Inlägg från: fruida |Visa alla inlägg
  • fruida

    4e barnet till våren

    Jag väntar mitt fjärde barn den 13/5. Har en pojke född 05, en flicka född 07 som tyvärr inte blev äldre än 7 mån, och en flicka född 09. ????

  • fruida

    Tack, det är tragiskt det som hände men hon är en del av vår familj fast som vår lilla ängel. Håller tummarna att allt går bra den här gången. Har nog de flesta graviditetskänningar man kan ha känns det som ????, mår väldigt illa och får knappt i mig mat el vätska så jag är sjukskriven just nu. Längtar till dess att det känns mer verkligt och man kan känna av bebisen. Kände av i v 14 med sista barnet,så få se när man känner av det första fladdret. ????

  • fruida

    Jag har mediciner men de hjälper bara till viss del tyvärr, så just nu lever jag på mackor och lite fil. Det är allt jag får i mig. Trist!

    Vi kollade könet sist på rul, mest pga vad som hände oss tidigare och vi ville vara förberedda. Jag vill gärna kolla nu också men har inte pratat med mannen om det än.

  • fruida

    Vi har också berättat åt de närmsta. Alla blev väldigt glada, det var nog ganska väntat då alla vetat om att jag vill ha fler barn. Har även fått berätta åt arbetskamrater och chefen pga sjukskrivningen och där blev alla jätteglada för vår skull,känns bra. Var lite nervös för det då jag bara jobbat där i 9 mån.

    Berättade åt barnen förra veckan då jag fick ligga inne på lasarettet pga uttorkning,de blev så rädda. Äldsta tog det ganska lugnt, ville att han skulle få en lillebror för han tyckte att han hade nog med lillasystrar. Minsta tycker det är jättekul att bli storasyster och pratar om bebisen konstant och allt hon ska göra och hjälpa till med.

  • fruida

    Vi har också berättat åt de närmsta. Alla blev väldigt glada, det var nog ganska väntat då alla vetat om att jag vill ha fler barn. Har även fått berätta åt arbetskamrater och chefen pga sjukskrivningen och där blev alla jätteglada för vår skull,känns bra. Var lite nervös för det då jag bara jobbat där i 9 mån.

    Berättade åt barnen förra veckan då jag fick ligga inne på lasarettet pga uttorkning,de blev så rädda. Äldsta tog det ganska lugnt, ville att han skulle få en lillebror för han tyckte att han hade nog med lillasystrar. Minsta tycker det är jättekul att bli storasyster och pratar om bebisen konstant och allt hon ska göra och hjälpa till med.

  • fruida
    Jhalie skrev 2014-10-16 22:33:42 följande:

    Våra föräldrar vet sen ett par dagar tillbaka.. och ett par kompisar. Har inte blivit så stor än så det går fortfarande att dölja med stora tröjor..

    Berättade för barnen i förrgår. Den lilla på 3 år tycker det är jättekul och tror typ att hon ska få en liten docka att sitta och gulla med i soffan

    Mellersta på 6 år fattar inte riktigt än... Frågade idag om det verkligen var sant?

    Min stora på 10 bröt ihop, blev mycket arg och mycket ledsen... Tror att vi bara kommer bry oss om bebisen, aldrig mer göra saker för de stora, hur ska vi få plats? Han vill inte ha nåt mer syskon!!!

    Tog tid att lugna honom och kommer nog ta lååång tid för honom att smälta och acceptera.

    Jobbigt!


    Vad tråkigt att han reagerade så. Kan nog vara så att de äldre har lite mer insikt i allt arbete som krävs med små bebisar. Han vet att det blir mycket tid som går åt bebisen. Känns som att det enda man kan göra är försöka prata och övertyga honom att ingen kommer att glömmas bort och att alla ändå kommer att få hitta på roliga saker.

    Jag var också nervös hur vår äldsta skulle ta det, han är 9 år. Han hade nog också helst haft det som nu,utan fler syskon.
  • fruida
    BigMami skrev 2014-10-17 09:47:42 följande:

    Min största ville också ha en lillebror då han har två småsyrror Men det hade varit kul med en pojke till i mars då stora fyller i mars och bägge tjejerna fyller i november Men det skulle samtidigt vara enklast med en tjej då vi har massa tjejsaker kvar efter minsta... Mig kvittar det


    Jag känner likadant, hade varit kul med en liten kille till men eftersom de två sista var tjejer hade det nästan varit enklast med en till tjej. ska på mitt första Bm besök nu på måndag och det ska bli intressant då det alltid är mycket att gå igenom med tanke på vad vi varit med om.
  • fruida

    JHalie vilken fin mage, längtar till min ser ut som en gravidmage......just nu känner jag mig bara tjock.

    Hade tur och fick en väldigt gullig Bm, hon tog allt på allvar och vi gick igenom allt som hänt oss tidigare. Skönt, då min förra bm slutat. Nu längtar jag som tusan till rutin ultraljudet. Fick en snabb glimt av bebis i v 10 då jag låg inne, var kul att se speciellt ett hjärta som slog. Har ni haft något ul än?

Svar på tråden 4e barnet till våren