• habiti

Åkesson sjukskriven för utbrändhet på obestämd tid

Det är en otroligt psykiskt stark person som lever under ständig mobbning och hot om fysiskt våld! Hoppas nu inte att de islamistiska kommunisterna som styr Sverige utnyttjar läget när personen ligger ner.

• Svar på tråden Åkesson sjukskriven för utbrändhet på obestämd tid
  • Jupiter
    Centurione skrev 2014-10-17 17:44:00 följande:
    Ingen i modern tid har arbetat så hårt för Sveriges väl som han! Jag känner INGEN som är värd våra skattepengar så mycket som han!
    Det är dina ord.
    Jag skulle nog säga att både Göran Persson och Fredrik Reinfeldt jobbat hårt för Sverige, så även de andra partiledarna och de flesta riksdagsledamöter.
    Jimmie har inte direkt jobbat hårdare än andra, men utbränd kan alla bli och troligen har hans spelmissbruk med det hela att göra. Men återigen, undra vad han känner inför att bli sjukskriven och kosta samhället pengar.
  • Foreveruppsalastockholm
    Gert skrev 2014-10-17 17:44:14 följande:
    Vad har ditt fantastiska inlägg med JÅs sjukskrivning och SD att göra?
    För att folk inte borde tycka synd om honom utan han får skylla sig själv att han styr ett parti som vill andra människor illa. 
  • Gert
    Foreveruppsalastockholm skrev 2014-10-17 17:48:32 följande:
    För att folk inte borde tycka synd om honom utan han får skylla sig själv att han styr ett parti som vill andra människor illa. 
    På vilket sätt vill Åkesson andra människor illa?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • CarinaL26

Är det mer långsökt att jämföra JÅ med Hitler än att påstå att nuvarande regering är islamistiska kommunister?

• Filli89

det är resultatet av hans hat. Det ända han har att säga är invandrarna och muslimerna, ingen annan politik utöver dessa två frågor kan man ju tycka. Om han nu blir sjukskriven så får han ju bara hoppas på en bra sjukersättning, hade vi haft sd i styre hade det inte gått så bra för honom som sjuk, de va väl inte hans prio i politik snacket!

• Gert
    CarinaL26 skrev 2014-10-17 17:54:51 följande:

Är det mer långsökt att jämföra JÅ med Hitler än att påstå att nuvarande regering är islamistiska kommunister?

Ja det är det. Det sitter en islamist i regeringen idag. Han heter Mehmet Kaplan och är bostadsminister.

www.dn.se/nyheter/politik/attacken-pa-ministern-han-ar-islamist/

www.dagenssamhalle.se/debatt/kaplans-uttalanden-om-palestina-vaecker-fragor-11413
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Daniel12

Jimmie har ju varit en eldsjäl mer eller mindre. Det finns få politiker i Sverige som har varit så engagerade och stått så fast vid sina ståndpunkter, oavsett hur vindarna har blåst. Klart att det får effekter på den psykiska hälsan. Ingen människa är gjord av trä eller stål och oftast är det de som visar sig starkast som är mest känsliga när det väl kommer till kritan. Han har behållt lugnet i varenda debatt, han har varit benhård och kompromisslös när det gäller partiets linje, även om SD tvingats till en del anpassning. Han behöver sin semester, kanske mer än någon annan politiker. Att kämpa i så hård motvind och alltid behålla (eller försöka behålla) ett konstant lugn är nog inget som gemene man skulle klara av.

Hoppas han kryar på sig och kommer tillbaka snart!

• CarinaL26
    Gert skrev 2014-10-17 17:58:07 följande:

Ja det är det. Det sitter en islamist i regeringen idag. Han heter Mehmet Kaplan och är bostadsminister.

www.dn.se/nyheter/politik/attacken-pa-ministern-han-ar-islamist/

www.dagenssamhalle.se/debatt/kaplans-uttalanden-om-palestina-vaecker-fragor-11413

Och han är mp, hur är han kommunist?

Är övriga regeringen islamistiska kommunister? Driver regeringen en islamistisk och kommunistisk politik?

Det är lika lätt att jämföra JÅ med AD då SD har sitt ursprung ur Vit Makt rörelsen.
  • Nenne666
    Jupiter skrev 2014-10-17 17:48:24 följande:

Det är dina ord.

Jag skulle nog säga att både Göran Persson och Fredrik Reinfeldt jobbat hårt för Sverige, så även de andra partiledarna och de flesta riksdagsledamöter.

Jimmie har inte direkt jobbat hårdare än andra, men utbränd kan alla bli och troligen har hans spelmissbruk med det hela att göra. Men återigen, undra vad han känner inför att bli sjukskriven och kosta samhället pengar.

Varför skulle han känna något speciellt inför att bli sjukskriven och kosta pengar? Har han lyft den frågan på ett sätt som inte föll dig i smaken? Eller vad?
  • Jupiter
    Nenne666 skrev 2014-10-17 18:03:17 följande:
    Varför skulle han känna något speciellt inför att bli sjukskriven och kosta pengar? Har han lyft den frågan på ett sätt som inte föll dig i smaken? Eller vad?
    Sorry glömde att jag var på en sida där folk inte kan läsa mellan raderna och där folk har svårt att förstå.

Han talar ju om att andra kostar pengar och gillar inte det, nu kommer han själv kosta pengar för svenska skattebetalare. 
    Det är inte mycket som han säger som faller mig i smaken. 
    Förstår du nu?
Svar på tråden Åkesson sjukskriven för utbrändhet på obestämd tid