• habiti

Åkesson sjukskriven för utbrändhet på obestämd tid

Det är en otroligt psykiskt stark person som lever under ständig mobbning och hot om fysiskt våld! Hoppas nu inte att de islamistiska kommunisterna som styr Sverige utnyttjar läget när personen ligger ner.

• Svar på tråden Åkesson sjukskriven för utbrändhet på obestämd tid
  • Velouria
    sverker11 skrev 2014-10-23 22:59:51 följande:
    Så länge det kommer fler sökande än det går ta ta hand om på ett bra sätt så är det bara att vänja sig. Alternativen är att inte ta emot så många eller att plocka pengar från något annat för att bygga bostäder åt de som kommer vilket troligen är politiskt omöjligt.

Gällande standard så är din beskrivning av lägenheternas standard inte värre än vad jag sett i lägenheter där det inte bor asylsökande. Jag har för övrigt bott i ett hus som passar rätt bra med din beskrivning förutom att det också var en del mögel i badrummet, värmen inte fungerade som den skulle och att källaren, enligt min granne, var direkt hälsovådlig att gå ner i. Ibland är det så att man undrar om det inte tvångsförvaltas för lite i det här landet. Fast där jag bodde var hyran iallafall låg vilket sannolikt inte gäller för de fastigheter där mindre nogräknade hyresvärdar ser en chans att profitera på asylsökande.
    Jo, det är värre. Hyresvärdarna tar inte hand om lägenheterna helt enkelt därför att det bor asylsökanden i dem. I de allra allra flesta fallen placeras flyktingar i de stadsdelar där det är förfallet och därmed också billigt för kommunen. Där bor de som inte har det ekonomiskt så bra om man säger så. Det vet ju inte flyktingarna om när de kommer till Sverige. 

En sak håller jag med dig om faktiskt och det är det här med att kommuner och privatpersoner enbart ser en vinst i att ta emot så många flyktingar som möjligt och sedan packa in dem som sillar i en liten miljö. Det är så fel det kan bli faktiskt. De ser folk som pengar och det är inte humant. 

På de platser jag arbetat med flyktingar har de alla sett ut såhär. Eller nej, en gjorde inte det. Men de flesta. Man får faktiskt inte tänka till lite och inte överbefolka ett boende med så många flyktingar tills man passerat bristningsgränsen. Det mår ingen bra av, varken flyktingarna eller personalen. Och det handlar inte bara om att boendeytan blir liten, folk börjar gå varandra på nerverna och så blir det en massa konflikter av alla de slag. Och så måste personalen ha nerver av stål, vilket bryter ner dem psykiskt. 

Jag är inte flyktingkritisk á la SD, men nog fan har jag tillräckligt med erfarenhet av även de negativa aspekterna av att kommuner och privatpersoner packar in så mycket folk som möjligt på en enda yta i syfte att få så mycket pengar som möjligt från staten. Undrar om de som beslutar om detta själva är villiga att bo så trångt och som måste dela alla allmänna utrymmena med en massa annat folk.
    Så hur fint de här slottliknande byggnaderna än må vara så kommer de till slut att kännas som helveten. Därför att kommuner och privatpersoner använder de här stora byggnaderna med flit för att hysa in så många människor som möjligt för att få så mycket pengar det bara går. Det går inte att undvika konflikter, hur fredliga och civiliserade de nyanlända var innan de kom hit. Det går inte att inte gå varann på nerverna, genom t.ex. bokning av tvättmaskiner, spisanvändning, förvaring osv.

Migrationsverket kan nog tyvärr inte ta hänsyn till detta. Deras uppgift är mest att ta hänsyn till varifrån folk kommer och hur de hade det i sina hemländer. 

Ändå anser jag verkligen inte att SD är lösningen. Snarare bidrar SD till att man hatar de som kommer hit. Man skyller problemen på de här människorna än på de som är vinsthungriga. Visserligen skapas en massa jobb när flyktingboenden skapas, men nånstans måste man även börja bry sig om de som placeras i boendena.
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Velouria
    lennart skrev 2014-10-24 20:23:41 följande:
    Då bosätter dom sig på någon av dom 186 ghettona som finns i sverige, och lever på bidrag, på min och ev din bekostnad.

Detta var ju bara några exempel, går att rada upp många fler, men givetvis bor många i vanliga bostäder precis som svenskarna.
    Tja, om de inte fått jobb inom fyra till sex månader efter att de kommit till Sverige, vilket nog inte är så troligt. Då hatar jag inte dem om de tvingas leva på min bekostnad, utan då hatar jag dem som försvårat deras förutsättningar för att lättare kunna ta ut sig på arbetsmarknaden. Hur det än vrids och vänds på så hatar jag inte flyktingar eftersom jag har arbetat så nära inpå dem att jag vet hur deras vardag ser ut. Av alla de jag arbetat med har ett väldigt litet fåtal upplevts som lata. Mindre än en handfull var över 50 och kunde knappt svenska. Tror du att de någonsin får jobb i Sverige, helst innan det är dags för pensionen, trots arbetslivserfarenhet från hemlandet? Nej...I bästa fall kanske på nån kiosk eller pizzeria, fast det är ju inte bättre än ingenting. 
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Biffus
    lennart skrev 2014-10-24 20:23:41 följande:
    Då bosätter dom sig på någon av dom 186 ghettona som finns i sverige, och lever på bidrag, på min och ev din bekostnad.

Detta var ju bara några exempel, går att rada upp många fler, men givetvis bor många i vanliga bostäder precis som svenskarna.
    Om du inte gillar bidragstagare kanske du borde byta parti. Partiledaren i ditt favoritparti lever på min och resten av svenska folkets bekostnad nu. Var åtminstone lite konsekvent... 
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-10-24 21:08:35 följande:
    Om du inte gillar bidragstagare kanske du borde byta parti. Partiledaren i ditt favoritparti lever på min och resten av svenska folkets bekostnad nu. Var åtminstone lite konsekvent... 
    Vilka politiker lever inte på skattepengar?
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-24 21:16:53 följande:
    Vilka politiker lever inte på skattepengar?
    De jobbar för dem. Vilket ditt partis ledare inte gör nu. De andra partiernas ledare går inte på bidrag. 

Det bidragshatande partiet tycker att det är OK att deras egen partiledare går på bidrag. Vad kan det bero på, hm..? *Ironi som hänger i luften*
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-10-24 21:20:16 följande:
    De jobbar för dem. Vilket ditt partis ledare inte gör nu. De andra partiernas ledare går inte på bidrag. 

Det bidragshatande partiet tycker att det är OK att deras egen partiledare går på bidrag. Vad kan det bero på, hm..? *Ironi som hänger i luften*
    Så ingen annan politiker har genom åren lyft några bidrag? 

En del av era 87% politiker har förskingrat, stulit och fuskat för miljontals. Det brukar inte Sverigedemokrater göra.

Ojdå.
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-24 21:22:46 följande:
    Så ingen annan politiker har genom åren lyft några bidrag? 

En del av era 87% politiker har förskingrat, stulit och fuskat för miljontals. Det brukar inte Sverigedemokrater göra.

Ojdå.
    Inte en partiledare i ett parti som hatar bidragstagare. 

Alla andra partier har 1 (en) brottsdömd ledamot - sammanlagt! (Licenssmitning). Av  de 12,86 % som SD representerar finns 5 brottsdömda, bl.a. för misshandel (en av dem tillsammans med nazister), häleri, stöld, förtal, olidlig körning, våld mot tjänsteman och narkotikabrott.

Det ser ut som att det är SD som brukar göra det. De är överrepresenterade...

Ja, jag har sökt efter alla riksdagsledamöter, så du kan inte skylla på aftonbladet. 
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-10-24 21:32:40 följande:
    Inte en partiledare i ett parti som hatar bidragstagare. 

Alla andra partier har 1 (en) brottsdömd ledamot - sammanlagt! (Licenssmitning). Av  de 12,86 % som SD representerar finns 5 brottsdömda, bl.a. för misshandel (en av dem tillsammans med nazister), häleri, stöld, förtal, olidlig körning, våld mot tjänsteman och narkotikabrott.

Det ser ut som att det är SD som brukar göra det. De är överrepresenterade...

Ja, jag har sökt efter alla riksdagsledamöter, så du kan inte skylla på aftonbladet. 
    www.flashback.org/t373956
    docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/edit
    petterssonsblogg.se/2014/07/03/nu-granskar-vi-s/
    petterssonsblogg.se/2013/02/06/nu-granskar-vi-m/
    petterssonsblogg.se/2012/12/19/nu-granskar-vi-v/
    petterssonsblogg.se/2012/12/27/nu-granskar-vi-c/

Ojdå.
Svar på tråden Åkesson sjukskriven för utbrändhet på obestämd tid