• habiti

Åkesson sjukskriven för utbrändhet på obestämd tid

Det är en otroligt psykiskt stark person som lever under ständig mobbning och hot om fysiskt våld! Hoppas nu inte att de islamistiska kommunisterna som styr Sverige utnyttjar läget när personen ligger ner.

• Svar på tråden Åkesson sjukskriven för utbrändhet på obestämd tid
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-24 22:41:18 följande:
    Och en person som inte kan klicka på en hyperlänk för att komma till orginalkällan. Tog den första:

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5991838

Ojdå.
    Och en person som inte känner till källkritik (första- och andrahandskällor). Ojdå. 

En person som länkar till en sida som inte finns. Dubbelt ojdå. 
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-10-24 22:43:14 följande:
    Och en person som inte känner till källkritik (första- och andrahandskällor). Ojdå. 

En person som länkar till en sida som inte finns. Dubbelt ojdå. 
    Vilken källkritik pratar du om?

Sen råkar ju FL lida av ett problem med inbäddade länkar. Det borde ju en flitig användare som du veta om?

Men klicka på de blåa hyperlänkarna, så kommer du till orginalkällan. Behöver du vidare dator eller internetinstruktioner, så finns jag tillgänglig för lektioner.
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-24 22:47:18 följande:
    Vilken källkritik pratar du om?

Sen råkar ju FL lida av ett problem med inbäddade länkar. Det borde ju en flitig användare som du veta om?

Men klicka på de blåa hyperlänkarna, så kommer du till orginalkällan. Behöver du vidare dator eller internetinstruktioner, så finns jag tillgänglig för lektioner.
    Att du länkar till andra-/tredjehandskällor. 

Mina länkar har aldrig blivit konstiga? 

Eller så länkar du till vettiga källor, eftersom att det är du som har bevisbördan när du gör påståenden. 
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-10-24 22:53:08 följande:
    Att du länkar till andra-/tredjehandskällor. 

Mina länkar har aldrig blivit konstiga? 

Eller så länkar du till vettiga källor, eftersom att det är du som har bevisbördan när du gör påståenden. 
    Tråkigt och tragiskt försök till avväpnande om källor. Klicka på länken och kom till källan. Men du vet ju vart det leder: till nederlag.
  • lennart
    Velouria skrev 2014-10-24 20:35:36 följande:
    Tja, om de inte fått jobb inom fyra till sex månader efter att de kommit till Sverige, vilket nog inte är så troligt.

Då hatar jag inte dem om de tvingas leva på min bekostnad, utan då hatar jag dem som försvårat deras förutsättningar för att lättare kunna ta ut sig på arbetsmarknaden. Hur det än vrids och vänds på så hatar jag inte flyktingar eftersom jag har arbetat så nära inpå dem att jag vet hur deras vardag ser ut. Av alla de jag arbetat med har ett väldigt litet fåtal upplevts som lata. Mindre än en handfull var över 50 och kunde knappt svenska. Tror du att de någonsin får jobb i Sverige, helst innan det är dags för pensionen, trots arbetslivserfarenhet från hemlandet? Nej...I bästa fall kanske på nån kiosk eller pizzeria, fast det är ju inte bättre än ingenting. 
    nä knappast medianen ligger på 7 år.

Jag hatar ingen av dom, men jag inser att dom kommer få svårt att få jobb och därmed är dämda i ett utanförskap på skattebetalarnas bekostnad.
  • lennart
    Biffus skrev 2014-10-24 21:08:35 följande:
    Om du inte gillar bidragstagare kanske du borde byta parti. Partiledaren i ditt favoritparti lever på min och resten av svenska folkets bekostnad nu. Var åtminstone lite konsekvent... 
    Källa?
  • lennart
    Biffus skrev 2014-10-24 21:20:16 följande:
    De jobbar för dem. Vilket ditt partis ledare inte gör nu. De andra partiernas ledare går inte på bidrag. 

Det bidragshatande partiet tycker att det är OK att deras egen partiledare går på bidrag. Vad kan det bero på, hm..? *Ironi som hänger i luften*
    Källa?
  • lennart
    Biffus skrev 2014-10-24 21:32:40 följande:
    Inte en partiledare i ett parti som hatar bidragstagare. 

Alla andra partier har 1 (en) brottsdömd ledamot - sammanlagt! (Licenssmitning). Av  de 12,86 % som SD representerar finns 5 brottsdömda, bl.a. för misshandel (en av dem tillsammans med nazister), häleri, stöld, förtal, olidlig körning, våld mot tjänsteman och narkotikabrott.

Det ser ut som att det är SD som brukar göra det. De är överrepresenterade...

Ja, jag har sökt efter alla riksdagsledamöter, så du kan inte skylla på aftonbladet. 
    Källa?
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-24 23:36:02 följande:
    Tråkigt och tragiskt försök till avväpnande om källor. Klicka på länken och kom till källan. Men du vet ju vart det leder: till nederlag.
    Jag klickar bara om du lägger upp förstahandskällor, eftersom att det är du som har bevisbördan. 
  • Gert
    Biffus skrev 2014-10-25 08:06:06 följande:
    Jag klickar bara om du lägger upp förstahandskällor, eftersom att det är du som har bevisbördan. 
    Apropå källor, hur går det med FN-rapporten?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Åkesson sjukskriven för utbrändhet på obestämd tid