• Anonym (Ledsen)

HJÄLP ÄR JAG FRIGID?

Snälla finns det någon därute som kan ge mig tips.

Jag har sedan sena tonåren varit sexuellt aktiv..haft långa givande och tillfredställande förhållanden och lyckligtvis aldrig tillhört den kategorin av kvinnor som har problem med torra slemhinnor minskad lust eller svårt att nå orgasm.

Jag gick igenom en skiljsmässa för 2 år sedan men separerade inte förrän för ett halvår sen..kärleken tog slut som kärlekspar och blev mer som en bror syster relation där sex uteblev. Nu efter separationen vill jag börja "leva livet" och har mött några fantastiska män..helt i min smak "Hot as hell" Men nu till det stora MEN!!!

Jag tänder inte på dem..jag verkar inte ha förmågan att bli sexellt upphetsad längre..har verkligen försökt ALLT..både själv och med en man. För att vara väldigt rak och poängtera HUR illa det är, kan jag berätta att en underbar man gjorde ALLT han kunde..gav sig fasen på att han "skulle få till det för mig" Men efter 45 minuters oralsex bad jag honom sluta för det var bara trist och tråkigt.Visst känslan var väl trevlig men när den inte eskalerade blev den bara tråkig och HAN gjorde absolut inget fel.Jag vill så gärna få sexlusten tillbaka..har varit hos gyn och samtalat om problemet..tagit hormonprover men inga fel går att upptäcka medicinskt.
    Mitt sista försök nu var att köpa dyra droppar som man skulle drppa på "stället" som skulle öka sexlusten..ja för någon då men inte för mig.SNÄLLA hjälp!!
    Ni som bara vill göra er roliga över detta inlägg göre sig ej besvär med att svara..jag är verklign ledsen och känner mig som en halv kvinna.

Snälla ge tips.

• Svar på tråden HJÄLP ÄR JAG FRIGID?
  • Anonym (fantasten)

Men, är inte det sexuella något som kommer och går i cykler? Jag menar varken du eller jag är ju 25 längre och det finns stunder då jag är helt ointresserad för att sedan få en period då jag är mer intresserad än annars.
    Inte går jag ingång när som helst nu förtiden. Inte som förr.

• Anonym (Ledsen)

Jo kanske har du rätt i att det går i cykler..har inte varit med om det förr bara..

• Anonym (fantasten)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-18 15:41:00 följande:

Jo kanske har du rätt i att det går i cykler..har inte varit med om det förr bara..

Välkommen i klubben för vanliga dödliga då.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (fantasten) skrev 2014-10-18 19:25:06 följande:
    Välkommen i klubben för vanliga dödliga då.

Jag förstår inte riktigt ditt svar..? Menar du att det är så för alla såsmåningom eller vad? För mig är det i alla fall helt nytt...därav undrar jag..och att skylla på åldern ..nja...det finns ju faktiskt dom som har sexlust långt upp i åldrarna...

Du som skrev detta "klubben för vanliga dödliga" menar du det som ett skämt ..lättsamt att du själv alltså har samma problem eller ironiserar du det..ursäkta att jag frågar..men jag bad specifikt om att inga "roliga" inlägg ang.detta göre sig besvär.

Var med i Familjeliv för flera år sedan men slutade läsa just p.g.a. alla elaka ironiska och arroganta svar till personer som verkligen har problem och är ledsna.

Ber om ursäkt om jag missförstått dig ..men om du menar att du råkat ut för detsamma hade jag uppskattat om det framgick tydligare. Tack i alla fall.

• Anonym (råkade läsa)

Vi har båda upplevt att lusten går upp och ner. Har man det stressigt på jobbet eller med släkten/familjen så kan lusten gå ner rejält en tid, och det kan vara en smygande förändring så man tänker inte på det så mycket.

Men oftast märker man då skillnaden när man har sin sommarsemester, efter en veckas ledigt brukar plötsligt lusten vakna till liv igen.

Du har inget som stressar dig i livet för övrigt just nu?

• Q tankar

När jag tappar lusten går jag alltid tillbaka till onani.... både själv och tillsammans med partern...då brukar jag hitta mig själv igen....Att försöka hitta sin lust med tillfälliga relationer - det brukar inte fungera för mig.... de fungerar bäst när man är kåt, ekivok och lite egoistisk... sex är ingen teknik i grunden utan en känsla!! Den kan man ha, skapa, få eller ge....beroende på hur man känner!!

Ta det lungt - lek med dig själv, köp några roliga sexleksaker, titta på porrfilmer (finns så många olika- någon faller dig med all säkerhet i smaken).... och jag lovar dig...det är inget nederlag....och du blir inte fast där....variera dig - det är i allafall nyckeln till min lust!!

"Amare et sapere vix deo conceditor"
  • Anonym (fantasten)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-19 14:00:15 följande:

Jag förstår inte riktigt ditt svar..? Menar du att det är så för alla såsmåningom eller vad? För mig är det i alla fall helt nytt...därav undrar jag..och att skylla på åldern ..nja...det finns ju faktiskt dom som har sexlust långt upp i åldrarna...

Du som skrev detta "klubben för vanliga dödliga" menar du det som ett skämt ..lättsamt att du själv alltså har samma problem eller ironiserar du det..ursäkta att jag frågar..men jag bad specifikt om att inga "roliga" inlägg ang.detta göre sig besvär.

Var med i Familjeliv för flera år sedan men slutade läsa just p.g.a. alla elaka ironiska och arroganta svar till personer som verkligen har problem och är ledsna.

Ber om ursäkt om jag missförstått dig ..men om du menar att du råkat ut för detsamma hade jag uppskattat om det framgick tydligare. Tack i alla fall.

Jag menade bara att det väldigt vanligt. Jo det finns dom som har sexlust långt upp i åldrarna men, det är väl mycket prat också. Lite väl mycket skryt, tycker jag.
  • Anonym (Ledsen)
    Q tankar skrev 2014-10-19 15:05:04 följande:

När jag tappar lusten går jag alltid tillbaka till onani.... både själv och tillsammans med partern...då brukar jag hitta mig själv igen....Att försöka hitta sin lust med tillfälliga relationer - det brukar inte fungera för mig.... de fungerar bäst när man är kåt, ekivok och lite egoistisk... sex är ingen teknik i grunden utan en känsla!! Den kan man ha, skapa, få eller ge....beroende på hur man känner!!

Ta det lungt - lek med dig själv, köp några roliga sexleksaker, titta på porrfilmer (finns så många olika- någon faller dig med all säkerhet i smaken).... och jag lovar dig...det är inget nederlag....och du blir inte fast där....variera dig - det är i allafall nyckeln till min lust!!

Tro mig..jag har försökt men det är bara att ge upp..känslan infinner sig inte.Tillfälliga relationer har aldrig varit min grej..måste känna någon gnista för den jag ska ha sex med. Får väl ge det tid och se om "gnistan" kommer tllbaka. Tack snälla i alla fall.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (råkade läsa) skrev 2014-10-19 14:07:14 följande:

Vi har båda upplevt att lusten går upp och ner. Har man det stressigt på jobbet eller med släkten/familjen så kan lusten gå ner rejält en tid, och det kan vara en smygande förändring så man tänker inte på det så mycket.

Men oftast märker man då skillnaden när man har sin sommarsemester, efter en veckas ledigt brukar plötsligt lusten vakna till liv igen.

Du har inget som stressar dig i livet för övrigt just nu?

Jo man kan lugnt säga att jag har det mer än jäkligt stressigt mentalt just nu och har haft under de sista 4 åren..kanske detta som sakta smygit sig på.Men det känns snopet att det enda som för stunden kunde få en att "glömma" alla bekymmer var lite trevlig sex och så skall även detta nöje tas ifrån en....Ja ja ..jag får väl ge det tid.
    Tack för vänligt svar i alla fall.
  • Q tankar
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-19 17:30:05 följande:
    Jo man kan lugnt säga att jag har det mer än jäkligt stressigt mentalt just nu och har haft under de sista 4 åren..kanske detta som sakta smygit sig på.Men det känns snopet att det enda som för stunden kunde få en att "glömma" alla bekymmer var lite trevlig sex och så skall även detta nöje tas ifrån en....Ja ja ..jag får väl ge det tid.
    Tack för vänligt svar i alla fall.
    Det är inte konstigt att du inte vill - det är en stor omställning att bli singel. Landa och njut av dig själv på andra sätt och framförallt förstå dig själv!!

Att stressa fram bra sex...går inte.

Varmt lycka till!!
    "Amare et sapere vix deo conceditor"
Svar på tråden HJÄLP ÄR JAG FRIGID?