• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • doccah
    Liten till skrev 2015-01-25 19:53:04 följande:
    Åh grattis!! Vad roligt!! Vi köpte vårat drömhus i somras, och flyttade in i början av nov. En vecka efter jag plussat smile1.gif

Det är helt underbart skönt!
    Åh va härligt att få bo i sitt drömhus! Ja känner med att det är skönt att komma till rätta lite innan barnet kommer så skönt att de hände nu :)
  • Jko
    doccah skrev 2015-01-25 19:03:32 följande:

Gud va sjukt, idag blev vi husägare! Från att ha bott i en tråkig lägenhet så länge så känns det som en befrielse att komma till ngt större med två barn

Grattis! Va härligt :)
    Vi flyttade in i vårt hus för 1,5år sedan, klart det bästa vi nånsin gjort... Sen att komma ut på landet och slippa stressen i stan gjorde det inte sämre :) 
  • hallonlakrits1
    Stokke skrev 2015-01-23 19:05:19 följande:
    Tack.

Ja hade tankar på en tjej och jag tittade på en vagn med fjärilar på suffletten. Jag har även sett mini convers i rosa.

Detta är vårt första barn och går allt vägen så kanske jag blir gravid i framtiden och då kanske det kommer en liten lillasyster. Men nu ska vi njuta av lillkillen som kommer i sommar. Han är efterlängtad :)

Jag tittade på en Emmaljunga mondial delux, men insåg att den inte är speciellt smidig.
    Haha, som tur är finns ju miniconverse i fler fina färger Flört Har också sett sådana och de är så söööta. Frågan är hur bekväma de är, jag själv lägger i ergonomiska och bekväma sulor i mina eftersom de är så platt utformade, men det kanske man även kan göra i såna små.
    Exakt, lär komma chanser att få en lillasyster till den lille, och om inte annat så är det ändå barn att älska. Glad
    Vi har inte hittat någon favoritvagnmodell än, men har inte heller börjat kolla så mycket ännu. Provköra modellen är ju allra bäst om det finns möjlighet till iallafall.
  • Lady_SW

Jag har också vart illamående och gått ned 3 kg i vikt. Nu har jag nog gått upp den igen. Så fort illamåendet försvann i v 13 så känns det som jag kan äta konstant

Jag måste bara berätta, har vart sååå nervös. Gjorde KUB ultraljudet för lite mer än 2 v sen, skulle få blodprovets resultat ca 10 dagar efter. UL visade att allt var normalt men skulle det vara något "fel" med blodprovet så skulle vi ta det på mitt nästa besök. Annars skulle jag få ett mail att allt såg bra ut. Juste! :-/ Så gått och väntat, oroat mig. Varför kommer inget mail... Nu är det ngt fel.

Men så idag fick jag äntligen mailet, sjuksyrran skulle ha skickat ett men glömt! Tack!! Så barnmorskan mailade mig och sa att allt såg jättebra ut och ursäktade förseningen. Hm... Inte snyggt! Men det struntar jag i för jag är sååå glad!!

Sen har jag också känt bebis två kvällar i rad, väldigt tidigt jag vet. Men är säker på att det är den lille, har aldrig känt något liknande tidigare. Är som att det fladdrar till som små vingar i magen. Vilken känsla!! Någon annan som känt??

• bullenochgrisen

Vad skönt att allt såg bra ut. Jag började känna den lille i vecka 14. Känns som en liten fisk :)

Lady_SW skrev 2015-01-26 20:24:30 följande:

Jag har också vart illamående och gått ned 3 kg i vikt. Nu har jag nog gått upp den igen. Så fort illamåendet försvann i v 13 så känns det som jag kan äta konstant

Jag måste bara berätta, har vart sååå nervös. Gjorde KUB ultraljudet för lite mer än 2 v sen, skulle få blodprovets resultat ca 10 dagar efter. UL visade att allt var normalt men skulle det vara något "fel" med blodprovet så skulle vi ta det på mitt nästa besök. Annars skulle jag få ett mail att allt såg bra ut. Juste! :-/ Så gått och väntat, oroat mig. Varför kommer inget mail... Nu är det ngt fel.

Men så idag fick jag äntligen mailet, sjuksyrran skulle ha skickat ett men glömt! Tack!! Så barnmorskan mailade mig och sa att allt såg jättebra ut och ursäktade förseningen. Hm... Inte snyggt! Men det struntar jag i för jag är sååå glad!!

Sen har jag också känt bebis två kvällar i rad, väldigt tidigt jag vet. Men är säker på att det är den lille, har aldrig känt något liknande tidigare. Är som att det fladdrar till som små vingar i magen. Vilken känsla!! Någon annan som känt??

• Lady_SW
    bullenochgrisen skrev 2015-01-27 00:10:11 följande:

Vad skönt att allt såg bra ut. Jag började känna den lille i vecka 14. Känns som en liten fisk :)

Jag är 14+0 idag, så kanske inte så konstigt att jag kommer lilla "fisken" då??
  • VB52015
    Lady_SW skrev 2015-01-27 07:12:54 följande:

Jag är 14+0 idag, så kanske inte så konstigt att jag kommer lilla "fisken" då??

Jag går in i 14+0 på torsdag och jag känner också av fostret där inne (jubel!!) så himla kul, känns lika spännande som första gången!! Jag är lite spänd på vad rul kommer att säga om bf jag tror nämligen att jag är två dagar längre gången än vad barnmorskan räknat på!
    2007-08 | 2013-06 | 2015-07
  • Lady_SW
    VB52015 skrev 2015-01-27 11:15:51 följande:
    Jag går in i 14+0 på torsdag och jag känner också av fostret där inne (jubel!!) så himla kul, känns lika spännande som första gången!! Jag är lite spänd på vad rul kommer att säga om bf smile1.gif jag tror nämligen att jag är två dagar längre gången än vad barnmorskan räknat på!
    2007-08 | 2013-06 | 2015-07
    Jag kanske också är längre gången, får inte ihop datumen riktigt. Men det är väl inte förrän på RUL som dom med lite mer säkerhet kan ge ett datum. Det är väl först då som alla foster är i typ samma storlek?!? Kul att du också känner bebis <3
  • pompom

Hej alla blivande mammor och grattis!
    Jag går in i v. 15 idag och är jätte lycklig men kan inte riktigt slappna av då jag haft 2 uteblivna missfall tidigare.
    Ibland tror jag mig känna att det rör sig där inne men vet inte om jag inbillar mig :)
    När får man kallelsen till ultraljud tro? Längtar så jag spricker!

• KramKolan
    pompom skrev 2015-01-29 10:18:29 följande:

Hej alla blivande mammor och grattis!
    Jag går in i v. 15 idag och är jätte lycklig men kan inte riktigt slappna av då jag haft 2 uteblivna missfall tidigare.
    Ibland tror jag mig känna att det rör sig där inne men vet inte om jag inbillar mig :)
    När får man kallelsen till ultraljud tro? Längtar så jag spricker!

Grattis och härligt när det går bra!

Vi får ringa och boka tid för rul själva, så ring bm och fråga!
Svar på tråden Bf juli 2015