• Anna GBG

BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år

Jag hade gärna följt fler i GBG som ska ha barn runt månadsskiftet juni/juli 2015! Hur ni mår, oro, funderingar, bilder på magar!
    Jag går in i v.6 imorgon och min mage har börjat bli lite sådär poofy

• Svar på tråden BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år
  • Jelica

Hon är fyra år så en 2010:a :)

Läste i genom tråden och såg att ni pratat om lite om hur ni mår. Själv är jag yrslig och matt, lite molvärk i bland och har superont i brösten. Inget annat än så länge. Det var yrseln som fick mig att ta ett gravtest, kände samma när jag väntade min dotter även om det kom lite senare då. Börjar alla symptom tidigare med andra barnet tro?

• 737 dagar
    Jelica skrev 2014-11-10 08:40:50 följande:

Läste i genom tråden och såg att ni pratat om lite om hur ni mår. Själv är jag yrslig och matt, lite molvärk i bland och har superont i brösten. Inget annat än så länge. Det var yrseln som fick mig att ta ett gravtest, kände samma när jag väntade min dotter även om det kom lite senare då. Börjar alla symptom tidigare med andra barnet tro?

Detta är mitt andra barn, min tredje graviditet. Varken denna eller förra gången (då jag fick missfall) har jag haft speciellt mycket symptom. Nästan mer förra gången än denna..
  • Jelica

Nä jag har ju inte så mycket symptom heller egentligen men det kom lite tidigare bara än med första barnet.

När jag väntade min dotter hade jag dock illamående/kräkningar och grym foglossning. Hoppas så klart jag slipper det denna gången :) men tröttheten och yrseln är samma som förra gången.

Någon här som går på MVC på Familjehuset Trädet i Frölunda?

• Paulas mamma
    Jelica skrev 2014-11-10 08:40:50 följande:

Mitt första symptom var att jag sprang på toa och kissa stup i kvarten. Nu är jag i vecka 8 och har grymmeont i brösten och de har växt en del. Har mått riktigt illa i lite drygt en vecka, inte så jag spyr men mår riktigt illa HELA tiden. Hoppas att det lägger sig snart
  • Paulas mamma
    Jelica skrev 2014-11-10 08:52:30 följande:

Nä jag har ju inte så mycket symptom heller egentligen men det kom lite tidigare bara än med första barnet.

När jag väntade min dotter hade jag dock illamående/kräkningar och grym foglossning. Hoppas så klart jag slipper det denna gången :) men tröttheten och yrseln är samma som förra gången.

Någon här som går på MVC på Familjehuset Trädet i Frölunda?

Jag valde mellan trädet och den på Frölunda torg. Valde den på torget då de hade tid snabbast och att det är lättast att ta sig dit kommunalt om det skulle behövas.
  • Jelica
    Paulas mamma skrev 2014-11-10 08:53:06 följande:
    Mitt första symptom var att jag sprang på toa och kissa stup i kvarten. Nu är jag i vecka 8 och har grymmeont i brösten och de har växt en del. Har mått riktigt illa i lite drygt en vecka, inte så jag spyr men mår riktigt illa HELA tiden. Hoppas att det lägger sig snart
    Ja mitt illamående kom i vecka 7-8 förra gången me, så jag väntar väl egentligen bara på att det ska börja denna gången me.. ;) mina bröst har växt en del me, gött för de är ju så små annars :P men ont gör det!
  • Jelica

Aha okej, gick på Trädet förra gången och hade en väldigt bra BM så valde henne igen. Bor i Flatås så det är rätt så nära

• JohannaMem
    NILE90 skrev 2014-11-10 08:16:14 följande:

Slängde snabbt ihop en BF-lista, men hittade inget datum på Anna GBG och JohannaMem? 

Om ni vill lägga till var ni bor så är det bara att ni säger till så fixar jag det med :) 

3 Juli säget min app och fick det bekräftat av barnmorskan idag :) Härligt med en lista! 
  • NILE90
    {#emotions_dlg.flower}BF-lista{#emotions_dlg.flower}

Anna GBG

8 juni
    Dubbeljuni, 31 år, 1:a barnet

20 juni
    AnonymaKlara, 29 år, 2:a barnet

27 juni
    Paulas mamma, 29 år, 2:a barnet

1 juli
    malinz

3 juli
    JohannaMem, 23 år, 1:a barnet

4 juli
    yezzo, 27 år, 1:a barnet

5 juli
    737 dagar, 29 år, 2:a barnet

6 juli
    Zombiie, 25 år, 1:a barnet

9 juli
    NILE90, 24 år, 1:a barnet

15 juli
    Jelica, 29 år, 2:a barnet
  • AnonymaKlara
    Jelica skrev 2014-11-10 07:39:25 följande:

Hejsan! Hänger gärna med i denna grupp. Plussade förra veckan och har BF i mitten på juli någon gång ???? bor i Frölunda, väntar andra barnet och är 29 år.

Och jag bor också i Frölunda, är 29 år och väntar andra barnet!! Välkommen!
Svar på tråden BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år