• bambi

Ni som röstade på SD

Ni som röstade på SD i valet. Vad var det som fick er att göra det?

• Svar på tråden Ni som röstade på SD
  • Gert

Fanns inget bättre alternativ.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • PinkSugar

Invandringsfrågan. Den är alldeles för hög och sköts allt för dåligt samtidigt som de andra partierna blundar inför konsekvenserna som har medfört.  

• Anonym (Mats)
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-02 16:47:21 följande:

För att jag är socialkonservativ och håller till största del med deras politik.

Varför inte välja KD? Om du däremot hävdat att du är nationalist, så hade SD varit ditt parti.
  • FiaMedFunkk
    Anonym (Mats) skrev 2014-11-05 03:59:19 följande:
    Varför inte välja KD? Om du däremot hävdat att du är nationalist, så hade SD varit ditt parti.
    För att jag inte håller med KD:s politik. SD har inte varit nationalister på mycket länge.
  • Anonym (Mats)
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 18:14:55 följande:

För att jag inte håller med KD:s politik. SD har inte varit nationalister på mycket länge.

SD utger sig ifrån att vara nationalistiska och driver frågan om minskad invandring hela tiden. Är man socialkonservativ så borde därmed KD vara ett bättre alternativ.
  • FiaMedFunkk
    Anonym (Mats) skrev 2014-11-06 21:48:52 följande:
    SD utger sig ifrån att vara nationalistiska och driver frågan om minskad invandring hela tiden. Är man socialkonservativ så borde därmed KD vara ett bättre alternativ.
    Nej, SD kallar sig för socialkonservativa. Men sitter man fast i tiden så gör man.
  • rlevitte
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 23:00:25 följande:
    Nej, SD kallar sig för socialkonservativa. Men sitter man fast i tiden så gör man.
    Ännu en som inte läst på.

Från http://sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o/, stycket "Ideologi":

"Sverigedemokraterna är ett socialkonservativt parti med nationalistisk grundsyn."

Så snälla, gör läxan innan du öppnar truten nästa gång.
  • Anonym (Mats)
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 23:00:25 följande:

Det är möjligt att det gör OCKSÅ. Men då är det endast sekundärt, för det primära är ju invandringskritiken. KD har mig veterligen alltid varit socialkonservativt.
Svar på tråden Ni som röstade på SD