• bambi

Ni som röstade på SD

Ni som röstade på SD i valet. Vad var det som fick er att göra det?

• Svar på tråden Ni som röstade på SD
  • rlevitte
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 01:29:12 följande:
    "SD utger sig ifrån att vara nationalistiska "

Och det stämmer inte. Att de anser sig ha en nationalistisk grundsyn är INTE synonymt med ett nationalistiskt parti. Men sådant förstår bara vi som kan se nyanser bortom blodrött.
    Jag har svårt att se att ett parti med nationalistisk grundsyn kan undvika att vara nationalistiskt.  Men du får gärna berätta.
  • FiaMedFunkk
    Anonym (Mats) skrev 2014-11-07 01:43:06 följande:
    Jajamänsan. Det är själva innebörden av ordet. Så inte handlar det om något tolkningsföreträde.
    Är innebörden av ordet nationalistisk att vara för minskad invandring?

Antingen så menade du något annat, eller så får du nog gå om gymnasiet.
  • FiaMedFunkk
    rlevitte skrev 2014-11-07 15:09:08 följande:
    Jag har svårt att se att ett parti med nationalistisk grundsyn kan undvika att vara nationalistiskt.  Men du får gärna berätta.
    Det är helt tokigt att beskriva ett parti som nationalistiskt enbart, när de öppet deklarerar att de är socialkonservativa.

Ska vi dra gamla dängan om Vänsterpartiet kommunisterna också?
  • Anonym (Mats)
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 16:14:00 följande:

Är innebörden av ordet nationalistisk att vara för minskad invandring?

Antingen så menade du något annat, eller så får du nog gå om gymnasiet.

Det är EN CENTRAL DEL av ideologin, men inte det enda som inryms i densamma. Det är fakta, varför har du så påtagliga svårigheter att begripa en så enkel sak?

"Gå om gymnasiet" - det var väl ändå lite väl osakligt?
  • Anonym (Mats)
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 16:15:41 följande:

Det är helt tokigt att beskriva ett parti som nationalistiskt enbart, när de öppet deklarerar att de är socialkonservativa.

Ska vi dra gamla dängan om Vänsterpartiet kommunisterna också?

Hemskt gärna. De är INTE ett kommunistiskt parti eftersom det INTE står så i deras partiprogram. SD skriver alltså i sitt partiprogram att de har en NATIONALISTISK grundsyn. Varför är det så svårt med läsförståelsen? Snälla, berätta.
  • lennart
    bambi skrev 2014-11-02 14:29:05 följande:

Ni som röstade på SD i valet. Vad var det som fick er att göra det?

En totalt urspårad massinvandringspolitik, varför röstade du på dom?
  • FiaMedFunkk
    Anonym (Mats) skrev 2014-11-07 17:34:59 följande:
    Det är EN CENTRAL DEL av ideologin, men inte det enda som inryms i densamma. Det är fakta, varför har du så påtagliga svårigheter att begripa en så enkel sak?

"Gå om gymnasiet" - det var väl ändå lite väl osakligt?
    Du har ingen fakta. Varför pratar du som om du hade det?
  • Anonym (Mats)
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 22:27:23 följande:

Du har ingen fakta. Varför pratar du som om du hade det?

Jag äger ingen fakta. Jag bara utgår ifrån att saker är vad de sägs vara. Det är tydligen svårt att greppa.
  • FiaMedFunkk
    Anonym (Mats) skrev 2014-11-08 00:40:09 följande:
    Jag äger ingen fakta. Jag bara utgår ifrån att saker är vad de sägs vara. Det är tydligen svårt att greppa.
    Klart att du inte äger någon fakta. Det är ju fortfarande (tack och lov) ingen handelsvara.

Men vad var poängen?
  • Anonym (Mats)
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-08 02:00:13 följande:

Klart att du inte äger någon fakta. Det är ju fortfarande (tack och lov) ingen handelsvara.

Men vad var poängen?

Poängen är att sådant som ÄR fakta, inte borde vara svårt att ta in. Som att SD är ett nationalistiskt parti. Det är de alltså i formaliteten, därmed ÄR det fakta. Att verkligheten ibland skiftar karaktär kan inte jag råda över, jag endast redovisar för skrifter som understryker mina påståenden.
Svar på tråden Ni som röstade på SD