• Anonym (Hjälp)

    Jag har aldrig nånsin mått så här dåligt :(

    Jag vet inte ens vart jag ska börja. Jag hoppas att ni tar er tid och läser detta. Jag sitter här helt tårögd och skriver detta nu. Gråter

    Jag är kille och 17 år. Jag är i ett förhållande med en kille 28 år. Vi har varit ihop ca 2 månader nu. Snälla skippa åldersskillnaden.

    Jag och denna kille träffades genom en gay sida och det klickade bara. Jag visste aldrig att jag skulle bli så här tokkär i honom. Jag har letat efter denna kille i flera år. Han är inte bara min pojkvän, han är även min bästa vän. Jag har inga vänner alls, han är det enda jag har, så därför är han extra viktig för mig.

    Min mamma fick reda på att jag är tillsammans med denna kille och hon blev inte så glad. Hon berättade att han jobbade där min mamma jobbar och att han blev utslängd för att han hade tagit droger,

    Jag gick då till min pojkvän och frågade honom. Han sa då att min mamma inte talade sanning. Han berättade för mig vad som hände men jag minns inte riktigt hur det var han sa.

    Han berättade även att han förlorade sin bästa vän och även sin bror som hade tagit droger ( det var 2010 ) Han sa att han också tog droger med dem, men slutade när han förlorade sin bror, och sedan dess (2010) har han varit ren.

    Jag trodde på honom eftersom jag verkligen älskar honom av hela mitt hjärta. Men det har hänt konstiga saker på de sistone som får mig att tänka tvärtom. Som verkligen ger mig sån grov ångest Gråter

    Det hela började med när jag fick reda på att han sålde antidepressiva (benzo) till folk. Jag hade inget emot det faktiskt eftersom han ville bara tjäna pengar.

    Vi åkte ner till Stockholm en dag och där hade han ett ganska konstigt beteende. Vi var på mc donalds och åt. Han säger att han behövde gå på toa och jag ser hur han lämnar mc donalds. Jag fattade ingenting, varför lämnade han mc donalds när det finns en toa där inne?

    Han är borta i ca 15 minuter och kommer tillbaka. Det går kanske 30 minuter och han säger att han behöver gå på toa igen eftersom han har ont i magen. Jag säger då till honom att det finns en toa där inne och jag pekar. Han går mot toaletten och jag följer efter honom. Han frågade varför jag kom med in, och jag sa bara att jag också behövde kissa. Och väl inne på toaletten så gjorde han ingenting, han kissade knappt, jag frågade honom varför han inte kissar, han sa bara att han inte kunde. Jag tyckte att det var jätte märkligt och jag började inse att det är något som inte stämmer.

    Vi var tillsammans i flera timmar och promenerade runt i Stockholm. När vi då senare blev hungriga igen så bestämde vi oss för att äta på ett kebabställe. Väl inne på kebabstället så säger han att han behövde gå på toa. Han gick ut för att kissa vilket jag återigen tyckte var märkligt när det fanns toalett inne på kebabstället.

    Jag bestämde mig för att följa efter. Jag följde efter honom hela vägen och ser hur han går fram till en kille. Dem pratar lite grann och går bakom en byggnad. Jag hinner aldrig fram till byggnaden eftersom min pojkvän kommer ut och springer på mej. Han började skratta och undrade varför jag förföljde honom. Han sa att han bara sålde honom benzo. Jag var inte emot det eftersom vi verkligen var i behov av pengar.

    Och sen så åkte vi ner till Göteborg en dag. Han var tvungen att träffa någon sa han, och han berättade att han skulle sälja de benzo som han hade. Han lät mig inte gå med eftersom han sa att han killen som han tänker sälja till ville inte ha mig där. Det fick mig att gå lite hmmm men jag tänkte inte så mycket på det.

    Senare tillbaka hem (på tåget) så satt vi framför två killar och av någon anledning började bara min pojkvän prata med dem. Vi satt även framför en toalett, vi hade alltså toaletten jätte nära oss så jag kunde se vem som gick in och ut.

    Den ena killen som min pojkvän pratade med gick på toa. Min pojkvän gick upp och ställde sig i kö, han var ju först i kön eftersom det inte var någon varken före eller efter honom.

    Killen som gick in på toa var kanske där inne 15 minuter, och precis när han skulle låsa upp för att gå ut så kommer den andra killen fram. Jag ser hur den killen (som var på toa) ger den andra killen ett sugrör och som senare går av tåget. Den andra killen är kvar och jag ser hur han snabbt gömmer undan sugröret.

    Killen går in på toan och säger till min pojkvän "känner du igen lukten" Min pojkvän stoppar in huvudet och säger " mm "

    Jag ser då hur killen går fram till min pojkvän som stoppar något brunt pulver i hans jacka. Jag kunde inte förstå vad jag såg. Det var som om jag fick ett chocktillstånd, jag stod där bara med öppen mun. Gråter

    Jag ser hur killen säger till min pojkvän "kom" och han säger även "ta med din kompis med dig" Min pojkvän säger till mig "kom med oss" men jag sa bestämt att jag inte ville. Min pojkvän sa ingenting, han fortsatte att gå med killen till hans plats.

    Det var då jag bestämde mig att jag inte ville vara med honom mera. Så jag tog och gick därifrån. Det går kanske 1 minut och min pojkvän kommer fram till mig och ser mig sitta där gråtandes. Han säger att han såg mig vara ledsen såg han lämnade tillbaka pulvret (eller vad det nu var) Jag sa att jag inte trodde honom och sa att jag ville rota igenom hans fickor. Min pojkvän säger ingenting och jag tittar ut genom fönstret och gråter, jag kunde knappt titta på honom eftersom jag kände mig äcklad.

    Jag såg att han började ta ut saker ur sin jacka, men jag ville inte bry mig eftersom jag var ganska säker på att det var slut mellan oss. Och då sa han "kolla själv att jag inte har något" Jag frågade honom om han gömde det nånstans medan jag kollade ut genom fönstret, då sa han " nämen sluta nu "

    När vi då senare närmade oss hem så började han att be om förlåtelse. Han började gråta och gav mig ett litet kort på honom. Han sa att jag ska ha det som minne. Då bröt jag ihop, jag tyckte så synd och hatade mig själv eftersom jag ville lämna honom. Båda två grät hela vägen hem och jag bestämde mig för att inte lämna honom.

    Jag trodde att allting var lugnt mellan oss men det skulle visa sig att jag hade helt fel.

    Det var förra veckan som vi bestämde oss för att åka till Köpenhamn och bo där i 2 nätter.

    Den första dagen som vi anlände så sa han att han skulle gå spela. Jag visste ju redan innan att han brukar spela såna spelmaskiner. Men han sa att det var något som hette roulette.

    Jag satt där och åt på Mc Donalds medan han var borta. Jag satt där och kollade på hans mat. Jag började kolla runt och jag såg andra par sitta tillsammans. Jag började bli ledsen och började tänka " varför kan inte vi två sitta som ett vanligt par "

    För varje minut som han var borta så började jag bara bli ännu mer orolig. Jag kunde inte heller ringa honom eftersom vi var i Danmark.

    Han var kanske borta i 15-20 minuter. Han kommer fram och säger bara att han inte vann något. Jag sitter där och bara skakar på huvudet. Resten av natten var lugn. Vi promenerade runt i Köpenhamn och senare gick vi till hotellet för att sova.

    Den andra dagen var vi bara inne på hotellet och kollade på film. Vi bestämde för att gå ut lite senare på kvällen.

    Senare då när det blev kväll så gick vi till mc donalds igen och käkade ( samma ställe ) Han säger att jag ska beställa och att han kommer snart eftersom att han ska gå spela igen. Jag säger till honom att han inte ska vara borta länge eftersom jag blir orolig.

    Jag beställde vår mat och äter upp den. Jag kände på hans mat och den började bli kall. Tiden bara gick och han kom aldrig. Klockan var 3 på natten så jag var orolig att något hade hänt honom. Jag bestämde mig för att ringa polisen och jag gjorde det. När jag väl ringde polisen så hann jag aldrig förklara läget. Han som pratade med mig sa bara " skynda på, det är andra som ringer och inte bara du " Jag blev helt paff och tänkte bara " vad fan är det här för polis " så jag la på.

    Det gick en timme och han kom aldrig. Jag blev förbannad, samtidigt som jag blev ledsen. Hur kan han lämna mig ensam så i en stor stad? Och så länge? Till slut kom han efter 1 och en halv timme. Jag sa att han är sjuk i huvudet och slängde maten på honom. Jag stormade där ifrån och han kom springandes efter.

    Han bad om förlåtelse jätte många och sa att han var inne i spelet. Jag sa inte ett enda ord till honom, och när vi väl var framme på hotellet så säger han att han tänker gå ut och att hatade sig själv som lämnade mig ensam där. Jag sa till honom att göra vad fan han vill.

    Jag la mig på sängen och somnade. Jag var sååå utmattad !! Jag vaknade nästa morgon och ser att han har skurit sig på armarna. Det var 4 streck på vänstra armen och ett stort M på högra armen. Han berättade då att han gjorde det för att han hatade sig själv, eftersom han lämnade mig där ensam. Jag fick en sån ångest. Jag tyckte att det var mitt fel så jag började känna skuld och skam känslor. Det lugnar ner sig och vi förlåter varandra. Men det skulle inte sluta där heller.

    Innan vi åkte hem till Sverige så satt vi på ett cafe och drack kaffe. Han tog upp en surfplatta som han då hade snott för länge sedan och använt sedan dess. Han ville att vi skulle gå igenom bilder som fanns på surfplattan.

    När vi då kollade på bilderna så var det massor med bilder på en tjej som var påverkad. Man kunde helt enkelt utan tvekan se att hon var påverkad. Personen som hade ägt surfplattan tog kort på hennes bröst och på hennes underliv medan hon sov.

    Min pojkvän fortsatte att bläddra och till slut kom det upp bilder på honom istället. Jag tyckte att allting var jätte konstigt och jag ville veta när bilderna var tagna. Så jag tog hans surfplatta när han gick på toaletten och kollade. Bilderna på den tjejen togs den 1 april detta året och hans bilder var tagna den 2 april detta året.

    Det var verkligen något som inte stämde. Jag hittade aldrig någon bild på honom och den här tjejen tillsammans. Det var just datumet som fick mig att fundera jätte mycket. Jag tog ett kort på mig då och datumet stämde för det stod den 2 november då på mitt kort.

    När han då kom tillbaka så frågade jag honom om det och han sa att han inte ens känner den tjejen. Jag sa till honom att tiderna på bilderna ljuger inte och undrade varför hans bilder var tagna 1 april och hennes 2 april. Han lovade att bilderna var där när han stal surfplattan. Och helt ärligt så vet jag inte vad jag ska tro

    När vi då kom hem så kunde han inte släppa mig. Han tackade mig för dessa nätter och han började gråta. Jag började också gråta eftersom jag verkligen ÄLSKAR honom av hela MITT hjärta Gråter Men det var bara tjejens bilder som jag hade i mitt huvud Gråter

    Min pojkvän brukar ju gå till någon som tar UP (urinprov) på honom. Det har hans mamma ordnat har han sagt eftersom hon verkligen vill att han ska vara ren. Denna som min pojkvän går till ringde även upp mig som sa att han då var negativ. Det konstiga var att han ringde från min pojkväns nummer och sa det.

    Jag började läsa runt och fick veta att läkare inte fick ge sånt till andra p.g.a sekretess. Så vem fan var det som ringde upp mig då? Finns det någon som får ge ut sånt resultat? Den personen kanske inte ens var läkare utan något annat?

    Min pojkvän berättade då att han har tid imorgon hos honom och jag frågade honom om jag fick gå med. Han sa " ja visst " senare då efter någon timma så sa han att några andra kommer på mötet så jag kan inte komma med denna gången. OskyldigRynkar på näsan

    Jag vet att min pojkväns mamma är på honom hela tiden och kallar honom för narkoman. Han säger att han har ett helvete där hemma och mår bara bra där han är med mig.

    Jag vet att han älskar mig. Han älskar mig verkligen jätte mycket. Jag vet bara att han gör det, helt utan tvekan. Jag älskar också honom av hela mitt hjärta, VERKLIGEN! Gråter

    Jag hade hatat mig själv om jag nu verkligen visste att jag falskanklagade honom. Men det är det att jag inte vet för säkert. Hans mamma är på honom där hemma och kallar honom för narkoman trots att denna person (läkare eller vad han är för nåt) ringer till henne och säger att han är negativ.

    Jag hade varit där och stöttat honom för han säger att han mår bra bara när han är med mig. Men det är mycket som har hänt på sistone. Såna varningsklockor som jag helt riktigt inte kan ignorera. Jag vet helt ärligt inte vad jag ska göra. För jag älskar honom så jävla DJUPT! Gråter

    Finns det på något sätt som jag kan se om han använder droger? För när han är med mig så är han helt normal. Han pratar tydligt och förstår mig. Det jag har märkt dock är när han är med mig så kan han inte gå i samma takt som jag. Han går så jäkla fort, precis som om han har myror i brallan. Jag har även märkt att han brukar stamma när han pratar och jag har även kollat på hans händer att brukar skaka ibland. Jag vet att detta inte är några bevis. Många stammar, men det är just det där att han skakar och att han har så bråttom hela tiden, han kan ju aldrig gå lugnt och fint med mig Gråter

    Snälla någon! Vad ska jag göra? Gråter Jag mår såååå dåligt och har sån grov ångest Gråter Jag vet att många kommer säga "lämna honom" Inget illa menat, det är lätt för er att säga så men jag så dödskär i honom, jag älskar honom verkligen. Jag gråter så oerhört mycket när jag tänker på detta. Och jag har inte heller någon att prata med :( :( Gråter Jag vet att han också älskar mig jätte mycket, det är den enda saken jag vet helt utan tvekan.

    Snälla? Vad ska jag göra? Hjälp! Rynkar på näsanGråterGråterGråterGråter

  • Svar på tråden Jag har aldrig nånsin mått så här dåligt :(
  • Anonym (Hjälp)
    Carnitas skrev 2014-12-14 18:44:25 följande:

    DU ÄR HANS DÖRRMATTA!

    Där har du svaret.

    Vill du vara hans dörrmatta?

    Du måste väl fatta att han vet nu exakt i vilket snöre han ska dra i.

    För få dig precis där han vill ha dig.

    Om du mår väldigt psykiskt dåligt, så ska du kontakta sjukvården.

    Du har allt från VC-->AVC-->Psykakuten, allt beroende på hur illa du mår(pratar nu om din psykiska hälsa, och inte att du är ledsen).

     


    Jag är hans dörrmata ja.

    Hur kan han vara så kall? Att det går två dygn utan att säga ett enda ord. Jag vill bara veta vart han sover och att han mår bra

    Han fattar inte vad detta gör med mig. Vilken ångest jag har , hur mycket jag gråter efter honom

    Han jobbar inte inatt heller för han hade ringt då. Vart fan kan han vara ?? Vad är viktigare för honom än hans jobb?
  • Carnitas
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-12-15 01:58:04 följande:
    Jag är hans dörrmata ja.

    Hur kan han vara så kall? Att det går två dygn utan att säga ett enda ord. Jag vill bara veta vart han sover och att han mår bra smile4.gif

    Han fattar inte vad detta gör med mig. Vilken ångest jag har , hur mycket jag gråter efter honom smile4.gif

    Han jobbar inte inatt heller för han hade ringt då. Vart fan kan han vara ?? Vad är viktigare för honom än hans jobb? smile4.gif

    Om du är till freds med att vara en dörrmattta, så tycker jag du ska sluta och klaga.
    Och bara acceptera ditt öde, för det är så här det alltid kommer att vara.
    Så lika bra att förena dig med ditt öde.

    Eller styr du kosan mot ett annat och tryggare förhållande.
    Vet du om att det finns folk som behandlar sin partner med kärlek, och behandlar sin partner som de själva vill behandlade.

  • Anonym (Hjälp)
    Carnitas skrev 2014-12-15 02:22:16 följande:

    Om du är till freds med att vara en dörrmattta, så tycker jag du ska sluta och klaga.
    Och bara acceptera ditt öde, för det är så här det alltid kommer att vara.
    Så lika bra att förena dig med ditt öde.

    Eller styr du kosan mot ett annat och tryggare förhållande.
    Vet du om att det finns folk som behandlar sin partner med kärlek, och behandlar sin partner som de själva vill behandlade.


    Vet du vad? Det är dags! Jag måste börja samla ihop mig och gå vidare med mitt liv. Han har inte inte ringt/smsat på 2 dygn. Han har lämnat mig här med världens ångest. Är han något o ha då? Nej!

    Jag var svag, jag kunde inte lämna honom innan, jag erkänner att jag borde ha gjort det för längesedan.

    Ingen vet vart han är. Varken brodern eller mamman. Alla letar och är oroliga. Jag är helt 100% säker på att han befinner sig i Oslo. Han vill inte ha kontakt med någon eftersom han vill knarka ifred.

    Det lurigaste är att han alltid ringde och smsade mig, konstant innan! Det var som om han kontrollerade mig. Jag fick frågor hela tiden som " erkänn du kommer lämna mig" erkänn du har hittat någon annan" osv osv. Han var så orolig att jag skulle hitta någon annan. Han kunde inte låta det ens gå en timma.

    Men kolla nu..? Det har gått två dygn och inte ett enda ord. Det är som om han har försvunnit från planeten. Låter faktiskt mer som om han har hittat en annan pojkvän, och dem sitter säkert nånstans och knarkar tillsammans.

    Jag byter nummer. Jag blockerar honom på facebook nu och om han förföljer mig så kommer fråga efter besöksförbud.

    Jag är säker på att det finns en ung kille därute nånstans som väntar på mig. En som förtjänar.

    Visst, det kommer vara jätte jobbigt, speciellt på nyår när jag har ingen att fira med, vi som planerade att åka till Amsterdam

    Dessa 3 månader som vi har varit ihop har han kastat bort, och för vadå? För vadå? För knark? För dumheter!!!!

    Jag hoppas han hittar sig själv en dag och inser vilken underbar kille han har förlorat, men tyvärr kommer det vara försent.

    Nu är det dags! Det är dags att börja om på nytt! Jag klarar detta!!
  • Carnitas

    Bor ni nära varandra?
    Då han håller på stockar dig ibland.

    Han kommer säkert komma kravlandes ut från det hål han nu ligger och trycker i.
    Det är när han kommer och sliskar sig och  så.
    Som du ska tänka på hur han behandlar dig.


    Sen gå inte in i diskussioner.
    Utan säg bara typ, att en del personer har nu lärt mig att kärlek fungerar inte såhär.
    För kärlek fungerar inte så här.

    Jag träffat på kärlek, som sett sig själva som viktigare och inte sett kärlek som nått ömsesidigt.
    Då jag ser kärlek som nått ömsesidigt, så har dessa förhållanden tagit slut väldigt fort.

    Tyvärr så kommer din erfarenhet, färga din fortsatta sök efter kärlek.
    Men försök och lämna det bakom dig.
    Och gå in förutsättningslöst i kärleken, för man ser snabbt vart skåpet står.
    Och står det på samma ställe som innan, så vet du ju vad som väntas skall och kan göra en snabb exit i så fall.

    Jag är mer eller mindre övertygad att han tar heroin eller annat liknande morfinpreparat.
    Visst kanske han röker cannabis(men då också i så fall), men röker man på så brukar man inte riktigt ha detta beteende som du beskriver.
    Där på tåget och när dom som kom ut sa, känner du igen lukten.
    Om det hade varit cannabis, så hade det stinkt nått så in i helvete i hela tåget.
    Då förbränd cannabis, luktar MYCKET starkt.

  • Anonym (Hjälp)
    Carnitas skrev 2014-12-15 15:49:51 följande:

    Bor ni nära varandra?
    Då han håller på stockar dig ibland.

    Han kommer säkert komma kravlandes ut från det hål han nu ligger och trycker i.
    Det är när han kommer och sliskar sig och  så.
    Som du ska tänka på hur han behandlar dig.


    Sen gå inte in i diskussioner.
    Utan säg bara typ, att en del personer har nu lärt mig att kärlek fungerar inte såhär.
    För kärlek fungerar inte så här.

    Jag träffat på kärlek, som sett sig själva som viktigare och inte sett kärlek som nått ömsesidigt.
    Då jag ser kärlek som nått ömsesidigt, så har dessa förhållanden tagit slut väldigt fort.

    Tyvärr så kommer din erfarenhet, färga din fortsatta sök efter kärlek.
    Men försök och lämna det bakom dig.
    Och gå in förutsättningslöst i kärleken, för man ser snabbt vart skåpet står.
    Och står det på samma ställe som innan, så vet du ju vad som väntas skall och kan göra en snabb exit i så fall.

    Jag är mer eller mindre övertygad att han tar heroin eller annat liknande morfinpreparat.
    Visst kanske han röker cannabis(men då också i så fall), men röker man på så brukar man inte riktigt ha detta beteende som du beskriver.
    Där på tåget och när dom som kom ut sa, känner du igen lukten.
    Om det hade varit cannabis, så hade det stinkt nått så in i helvete i hela tåget.
    Då förbränd cannabis, luktar MYCKET starkt.


    Vi bor kanske 5 minuter ifrån varandra (med bil)

    Han brukade alltid smsa och ringa som en galning. Han ställde mig frågor som "erkänn du kommer lämna mig" erkänn du kommer hitta mig. Han var så orolig och svartsjuk att jag skulle hitta någon annan. Han kontrollerade mig.

    Men nu två dygn och ingenting? Det är som om han har slukats från planeten. Det är verkligen något som INTE stämmer, speciellt om han inte hör av sig till mig på 2 dygn!!?? Det är som om han har hittat en ny pojkvän och att dem röker på tillsammans.

    Har han glömt bort mig? Varför ringer han inte för? Vart har han sovit när han har inga släktingar i Oslo?

    Det låter mer som om han är kidnappad eller nåt. För när han rökte på innan så smsade han mig i alla fall. Men nu, nada! Ingenting på 2 dygn!! Gråter
  • Anonym (Hjälp)

    Nu ringde hans bror mig och sa att min pojkvän ringde upp honom, han är på väg hem och vill träffa mig. Va? Han har varit borta 3 dygn och helt hokus pokus vill han träffa mig? Är den människan seriös?

    Vad ska jag göra om han kommer till mitt fönster och står här utanför? Han har gjort det innan, han stod här och grät och sa " snälla, lämna mig inte "

    Jag vill gå vidare med mitt liv. Jag vill ha ett drogfritt liv. Det är dags !

  • Carnitas
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-12-15 16:46:00 följande:
    Nu ringde hans bror mig och sa att min pojkvän ringde upp honom, han är på väg hem och vill träffa mig. Va? Han har varit borta 3 dygn och helt hokus pokus vill han träffa mig? Är den människan seriös?

    Vad ska jag göra om han kommer till mitt fönster och står här utanför? Han har gjort det innan, han stod här och grät och sa " snälla, lämna mig inte "

    Jag vill gå vidare med mitt liv. Jag vill ha ett drogfritt liv. Det är dags !

    Såklart han tycker det är okey, han är ju din dörrmatta.


    Ring polisen anonymt, och säg att det står en skummis utanför huset och väser.
    Och får dig känna obehag.
    En bra grund för framtida besöksförbuds ansökningar.

    Sen angående droger, så är det ett fåtal som beter sig så här.
    Så det behöver du kanske inte vara så rädd för.
    Jag brukar säga, att man ska gå efter i hur folk beter sig och inte vad de stoppar i sig.


    En sån person som han är, som du nu säger du ska lämna.
    Dessa finns även helt utan droger, en del är svin bara.
    Och det är en realitet att en del vill dominera andra människor på ett eller annat sätt.
    En del kör med psykiskmisshandel, hade en sådan kvinna en gång.
    Jag är visserligen stark och helt ignorera dessa saker, men betydde bara att hon ökade och ökade och ökade upp trycket.
    Vilket gjorde det helt ohållbart,


    Så tro inte för de är tom nykterist, att man kan skydda sig mot sånt här beteende.'
    Man ska utgå för hur man blir behandlad.

  • Anonym (Hjälp)
    Carnitas skrev 2014-12-15 17:57:32 följande:

    Såklart han tycker det är okey, han är ju din dörrmatta.


    Ring polisen anonymt, och säg att det står en skummis utanför huset och väser.
    Och får dig känna obehag.
    En bra grund för framtida besöksförbuds ansökningar.

    Sen angående droger, så är det ett fåtal som beter sig så här.
    Så det behöver du kanske inte vara så rädd för.
    Jag brukar säga, att man ska gå efter i hur folk beter sig och inte vad de stoppar i sig.


    En sån person som han är, som du nu säger du ska lämna.
    Dessa finns även helt utan droger, en del är svin bara.
    Och det är en realitet att en del vill dominera andra människor på ett eller annat sätt.
    En del kör med psykiskmisshandel, hade en sådan kvinna en gång.
    Jag är visserligen stark och helt ignorera dessa saker, men betydde bara att hon ökade och ökade och ökade upp trycket.
    Vilket gjorde det helt ohållbart,


    Så tro inte för de är tom nykterist, att man kan skydda sig mot sånt här beteende.'
    Man ska utgå för hur man blir behandlad.


    Varför tror du att han inte har hört av sig på 2 dygn nu? :/ Om han nu har rökt på, varför inte ändå ringa upp? Han har gjort det innnan...

    Så jag ska ringa polisen anonymt? Är det inte bättre att berätta hur det verkligen är? :/
  • Anonym (hjkhjk)
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-12-15 18:30:09 följande:
    Varför tror du att han inte har hört av sig på 2 dygn nu? :/ Om han nu har rökt på, varför inte ändå ringa upp? Han har gjort det innnan...

    Så jag ska ringa polisen anonymt? Är det inte bättre att berätta hur det verkligen är? :/
    För att han vet att han kan behandla dig precis som han vill. Du borde gå och prata med någon, reda upp ditt liv, ingen här kan hjälpa dig. Antingen ringer du din vårdcentral och säger att du vill ha samtalskontakt eller så kan du vända dig till psykiatriska kliniken där du bor. 

    Du borde bara strunta i honom och om han nu skulle säga att han tänker ta livet av sig så ringer du bara polisen och säger det, polisen kommer då dit och hjälper honom. Du kan Inte hjälpa honom. Min gissning är dock att det bara är något han säger, men det vet ju inte jag. Det är vilket fall inte din uppgift att hjälpa honom. 
  • Carnitas
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-12-15 18:30:09 följande:
    Varför tror du att han inte har hört av sig på 2 dygn nu? :/ Om han nu har rökt på, varför inte ändå ringa upp? Han har gjort det innnan...

    Så jag ska ringa polisen anonymt? Är det inte bättre att berätta hur det verkligen är? :/

    Om han håller på och stryker omkring utanför huset där du bor, så definitivt ska du ringa.
    Då kommer polisen och undrar vad som står på.

    Och varför han inte hört av sig på par dar, spelar det någon roll?

  • Carnitas
    Anonym (hjkhjk) skrev 2014-12-15 18:38:00 följande:
    För att han vet att han kan behandla dig precis som han vill. Du borde gå och prata med någon, reda upp ditt liv, ingen här kan hjälpa dig. Antingen ringer du din vårdcentral och säger att du vill ha samtalskontakt eller så kan du vända dig till psykiatriska kliniken där du bor. 

    Du borde bara strunta i honom och om han nu skulle säga att han tänker ta livet av sig så ringer du bara polisen och säger det, polisen kommer då dit och hjälper honom. Du kan Inte hjälpa honom. Min gissning är dock att det bara är något han säger, men det vet ju inte jag. Det är vilket fall inte din uppgift att hjälpa honom. 

    Inte praktiskt i alla fall.
    Han bör ju be om hjälp, från sina närmaste.
    Sen är det nog inte fel att få någon att prata med ordentligt.
    Sen om det är på VC, prälle eller en bra kompis, beror mest på hur illa det står till med TS.

  • Anonym (Hjälp)

    Nu ringde han till mig och säger att han kan förklara allting !!

    Han säger att det hade hänt nåt fruktansvärt och att han blev bestulen, och att han har allting på papper.

    Han vill att jag går till centralstationen för han är snart där.

    Jag vet inte. Börjar redan gråta... försöker han manipulera mig? Jag vill gå dit och se vilka papper han har och jag vill höra vad som har hänt... åhh! :sad44: :sad44: :'(

  • Anonym (Hjälp)

    Alltså, tänk om det verkligen har hänt nåt? jag går och hör vad han har o säga och så ser jag på dem papperna han har med sig...Gråter

  • Anonym (Hjälp)

    jag tar och går mot centralen, hör av mig senare! Gråter

  • Anonym (Hjälp)

    Jag sitter här nu och håller på att bryta ihop !!! Gråter

    Jag var på väg till centralstationen och tänkte hela tiden " tänk om han försöker manipulera mig så jag vände tillbaka hemåt "


    Det går kanske 30 minuter och jag hör att någon kastar saker på fönstret. Jag öppnar fönstret och det är han.


    Jag sa att han ska lämna mig ifred, han hade inte hört av sig på 3 dygn så varför höra av sig nu?


    Han började med den ledsna rösten och sa "snälla ge mig en chans och låt mig förklara"


    Jag gick ner och öppnade trappen åt honom. Han kom in i trappuppgången och det första han gjorde va att han kom fram till mig och gav mig en bamsekram. Jag kramade också om honom och bägge började gråta samtidigt. Gråter

    Han började förklara vad som hade hänt... Han åkte till Oslo eftersom hans bror hade kastat ut honom. Han hade ingenstans att sova så han sov på en bänk ute nånstans.

    Sen nästa dag så hade han tydligen snott en iPhone från en kille och blev arresterad av polisen. Polisen hade jagat honom och dragit i hans jacka. Han visade mig sin jacka och den var helt sönderriven. Inte världens bästa bild men det vita är bomull imgur.com/WMtf20Q

    Han bråkade också med killen som han hade snott telefonen ifrån. Han visade sina händer och det var sår på händerna: imgur.com/OiCCJr9

    Han visade mig även pappret som han hade när han var inne på arresten. Han lät mig inte fotografera dig eftersom det var privat sa han, men jag fick fotografera det översta : imgur.com/Yqe4oDq

    Han berättade att han också blev bestulen, på 4000 kr. Jag frågade honom vart han fick pengarna ifrån och han sa att det var hans lön. Men till mig sa han att lönen skulle komma den 18:E. Jag frågade honom om det och han sa att den kom tidigare. Fick mig gå lite hmm.


    Han lovade och svor på allting att han inte knarkade. Utan att han sov på en bänk ute och nästa dag sov han i arresten...Han lovade också att han ska ta UP imorgon.


    Jag vet inte alltså. Jag är bara sårad att han kontaktade sin bror som då hade slängt ut honom och inte mig. Jag frågade honom varför han inte lånade någons mobil och ringde upp mig? Han sa då att han visste att jag skulle bli upprörd för att han åkte till oslo.


    Jag älskar honom. Det gör jag verkligen!   Annars hade jag inte gett honom chans efter chans..

    Antingen stämmer allt detta som han då lovar, eller så knarkade han verkligen och har nu lurat mig totalt... :/ :-/

    Jag vet fan inte vad jag ska tro. Tänk om han själv rev upp sin jacka? Tänk om han själv gjorde så att han fick såren på händerna??? Oskyldig

    Om jag ringer arresten imorgon och frågar om han har varit inne, får dem lov o säga det då? Och om han nu tar UP imorgon vilket han lovar, kommer det visa något om han nu verkligen har rökt på?

    Det är så mycket som händer!! Imorgon ringer jag till min vårdcentral och får säkert remiss till psykiatrin. Jag behöver verkligen någon att prata med..

  • Anonym (morsan)

    Du måste själv inse att en 28-åring som av okänd anledning blir utslängd av sin bror på gatan, tvingas sova på parkbänkar, stjäl andra människors iPhone, inte är något att ha för en 17-åring?? Eftersom du saknar blodsband till och därmed ansvar för denna människa ska du hålla dig undan, oavsett om du älskar honom eller ej, oavsett om han verkligen inte knarkar eller om han faktiskt gör det (och allt sammantaget, vilket verkar mest sannolikt??). 

    När man är 28 bör man kunna ta hand om sig själv, betala för husrum, inte stjäla av andra och inte vara beroende av en människa som inte ens är myndig än. 

  • Anonym (suck)
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-12-16 03:23:31 följande:

    Jag sitter här nu och håller på att bryta ihop !!! Gråter

    Jag var på väg till centralstationen och tänkte hela tiden " tänk om han försöker manipulera mig så jag vände tillbaka hemåt "


    Det går kanske 30 minuter och jag hör att någon kastar saker på fönstret. Jag öppnar fönstret och det är han.


    Jag sa att han ska lämna mig ifred, han hade inte hört av sig på 3 dygn så varför höra av sig nu?


    Han började med den ledsna rösten och sa "snälla ge mig en chans och låt mig förklara"


    Jag gick ner och öppnade trappen åt honom. Han kom in i trappuppgången och det första han gjorde va att han kom fram till mig och gav mig en bamsekram. Jag kramade också om honom och bägge började gråta samtidigt. Gråter

    Han började förklara vad som hade hänt... Han åkte till Oslo eftersom hans bror hade kastat ut honom. Han hade ingenstans att sova så han sov på en bänk ute nånstans.

    Sen nästa dag så hade han tydligen snott en iPhone från en kille och blev arresterad av polisen. Polisen hade jagat honom och dragit i hans jacka. Han visade mig sin jacka och den var helt sönderriven. Inte världens bästa bild men det vita är bomull imgur.com/WMtf20Q

    Han bråkade också med killen som han hade snott telefonen ifrån. Han visade sina händer och det var sår på händerna: imgur.com/OiCCJr9

    Han visade mig även pappret som han hade när han var inne på arresten. Han lät mig inte fotografera dig eftersom det var privat sa han, men jag fick fotografera det översta : imgur.com/Yqe4oDq

    Han berättade att han också blev bestulen, på 4000 kr. Jag frågade honom vart han fick pengarna ifrån och han sa att det var hans lön. Men till mig sa han att lönen skulle komma den 18:E. Jag frågade honom om det och han sa att den kom tidigare. Fick mig gå lite hmm.


    Han lovade och svor på allting att han inte knarkade. Utan att han sov på en bänk ute och nästa dag sov han i arresten...Han lovade också att han ska ta UP imorgon.


    Jag vet inte alltså. Jag är bara sårad att han kontaktade sin bror som då hade slängt ut honom och inte mig. Jag frågade honom varför han inte lånade någons mobil och ringde upp mig? Han sa då att han visste att jag skulle bli upprörd för att han åkte till oslo.


    Jag älskar honom. Det gör jag verkligen!   Annars hade jag inte gett honom chans efter chans..

    Antingen stämmer allt detta som han då lovar, eller så knarkade han verkligen och har nu lurat mig totalt... :/ :-/

    Jag vet fan inte vad jag ska tro. Tänk om han själv rev upp sin jacka? Tänk om han själv gjorde så att han fick såren på händerna??? Oskyldig

    Om jag ringer arresten imorgon och frågar om han har varit inne, får dem lov o säga det då? Och om han nu tar UP imorgon vilket han lovar, kommer det visa något om han nu verkligen har rökt på?

    Det är så mycket som händer!! Imorgon ringer jag till min vårdcentral och får säkert remiss till psykiatrin. Jag behöver verkligen någon att prata med..


    Inse att han alltid kommer att hitta på alla möjliga och omöjliga förklaringar och inse att du alltid kommer att välja att tro på dem för att "du älskar honom så mycket". Som så många andra har skrivit, fortsätt att ha det så här men klaga då inte. Eller bryt med idioten och gå vidare med ditt liv och finn en sund kärlek som behandlar dig med respekt.

    Som tur är har man alltid själv ett val.


Svar på tråden Jag har aldrig nånsin mått så här dåligt :(