• Flygekorre

PCO - Första ivf

Hej!

Jag startar en tråd för att kunna ventilera mig lite, jag och killen har försökt i 1.5 år nu utan + :(

Äntligen börjar vi med ivf! Men mår så dåligt av det!! Vill inte ha för stora förhoppningar, trots att prognosen är god, är 24 år, nervös inför äggplocket och ET, första ultraljudet imorrn och idag ska jag mixa gonal-f med orgalutran...

Fler i samma sits som vill va med och stötta varandra? :)

• Svar på tråden PCO - Första ivf
  • Flygekorre

En bra dag idag! 

Blir ÄP på onsdag och insättning på fredag om allt går som det ska! Så spännande!! :) Hoppas att min kropp är lika samarbetsvillig som hittills! Idag såg hon 14 ägg som var på gränsen till för mycket, men som det ser ut nu trodde hon att de skulle få ut nåt litet guldägg iaf =)

• Juna
    Tack! Vad spännande Flygekorre Glad Hoppas att allt går som det ska! Håller tummarna för er båda!
  • monn

Hej! Får jag fråga om du pt Pergotime eller liknande innan ivf? Och isf hur länge? Jag är dåligt insatt men nyfiken för jag har pco och är inne på min andra kur pergo nu. Går din ivf på sjukvårdstaxa (gör den någonsin det?) eller är det privat! Hoppas frågorna är okej :)

Flygekorre skrev 2014-11-05 08:11:51 följande:

Hej!

Jag startar en tråd för att kunna ventilera mig lite, jag och killen har försökt i 1.5 år nu utan + :(

Äntligen börjar vi med ivf! Men mår så dåligt av det!! Vill inte ha för stora förhoppningar, trots att prognosen är god, är 24 år, nervös inför äggplocket och ET, första ultraljudet imorrn och idag ska jag mixa gonal-f med orgalutran...

Fler i samma sits som vill va med och stötta varandra? :)

• Flygekorre
    Juna skrev 2014-11-10 17:44:22 följande:

Tack! Vad spännande Flygekorre  Hoppas att allt går som det ska! Håller tummarna för er båda!

Js verkligen! Tack så mycket! Uppdatera gärna hur det går för dig! :)
    trina skrev 2014-11-10 18:58:11 följande:

Toppen! Låter väldigt lovande :)

Ja jag hoppas det!! :)
    monn skrev 2014-11-10 22:21:20 följande:

Hej! Får jag fråga om du pt Pergotime eller liknande innan ivf? Och isf hur länge? Jag är dåligt insatt men nyfiken för jag har pco och är inne på min andra kur pergo nu. Går din ivf på sjukvårdstaxa (gör den någonsin det?) eller är det privat! Hoppas frågorna är okej :)

Jag fick faktiskt inte prova pergo innan, de nämnde det inre och eftersom vi slutförde utredningen i maj och fick kallelse till ivf så tog jag mer än gärna chansen att hoppa på det direkt! :)

Hoppas det går vägen för er denna gång! :)

Det är absolut okej! Jag e å mitt första försök av 3, får 3 försök via landstinget så det är skönt! Så har bara betalat ca 4000 totalt eller vad det blir med högkostnadsskyddet! :)
  • trina

Vi körde pergotime (enkel, dubbel och trippel) men inget gav äl. Sen provade vi sprutor (utan ivf) och det blev för bra. Svårt att få till dosen så bara ett ägg blir stort...

• monn

Tack för svar! Hoppas ni får er bebis snart! :)Privat ivf verkar kosta runt 60 000kr...

Flygekorre skrev 2014-11-11 10:11:09 följande:

Js verkligen! Tack så mycket! Uppdatera gärna hur det går för dig! :)Ja jag hoppas det!! :)Jag fick faktiskt inte prova pergo innan, de nämnde det inre och eftersom vi slutförde utredningen i maj och fick kallelse till ivf så tog jag mer än gärna chansen att hoppa på det direkt! :)

Hoppas det går vägen för er denna gång! :)

Det är absolut okej! Jag e å mitt första försök av 3, får 3 försök via landstinget så det är skönt! Så har bara betalat ca 4000 totalt eller vad det blir med högkostnadsskyddet! :)

• Flygekorre

Lite nere nu, hur stor risk är det att ovitrelle-sprutan misslyckas? Alltså att det inte blir någon ägglossning? Känner ingenting i magen :(

• trina
    Flygekorre skrev 2014-11-11 20:05:57 följande:

Lite nere nu, hur stor risk är det att ovitrelle-sprutan misslyckas? Alltså att det inte blir någon ägglossning? Känner ingenting i magen :(

Första dagen känns det inget tycker jag. Vänta tills imorgon och torsdag ;) Men du behöver inte oroa dig, sålänge äggen car i rätt storlek så blir det branch
  • Flygekorre
    trina skrev 2014-11-11 20:36:58 följande:

Första dagen känns det inget tycker jag. Vänta tills imorgon och torsdag ;) Men du behöver inte oroa dig, sålänge äggen car i rätt storlek så blir det branch

Tack gör ditt svar! Åh se nervös!! Men måste man ta stesolid? Såg i den andra tråden att vissa inte behöver det, jag skulle gärna inte göra d! Vill liksom inte missa för mycket :)
Svar på tråden PCO - Första ivf