• Flygekorre

PCO - Första ivf

Hej!

Jag startar en tråd för att kunna ventilera mig lite, jag och killen har försökt i 1.5 år nu utan + :(

Äntligen börjar vi med ivf! Men mår så dåligt av det!! Vill inte ha för stora förhoppningar, trots att prognosen är god, är 24 år, nervös inför äggplocket och ET, första ultraljudet imorrn och idag ska jag mixa gonal-f med orgalutran...

Fler i samma sits som vill va med och stötta varandra? :)

• Svar på tråden PCO - Första ivf
  • trina
    Flygekorre skrev 2014-11-11 20:44:28 följande:

Tack gör ditt svar! Åh se nervös!! Men måste man ta stesolid? Såg i den andra tråden att vissa inte behöver det, jag skulle gärna inte göra d! Vill liksom inte missa för mycket :)

På sahlgrenska får man bara morfin vid själva ingreppet. Man blir lite snurrig av det vid första injektionen, men sen går det bra. Man är lite lullig men är definitivt med!
  • Flygekorre
    trina skrev 2014-11-11 20:47:36 följande:

På sahlgrenska får man bara morfin vid själva ingreppet. Man blir lite snurrig av det vid första injektionen, men sen går det bra. Man är lite lullig men är definitivt med!

Okej! Jag går på ivf-kliniken i stockholm, men står inget om morfin bara stesolid! Menmen, det visar sig imorrn! Kommer bli en orolig natt!!

Såg i den andra tråden om dina bruna flytningar, håller tummarna att det inte är ett dåligt tecken men så länge det är blod borde det ju inte vara nån fara! :(
  • louisemostert

Hej! Imorgon ska vi på vårt andra ultraljud för.att se.om man kan göra ett äggulor på fredag eller måndag. Är himla orolig inför detta, är så rädd att det ska göra ont :/ Hur har det gått för Er? :)

• Flygekorre
    louisemostert skrev 2014-11-11 22:35:17 följande:

Hej! Imorgon ska vi på vårt andra ultraljud för.att se.om man kan göra ett äggulor på fredag eller måndag. Är himla orolig inför detta, är så rädd att det ska göra ont :/ Hur har det gått för Er? :)

Hej! :) Spännande!! Håller tummarna att det ser bra ut! Vore ju skönt att göra det på fredag kanske? Man är ju så otålig!! :)

Jag är nyss hemkommen från mitt ÄP, det var inte alls lika farligt som jag väntat mig! Visst gjorde det väldigt ont, men inte i närheten av smärtan att få ett neg gravtest! ;) 

Jag känner mig förvånansvärt pigg, inte så groggy som jag väntat mig (kände mig iofs inte så mkt lugnare av stesoliden heller haha! :D De fick dock bara ut 8 ägg, hoppas verkligen verkligen att det är fullt tillräckligt! Ska försöka glädjas åt det även om det är spänt inför återföringen på fredag om det har lyckats hitta något super-ägg <3
  • louisemostert

Hej Flygekkore :) Yes det blir ÄP på fredag. Min man ska göra en spermier biopsi 30 min innan mig. Läskigt ???? Idag hade jag dock bara två mogna ägg men dem kände att dem inte ville vänta. Hur många mogna ägg har ni haft som mest och som minst? KRAM på er alla!

• Flygekorre
    louisemostert skrev 2014-11-12 19:08:52 följande:

Hej Flygekkore :) Yes det blir ÄP på fredag. Min man ska göra en spermier biopsi 30 min innan mig. Läskigt ???? Idag hade jag dock bara två mogna ägg men dem kände att dem inte ville vänta. Hur många mogna ägg har ni haft som mest och som minst? KRAM på er alla!

Vad bra!! Vad är spermie biopsi? :O Hmmm mogna och lmogna? Kan man se det på vul? Jag fattade det som att de bara räknade äggblåsorna? Men jag e inte så påläst! :)
  • louisemostert

Min man har levande spermier men dem kommer inte ut på egen hand så dem måste göra en biopsi för att få ut dem för att sedan föra in dem i mina äggblåsor. Ja mogna ägg, att äggblåsorna är redo att tas ut. Äggblåsorna måste vara en specifik storlek som jag förstår det.

• Flygekorre
    louisemostert skrev 2014-11-12 19:50:51 följande:

Min man har levande spermier men dem kommer inte ut på egen hand så dem måste göra en biopsi för att få ut dem för att sedan föra in dem i mina äggblåsor. Ja mogna ägg, att äggblåsorna är redo att tas ut. Äggblåsorna måste vara en specifik storlek som jag förstår det.

Aha! Vad bra att det går att lösa på sådant sätt! :) Okej! Ja förmodligen höll nog mina äggblåsor sig inom "normalkurvan" eftersom jag inte reflekterat kring det! En stor dag för oss båda på fredag!! :)
  • Mandelmassa

Hej! Undrar om man får vara med här? Har PCO och gör stimulerad insemination i väntan på Ivf. Pergotime gav ÄL men ingen grav. Nu tar jag puregon och hoppas på insemination i början av nästa vecka. Har någon av er gjort detta innan ivf?

Svar på tråden PCO - Första ivf