Barn födda okt-dec 2014
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter ![]()
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter ![]()
Vaaaa vad är det jag läser? Kan man i te julfina varje dag?! :) Hehe inte då konstigt att jag står still viktmässigt. Fika och julgodis varje dag.. Mina tänder älskar mig säkert ;)
Ähhh det kommer snart ett tråkigare januari
. Då kan vi sluta mysa med julfikat ...och äta semlor i stället haha.
Min tjej var på sin läkarkontroll vid sex veckor idag. 4,8 kg minsann, det känns så stort i och med att hon vägde 3,2 när hon föddes. Det värsta är att det känns som att min vikt också är på väg upp med tanke på all fika som blir nu. Kanske ska inse att man inte kan ha adventsfika varje dag i december ;)
Vaaaa vad är det jag läser? Kan man i te julfina varje dag?! :) Hehe inte då konstigt att jag står still viktmässigt. Fika och julgodis varje dag.. Mina tänder älskar mig säkert ;)
Ähhh det kommer snart ett tråkigare januari
. Då kan vi sluta mysa med julfikat ...och äta semlor i stället haha.
Hur gör ni med nätterna?
Både när den ene har jobb och när båda är lediga?
Vi har verkligen fått en så otroligt nöjd och lätt bebis och ändå så får vi inte ihop det med sömn och (egna) tårar. Tips tack!!
Jag tar lilla varje natt, alltid. Mannen tar den stora (som är 1år i och 3mån). Hon sover visserligen hela nätter men ibland får man gå in och ge henne napp eller vattenflaskan om hon inte hittar dom själv på natten.
Den lilla sover hela nätter med 1-2 uppvak för att äta och sedan somna om. Jag tycker inte att det är särskilt jobbigt så jag tar gärna nätterna utan problem.
Skulle nätterna börja krångla så får ju mannen rycka in men just nu behövs de inte då jag inte lider utav sömnbrist... än ;)
Hur gör ni med nätterna?
Både när den ene har jobb och när båda är lediga?
Vi har verkligen fått en så otroligt nöjd och lätt bebis och ändå så får vi inte ihop det med sömn och (egna) tårar. Tips tack!!
Här är förresten min lille kille förkyld
så trist när de är så små och man märker hur jobbigt han har det. Var hos BVC idag på rutinkoll och det tyckte dock att han verkade ok/pigg under omständigheterna. Är det rs är. Det ju dock dag 4-5 som är värst och vi är på dag 2-3 nu så vi håller tummarna. En vi träffade förra veckans barn har fått rs så det finns dock viss risk....
Vad duktiga alla är! Vår lille är bara två veckor o vi båda är hemma (utan andra barn) och får ändå sömnbrist och träter på varandra konstant. :(
Pappan jobbar borta så jag och liten är själva dygnet runt 10dagar sen har vi honom hemma lika många dagar. Men har nätterna själv men har hon varit obotlig (hänt typ två ggr tack och lov när han var hemma) så har vi turats om att vanka. Men hon somnar helst på mig och vill sova intill så det har som blivit att hon är min på nätterna och sambon tar henne på morgonen så jag sover en stund till om hon inte somnar om själv.