• Forumvärd

    Otrohet:Har du varit otrogen?

    Otrohet är ett brännande ämne både för den som blir utsatt för det, omgivningen och den som är otrogen.
    Ett svek som kan leda till att förhållandet slås i spillror eller  i vissa fall att det utvecklas och blir bättre.
    Har du varit otrogen?
    Rösta och diskutera gärna i tråden om dina erfarenheter kring otrohet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Otrohet:Har du varit otrogen?
  • JTo
    Nej har varken varit otrogen eller blivit bedragen - så vitt jag vet vill säga.
  • Anonym (Jag)

    Jag har varit otrogen i ett förhållande. Det var 10 år sen och enda orsaken till varför var för att jag inte fick någon som helst uppmärksamhet, ömhet, kärlek eller någonting åt det hållet som man brukar få i ett normalt förhållande.

    Det var ett sätt för mig att ta mig ur något som var riktigt destruktivt helt enkelt.

  • Anonym (en gång)

    Jag var otrogen på fyllan när jag var yngre mot min dåvarande pojkvän som var rätt seriöst, vi var förlovade. Men den ångesten som jag hade efteråt har gjort att jag aldrig mer kommer att vara otrogen.

  • HäckHäxan

    Nej har aldrig varit min grej att vara otrogen, men jag har blivit bedragen flera gånger.


    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym (tidigare förhållande)

    Ja i ett tidigare förhållande som var väldigt dåligt på flera sätt.
    I nuvarande förhållande, aldrig, och kommer aldrig vara det, jag har äntligen träffat min drömprins, och vi har det superbra tillsammans!

  • Anonym (Jag förlät)

    Jag har aldrig varit otrogen. Det är ingen större bedrift, eftersom det aldrig ens funnits på kartan, trots att tillfällen inte saknats. Min man däremot föll för frestelsen en gång. Inte för att han var olycklig med mig eller missnöjd med vårt förhållande som alltid varit kärleksfullt, utan för att han var svag när han hamnade i en situation tillsammans med en kvinna som blev alltför lockande att säga nej till. En stundens ingivelse.

    Det som gjorde det lättare för mig att förlåta var att han själv berättade om det omgående.. Det hade han inte behövt göra, om han hade haft viljan att komma undan billigt. Jag hade troligtvis aldrig fått veta. Hans otrohet var alltså inte omgärdat av en massa lögner, vilket gjorde att min tillit till honom förblev intakt. Lögnerna är ju för många det allra svåraste att hantera. Men visst gjorde det ont ändå. Fruktansvärt ont. Det har gått 5 år sen denna händelse, som vi lagt bakom oss för längesen. Jag har aldrig betvivlat att min man älskar mig. Det har gjort det lättare att gå vidare. Viktigast av allt, han ljög aldrig för mig.

  • Pentagram

    Som ovan, fast omvänt genus.

    Som ett resultat av min sambos otrohet började vi faktiskt med öppet förhållande (mitt förslag). Min sambo hamnar oftare i situationer hemifrån där sexuella eskapader är möjliga och jag tycker det är synd om hon skulle känna sig tvungen att avstå nöjen enkom för min skull.

  • Anonym (annat)

    Jag har både varit otrogen och blivit bedragen :)

Svar på tråden Otrohet:Har du varit otrogen?