• Carnitas

Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!

Tobbe76 skrev 2014-11-14 14:04:14 följande:
    Hej alla igen och tack för allas tips och råd och inte minst stöd!!!!

Jag respekterar er allas åsikt och som sagt förstår jag er som säger man ska söka sjukvård 100%.

Men för mig var det inget val ch hade vilket fall som helst kört Cold Turkey så ingen har påverkat eller är ansvarig för mig!!!!!!!

Vill bara uppdatera lite ska försöka skriva mer i helgen men har ett liv jag måste sköta med eller utan tabletter.

Har nu gått ca 30h och inatt sov jag dåligt även fast jag tog en imovane 7,5mg och även igår tog 4x2mg stesolid alltså 4st sammanlagt två stycken, två ggr för minska oro osv.
    Idag mår jag inte sämre än igår utan är lite varm och ibland lite kall och benen känns tunga och värker lite i ryggen.
    Men idag har jag bara tagit två Alvedon samt druckit massa Loka och Apelsinjuice och har rört på mig så ännu påverkar det inte min vardag så jätte mkt utan som typ man känner sig hängig bara.

Sedan har jag bestämt mig för att börja med antidepp som jag har utskriven för förstår man lätt får depression efter ett "missbruk" så vill gardera upp mig så jag ej trillar dit igen. Har ej ännu vågat slänga Dolcontinen if jag ej skulle klara det. Men bär en i fickan och har faktiskt inte varit i närheten att ta den idag, utan en Alvedon räcker.

Lovar försöka skriva mer i helgen men livet måste ju fortsätta med eller utan Dolcontin så måste göra förpliktelser idag. Självklart har Dimor hjälpt mkt så man klarar vardagen utan behöva springa på toa hela tiden.

Om det tar 3-4 dagar och dom värsta symptomen ska vara borta så har jag ju gjort 1/3 nu och blir det ej mkt värre så ska jag klara detta.

Men ngt är skumt för jag har läst då mest amerikanska sidor då är det ju hemska historier och folk nästan "döda" inom 15-20h och för mig känns det som när man känner sig lite hängig och småsjuk bara. Så antagligen måste jag väl få ett jävla bakslag nu för inte kan väl folk skarva sina historier och göra dom värre än vad det är. Och givetvis är vi alla olika!!!!!

Men ni ska veta att alla era tips och råd och inte minst STÖD, har hjälpt mig så mkt så ni inte förstår det!!!!
    Så all min kärlek och respekt till er!!!!!!!

Antidepp, tar en månad att sätta in.
    Då har din AT säkert redan slutat.
    Om nu du inte ska ta det av annan anledning.
    Personligen är jag väldigt delad att börja en antidepp kur, mitt i när man ska sluta.
    Då antidepp, kan ha konstiga buverkningar vid insättningen.

Vet inte vad det är för doser på de Amerikanska sidorna.
    Men om du använt i 3 år och denan dos, så kommer du få en resa som är otrevlig.
    Att du har massa imovane och stesolid, hjälper givetvis att ta udden från AT och enklare kunna sova.
    Mot att vara helt utan.

Jag vill påstå att det kommer ta längre än än vad du tror.
    Vet inte vart du fått 3-4 dagar ifrån.
    Skulle gissa på en 10-14 dagars resa, med det värsta runt hörnet.
    Och detta kanske varar halva denna tid.
    Men ska tillägga att det är bara en spekulation från mig, då man aldrig vet i hur olika människor reagerar efter man slutar med såna här mediciner.

• Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-14 14:17:39 följande:
    Eller har inte min AT slagit till ännu fast jag har lite värk, diarré, ökad oro samt sömnsvårigheter inatt?

Borde rimligtvis vara värre i natt.
    En klassiker som jag får, är att man blir trött som faan.
    Lägger sig i sängen, somnar på två röda.
    Bara för att vakna upp 30min senare klarvaken och inte kan sova alls.
    Och myrkrypningar brukar vara en jobbig också.

Du borde klara av detta, men det är psykiskt stressande när man inte vet vad som händer.
    Eller varit med om det innan.
    Och vi har ju lagt en liten grund för dig.

Om någon anledning inte cold turkey funkar, så hoppa över omgående till trappa ut.
    Så det inte går månader, och kanske i desperation för du känner dig misslyckad.
    Och ökar dosen, vilket är rätt vanligt bland de som misslyckas att sluta.
    Sen ställer dig sig i en substituts kö, sen för klara situationen.
    Så köper de sin medicin på den illegala marknaden.
    Sällan det slutar väl här.

Men tror du klarar det, då du verkar väldigt motiverad.

• Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-14 15:09:41 följande:
    Tack Carnitas !
    Dina ord värmer verkligen. Men ska ändå antidepp så tar jag två smällar på en gång. on bakom jag fortsätt äta Dolcontin.
    Men ska härda ut sömnen pallar jag, har medicin mot det men tar bara vid absoluta nödfall samma med stesolid.
    Har tur att jag inte skulle behöva ge mig ut på svarta marknaden för skåpet är överfullt med Dolcontin.
    Men lovar trappa ner om ej detta funkar.
    MEN TROR FAKTISKT JAG KLARAR DETTA FÖR ÄNNU ÄR JAG EJ VÄLDIGT SJUK!!! :)

Det tror jag med.

Varför jag säger detta om uttrappning, och om man misslyckas med cold turkey.
    Är för att en de blir rädda för vad som händer, och helt enkelt inte vågar pröva att sluta igen.
    Bra information att ha med sig, så man inte tappar kontrollen.
    Om nu det blir för övermäktigt.

Se till ha nån bra film eller nått till hands, om du inte kan sova.
    För ligga sparka sig trött i sängen, har jag lärt mig sällan funkar.

• Carnitas

Så hur går det, uppdatering på ditt tillstånd.

• Carnitas

Att det peakar vid 48-96h, betyder att det är först då man blir medveten om hur stark AT blir.
    Själva peaken, kan hålla i sig flera dagar, till en vecka.
    Jag tror du inte sett toppen än.
    Sen hjälper det att ha iomovan och benzo, var försiktig med benozon.
    Det är inte så du behöver var försiktig i att använda en 10-14 dagar.
    Men sen ska man dra ner dessa, då det är en medicin som har en jävla förmåga att smyga på en.
    Dock så hjälper dig att slappna av, då beno har den effekten.

Alvedon är inte fel att ta inför natten heller, då det har en lätt sederande effekt för en del(för mig tex, och vet många andra har en liknande erfarenhet).
    Men testa det brödet jag jag ovan, det har en jävla förmåga att rätta till trasiga magar.
    Super snabbt och enkelt att göra.
    Fiberhusk hittar du i den glutenfria hyllan, är en liten påse som är gul och vit.

• Carnitas

Personligen skiljer jag på sug, och stila kroppen.
    Sug är mer befattat med psykiskt beroende.
    Själv har jag aldrig känt psykiskt beroende.
    Och efter man trappat ut, aldrig haft ett sug att få i sig morfin.

Det är mycket bra du inte känner så.

Det gör det mycket enklare, om än AT kan öka kraftigt.
    Så när väl At är borta, så infinner sig inget sug att ta ny dos.

Sen om du är på målrakan eller inte, det vet man inte.
    Det skiljer sig från en person till annan.
    Dock är alla morfinpreparat, rätt förutsägbara till ge en AT.
    Förutom kodein, som kan ge obefintlig AT för vissa.

Varför vet jag inte, personligen så fick jag lite och en väldigt mild AT av kodein.

Ta bara stesoliden på kvällen/natten.
    Är det panik, så bit på den och lägg den under tungan.
    Det får effekt snabbare då, ca 15min mot 30-40min(fastande mage).

• Carnitas

Dax för en uppdatering, närmar sig 80h på din cold turkey.

• Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-17 15:17:21 följande:
    Hej Åse: Förstår din oro kände exakt detsamma och speciellt när dom mesta är skräckhistorier. Typ är halvdöd 12-24h. Svar på dina frågor.
    Fick Dolcontin för skador/sliten kropp och dom funka superbra och man orka allt. Sedan fråga två efter jag sluta jobba så fortsatte jag äta dessa över ett år. Alltså missbruka dessa. Så svaret är nej för mig smärtan har ej kommit tillbaka men beror ju på ej belastar min kropp lika mkt.

Har lite ont i ryggen och ben sen jag slutat, men fått förklarat för mig beror på att under jag åt Dolcontin så producera kroppen inget eget mofin, så kan ta ett tag och göra det efter man slutat. Motion ska vara bra och är det jag kör.

Har själv varit utan nu i snart 4 dygn och värsta åkomman hittills var sömnlöshet samt diarré. Men löst detta med imovane och Dimor.

Men vill absolut ingen testar Cold Turkey om man ej absolut måste!!!
    Rekommenderar nedtrappning ihop med sin läkare.

Jag VILL BARA SÄGA ATT MAN KAN KLARA DETTA OM MAN BARA VILL!!!!
    Man ska ej tro på alla skräckhistorier man läser på nätet!!!

Men som sagt bästa sättet är nog nedtrappning ihop med sin läkare.
    Annars får man ha en vilja av stål och ta saker som det kommer och försöka hålla sig igång så mkt man orkar. Samt fråga och få stöd som jag fått på denna site!

Bara fråga om du undrar mer än är jag igenom men känner mig bättre och hittills har inte detta påverkat min vardag.

Men väldigt viktigt har du smärtproblematik kvar så kanske ej sluta är bra!!
    För vissa är dessa historier en realitet, man ska veta att alla reagerar olika.
    Och helt rätt, ibland har man en smärtproblematik, som gör man inte kan sluta pga smärtan inte går att hantera.
  • Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-19 11:15:20 följande:
    Nu är det 6e dagen utan ngn Dolcontin.
    Men inatt var det tufft lite värk i ryggen och och spela ingen roll om jag sov i sängen eller gästrummet eller golvet blev ej bättre så sov max 3-4h fast jag tog 4x2mg stesolid samt imovane 7,5mg.
    Min fråga är ni som vet kan det komma och gå såhär eller är min AT som hittills varit lätt som kommer nu?
    Är faktiskt helt ärligt OROLIG nu eftersom jag snart klarat 6dygn så lindrigt undan att nu kommer AT och biter mig i svansen och gör att jag får jäkligt tufft och palla!!! :(

Jag brukar aldrig få ont någonstans, som du verkar beskriva det.
    Det värsta för mig, är den rastlöshet som uppstår i kroppen, och framförallt när man får myrkrypningar i benen.

Hela tiden tyckt din beskrivning av vad som hänt dig, varit lite i det milda laget.
    Då du gått på en ansenlig dos, under en sådan lång tid.
    Hade man frågat mig, så hade jag sagt 10-14 dagar(från det startar) av svåra besvär.
    För sen ytterligare 5-10dagar med mildare besvär.
    Sen är alla olika, så man vill inte direkt forcera i hur det kanske det borde vara.

Det kan vara ett tillfälle bara, och det kan kanske vara nu det startar.
    Det kan bara tiden utvisa.
    En sak jag lärt mig, att försöka somna bara gör ens besvär jobbigare.
    Utan så fort man känner att nu är jag trött och kan sova, så tar man chansen.
    Och ha saker att göra, ingår mindre rörelser så blir ens besvär mindre påtagliga.
    Eller så får man ockupera hjärnan, och det är då en bra film är inte dumt.
    Men stäng av filmen eller sänk ljudet om man känner man börjar bi trötter igen.

För varje chans till att sova ska man ta, det gör en starkare när man är väl vaken.

• Carnitas

Efter du har slutat, så får du göra dig av med ditt morfin.
    För har man liggande, så är det jävligt lockande att "bara ta en till".
    Därför jag kallar droger som morfin och benzo, för bara-ta-en-till-droger.
    Då man ofta får den tanken, bara en till.

Sen vart du ska slänga dom är en bra fråga, men lämna in dom på apoteket, skulle väl rent symbolik vettigt.
    Då man slutit cirkeln, sen även varit miljövänlig.

Sen om du inte slänger, så se till aldrig gå över 6 veckor.
    För då kommer man antagligen inte få någon AT alls.
    Mer än lätt seg 1-2 dagar.
    Jag går över ibland, men har man tillräckligt ont, så skiter man helt i eventuella beroenden man får.
    Har många otrevliga minnen av smärta, senaste långa perioden, så när den började.
    Så var jag vaken i 50h pga det gjorde så ont.
    Och då gav dom mig rätt mycket morfin, om än inte IV.
    Så var det betydande mängder.

Svar på tråden Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!