Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!
Jag respekterar er allas åsikt och som sagt förstår jag er som säger man ska söka sjukvård 100%.
Men för mig var det inget val ch hade vilket fall som helst kört Cold Turkey så ingen har påverkat eller är ansvarig för mig!!!!!!!
Vill bara uppdatera lite ska försöka skriva mer i helgen men har ett liv jag måste sköta med eller utan tabletter.
Har nu gått ca 30h och inatt sov jag dåligt även fast jag tog en imovane 7,5mg och även igår tog 4x2mg stesolid alltså 4st sammanlagt två stycken, två ggr för minska oro osv.
Idag mår jag inte sämre än igår utan är lite varm och ibland lite kall och benen känns tunga och värker lite i ryggen.
Men idag har jag bara tagit två Alvedon samt druckit massa Loka och Apelsinjuice och har rört på mig så ännu påverkar det inte min vardag så jätte mkt utan som typ man känner sig hängig bara.
Sedan har jag bestämt mig för att börja med antidepp som jag har utskriven för förstår man lätt får depression efter ett "missbruk" så vill gardera upp mig så jag ej trillar dit igen. Har ej ännu vågat slänga Dolcontinen if jag ej skulle klara det. Men bär en i fickan och har faktiskt inte varit i närheten att ta den idag, utan en Alvedon räcker.
Lovar försöka skriva mer i helgen men livet måste ju fortsätta med eller utan Dolcontin så måste göra förpliktelser idag. Självklart har Dimor hjälpt mkt så man klarar vardagen utan behöva springa på toa hela tiden.
Om det tar 3-4 dagar och dom värsta symptomen ska vara borta så har jag ju gjort 1/3 nu och blir det ej mkt värre så ska jag klara detta.
Men ngt är skumt för jag har läst då mest amerikanska sidor då är det ju hemska historier och folk nästan "döda" inom 15-20h och för mig känns det som när man känner sig lite hängig och småsjuk bara. Så antagligen måste jag väl få ett jävla bakslag nu för inte kan väl folk skarva sina historier och göra dom värre än vad det är. Och givetvis är vi alla olika!!!!!
Men ni ska veta att alla era tips och råd och inte minst STÖD, har hjälpt mig så mkt så ni inte förstår det!!!!
Så all min kärlek och respekt till er!!!!!!!
Antidepp, tar en månad att sätta in.
Då har din AT säkert redan slutat.
Om nu du inte ska ta det av annan anledning.
Personligen är jag väldigt delad att börja en antidepp kur, mitt i när man ska sluta.
Då antidepp, kan ha konstiga buverkningar vid insättningen.
Vet inte vad det är för doser på de Amerikanska sidorna.
Men om du använt i 3 år och denan dos, så kommer du få en resa som är otrevlig.
Att du har massa imovane och stesolid, hjälper givetvis att ta udden från AT och enklare kunna sova.
Mot att vara helt utan.
Jag vill påstå att det kommer ta längre än än vad du tror.
Vet inte vart du fått 3-4 dagar ifrån.
Skulle gissa på en 10-14 dagars resa, med det värsta runt hörnet.
Och detta kanske varar halva denna tid.
Men ska tillägga att det är bara en spekulation från mig, då man aldrig vet i hur olika människor reagerar efter man slutar med såna här mediciner.