Tobbe76 skrev 2014-11-20 20:42:00 följande:
carnitas: Beroende är sant, men samtidigt är steget till missbrukare inte långt. Hade jag ej haft den ekonomiska fördelen som mitt jobb gett mig kunde jag vara en av dom som sprang på plattan eller köpte på ngt Internetapotek osv.
Visste ej detta med högst dödsfall men inget förvånar mig. Då ska jag säga att jag jobba i ett av dessa länder där ekonomin kapsejsa totalt i krisen och då när jag träffa folk så sa alla "ååååå Sverige världens bästa land med sjukvård, skola osv " men då visste dom ju inte hur detta landet är egentligen. Har sagt det förut och säger det gärna igen skulle utan och tveka betala mkt mer i skatt om jag visste pengarna kom till sjukvård, skola och gammla.
Ska prata med en på förbundet som jag litar på och se om vi inte alla kan göra ngt tillsammans och jag kan gärna fronta och dra min story rakt upp och ner. För mig var det helt normalt med dessa piller och som jag sagt förut ingen sa eller märkte ngt.
Ja jag har alldeles för mkt det visar på att jag börjar bli gammal, för jag är inte sjuk som en god vän och arbetskamrat sa till mig.
Tyvärr åt han samma medicin men då för sjukdom och tyvärr kunde han ej vinna den kampen, och var nog det som fick mig att inse va fan äter jag efter han ej vann sin sista match!!!
Nopp Ketogan har jag fått av sportläkare i Sverige som tyckte jag skulle äta vid behov. Men har aldrig öppnat förpackning.
Din sjukdom låter verkligen hemsk och jag lider med dig verkligen!!!
Såg ngt du vänta på beslut om en kur kosta runt 5500 kan du typ själv betala den om jag skulle sponsra dig som Tack för hjälpen?
Angående trav är jag väl insatt har ett par hästar, det man ska veta om Bjerke är att innerspåren har mkt väldigt lättare att ta ledningen där. Tror mkt på Västerbo Fantast i 6e satt fast sist och är en rolig samma Fascination i sista är kul nr 3 så en DD på 6-3 får man nog hyffsat betalt för :)
Spik ingen kul men Red Team Rex nr 5 i andra men är ingen skräll men är nog en säker bank!!!
Att du skulle bli missbrukare, även utan de ekonomiska förutsättningar.
Är låg, då du fått det utskrivit av läkare, då skydda högkostnadsskyddet oss.
Det är bara cociliana etyfin, som inte är med där, av morfinpreparaten.
Dessa dödsfall har mer att göra med våran narkotikapolitik, än medicinskt utskriven morfin.
Även om en del dör där med, då främst för de inte kommer tillräckligt snabbt in i substitut programmen.
Om du väljer ta steget att berätta om dina erfarenheter.
Så är det viktigaste(enligt mig då), att man är helt fördomsfri.
För fördomar, stigmatiseringar är nått som ofta är kontraproduktivt.
Mina problem och sjukdom, är inte så trevligt.
Men jag får bra hjälp, när skoven kommer.
Och tas på allvar, när jag kommer till AVC.
Och känner jag är i bra händer.
Är ensamstående sen par år tillbaka.
Men hade min yngre dotter hos mig, när smärtan bara accelererade kraftigt.
Och fick ringa exet, som jag aldrig ber om hjälp om något.
Hon kom och hämta henne, efter dottern lämnade mig.
Så bara ögonen rann, våldsamt.
Då jag inte längre behövde vara stark för henne.
Var en riktigt kuslig känsla.
Ekonomisk hjälp, som lågavlönad, sjukskriven är alltid välkommet.
Då man har en hyra som är sjukt dyr, och urholkar ekonomin.
Men en sådan medicin, som ges på sjukhuset.
Och kostar inte, mer än ett normalt besök.
Så är det lugnt,.
Men ska skicka ut alla krokar jag har, och hoppas hitta en lägenhet som jag har råd med.
Bostadsrätter ligger ju på +500-650k, med bra hyra.
Så innerspåren är snabba där, bra och veta.
Den i 6:e har jag sneglat på.
Det är polarens tur att tippa denna gång.
Bra det, då jag har kalas för den yngsta och hennes kompisar(10år).
Och de kommer kl10 och åker kl15, så full fart antar jag :p
Men det är svårt att värdera hästar, som sällan/aldrig möts.