• Carnitas

Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!

Tobbe76 skrev 2014-11-19 17:33:23 följande:
    Carnitas: Helt sant tänkte ej så långt men symboliken att lämna in dom är ej fel :)

Tror precis som du säger är lätt och trilla dit igen "att en inte skadar" osv

Dina tips har hjälpt mig så otroligt mkt så du förstår inte, ÄR DIG EVIGT TACKSAM !!!!!!!

Längtar tills jag vet ja är ur den fysiska biten och då kunna säga till vänner/familj att så här är det...... och berätta storyn och jag klara det!!!!!!

Men det är tack vare människor som dig som gjort det möjligt !!!!

Men som sagt än är jag bara på 6dagen, men snart är det en ny dag :)

Förstår har man ont måste man få lindrig!!!

Tycker inte du ska dramatisera upp det, berätta att du av denna anledningen börja med dom.
    Och att tiden gick och blev beroende.
    Att det var jobbet i xx dagar, men gått bra sen.

Men egentligen finns det ingen anledning att berättade alls, om du inte betett dig väldigt konstigt.
    Och har du familj du bor med, så för man ju förklara och helst före man slutar med medicinen.
    För de lär ju märka/ha märkt att du inte varit dig själv.

En annan har gjort denna resa ett antal ggr.
    Men på senare år, så ser jag till att hålla det helst på max 6 veckor.
    har blivit längre, och då får man nån dag jobbigt.
    Man har erfarenheten och vad som väntar en och hur man kan lösa vissa problem.
    Det gör det enklare, då man förstår skeendet och vad som väntar en och hur att tackla detta.

• Carnitas

@Tobbe76

Det är rätt vanligt, att folk ogillar mig, till hata mig.
    Då jag är aldrig dömande, och är för saklighet, logik, fakta och forskning.
    Vilket betyder jag säger saker, som inte alltid så negativt om droger.
    Och det spelar ingen roll om det är en medicin man fått som du, eller har valt att självmedicinera sig med olagliga droger.
    Självmedicinering med olagliga droger, brukar handla om olika psykiska sjukdomar/åkommor.
    Som ofta får noll hjälp av sjukvården.
    Du verkar fått en del hjälp, vid depression och big guns hjälp.
    Många bara får SSRI, som har en fatal biverkning som är mångfaldig självmords risk.

Att du följt dos, och inte använt det för nöje.
    Har helt klart gjort ditt beroende, enklare att hantera och sluta med.
    Det du tagit är en stor dos, och vid insättning.
    Så har du garanterat känt av medicinen.
    Kom ihåg första tramadolen jag tog, blev hel konstig och knepig.
    Men efter par dagar, så försvann detta.
    Så kände man mer eller mindre bara de smärtstillande effekterna.

Sen visste jag inte att fotbollen, skrev ut morfin för smärta så lättvindigt.
    Kan förstå vid en akut skada, då det gör sjukt ont.

Om du börjar prata om din erfarenhet, var aldrig dömande i vad du säger.
    Utan ha en förståelse, men förklara problematiken i att använda det länge.
    +6månader är länge, och då ska det handla om avancerad operation.
    Med lång konvelanstid, med smärta som finns med.
    Vad folk inte vill bara höra, är värsta scenario.
    För om inte värsta scenario, utspelar sig.
    Så kommer de skita i allt du säger.
    Då är risken att de kommer ignorera allt du förmedlar.
    Och risken att det, verkligen går åt skogen.

På detta sätt, lär man ut om olagliga droger.
    Där man basunerar ut värsta scenario, men sen finner sig endast en liten klick som uppfyller detta.
    Och sen tror att, detta gäller alla droger, och verkligen sätter sig i skiten.

Du har ingen aning i hur många liv, vi skulle rädda.
    Om vi hade en saklig och faktabaserad information om droger.

• Carnitas
    guchi skrev 2014-11-19 19:08:30 följande:
    Tog du det för att kunna prestera ?
    Att gå ut med det är en bra idé.

H*n hade smärtproblematik.

Jag har inte ens frågat om vem h*n är, då det är helt ointressant för topic.
    Visst så är jag intresserad, men vägrar fråga frågan.
    Då den inte har ett skit med sakfrågan att göra.

Men i förlängning, så skulle denna erfarenhet vara till nytta för yrkesgruppen.
    Och skulle med säkerhet hjälpa en del, att säga stopp tidigare.
    För när man väl har sina tabletter, så är det inte alltid man tänker efter.
    Utan mer ber om nytt recept, utan att reflektera över detta.
    Det är väl om man överkonsumerar, som man reflekterar och skiter i sina reflektioner.
    Även dessa skulle ha hjälp, av en som har erfarenhet.

Jag tyvärr, kommer bli åter introducerad med morfin om och om och om igen....osv...
    Det jag hoppas är att mina skov, inte håller i sig.
    För gör de detta, så är risken mycket stor att jag inte längre kan hantera min konsumtion.Nu utan skov sedan före sommaren, vilket betyder ingen morfin sen dess.
    Men vet redan det kommer snart igen, bara hoppas det tar tid.
    Inte för morfinet, utan för det gör så in i helvete ont.
    Och det vill jag slippa, morfinet är mer en sekundär sak.
    Men tas allvarligt av mig, då jag faktiskt börjar gå mot ogilla morfin.
    pga det är jobbigt att hantera.

• Carnitas
    guchi skrev 2014-11-19 20:28:54 följande:
    Ok. Min vän som fd militär måste och tar också morfin av olika anledningar, men jag påpekar och retas lite med honom för att han ska låta bli. Han får mycket utskrivet och det är ett problem. Jag förstår det. Hoppas det reder ut sig för er. Vet inte ett kvast om fotboll dessvärre.

Mina problem, kommer aldrig reda ut sig.
    Historiskt sett, så har det bara blivit värre.

Och varje gång det gör ont, så tänker man är det dax igen.
    Men kan visa sig efter par timmar, att smärtan har försvunnit.
    Var och fiska med en polare en gång, han hämtade mig på jobbet.
    Haltade ut till båten, väl ute och fiskade så blev det bara värre och värre.
    Men det nappade bra och funkade.
    Lustigt nog så försvann smärtan snabbt, och när vi kom till land igen.
    Så jag haltade inte längre, utan gick vanligt.
    Men varit tvärtom också, så man vet aldrig.

• Carnitas
    guchi skrev 2014-11-19 21:07:52 följande:
    Låter besvärligt eller jobbigt rättare sagt. Samma för min vän... man vet ju liksom inte vad man ska göra ?

Jag fått en erfarenhet, med morfin.
    Och den erfarenheten, gör så jag tills nu.
    Kan avsluta beroendet jag skapar i min sjukdom med morfin.

Men jag är lite rädd, att en dag mitt skov.
    Är så långt, att jag blir gravt beroende.
    Så lever i en osäker tillvaro, med smärtstillande.

Men ska försöka få min läkare, ge mig remicade.
    Vilket en del säger, ska göra mina skov mer sällan och inte lika kraftiga.
    Problemet är att en dos, kostar 5555:-
    Vilket gör läkare, väldigt ovilliga att ge mig en sådan medicin.

• Carnitas
    guchi skrev 2014-11-19 21:53:00 följande:
    Hm ja... Vet tyvärr inte hur jag skulle kunna lindra dina besvär.

Det kan du inte :/
    Bara hoppas, det sker mer sällan.

• Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-19 22:54:19 följande:
    ...

Läste en historia ikväll om en kille ca 40år som börja med Citadon mot ryggen och var nu på Oxycontin som läkaren skrev ut. Men nu helt plötsligt så hade läkaren sagt var striktare regler osv så han fick ett 30pack och trappa ner efter flera år. Detta är ju skandal så får det ju inte bara gå till läkarna måste ju ta ansvar hela vägen och inte helt plötsligt säga typ du missbrukar dessa!!!!

...

Beroende vården i Sverige är ett stort skämt, på många ställen.
    Och missbrukarvården når U-lands nivå.

Dom gör ofta så, slänger ett sista paket på dig.
    Och nu får du klara dig själv.
    Vissa har sinnet att klara detta, men snacka om brutalt uppvaknande.
    Och få på lassat sig denna mycket stressande uppgift att klara av.
    En del kommer aldrig klara detta, hur gärna dom än vill.
    Så sitter dom där på den illegala marknaden, och i stället för ta ordinerad storlek på dosen.
    Så börjar man rekreationsdoser, här går det snabbt utför.

Sen har vi de som läkaren har insett, att personen har ett så svårt beroende.
    Att den ska komma med i substitutsprogramet, men i den kön dör folk för det tar tid.
    Läste bara härom veckan en som fick antagligen komma med.
    Men fick inga nya tabletter, utan helt plötsligt stod det helt själv.
    Vad gjorde han, jo han drog till DK och det tog inte lång tid innan det blev heroin och en död rätt tätt inpå.
    Uppgick inte för mig om det var medvetet eller misstag.

Sen ditt prat om att berätta offentligt, ser jag ingen större vinst i.
    Om nu du inte har ett klart syfte med detta.
    Som tex informera aktiva om farorna att äta dessa längre perioder, som i föreläsning tex.
    Då kan det möjligtvis finnas en vinst, men bara säga det och inget mer.
    Skulle du fundera på om det är nått du verkligen vill.
    Sen låt det gå någon vecka, så alla dina intryck sjunker in.
    För det kan ta ett tag innan man greppat om vad som faktiskt skett.

Jag har ingen smärta nu, mer än från en opererad axel.
    Den behöver jag inte medicinera, pga någon smärta.
    Blev någon vecka med tramadol där, men inte speciellt mycket.
    Så inte ens reflekterat över jag slutat ta dom.
    Problemen kommer av psoriasis, har inte fått diagnosen psoriasis artrit.
    Men de säger att det lutar åt detta.
    Smärtan är extrem när den väl kommer, vi pratar om akutvård här.
    Kan vara några veckor(8 veckor är rekordet, kortaste är par timmar), för sen kan det försvinna i 6-9månader.

• Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-20 18:15:32 följande:
    Carnitas: Du är tusen ggr mer insatt än mig i detta med sådan vård, för det första ska jag ärligt säga är ngt man ej tänker på inte jag iaf. Utan är man typ i Sthlm på plattan så tänker man fy fan vilket slödder osv. MEN NU OCH DET ÄR VIKTIGT när jag själv börja se mig som missbrukare och börja läsa in mig lite på ämnet så inser jag hur jävligt dåligt vården är skött i detta land !!!

Har funderat mkt på detta och tänkt på vad du sagt angående du sa. Och skulle jag komma ut vad skulle det göra egentligen mer än AB osv får gotta sig lite. För jag är för dåligt insatt i detta för kunna föra ngn debatt. Debatten skulle då istället hamna på sådana i mitt yrke och DOM MEST OM OSS ÄR DET EJ SYND OM FÖR VI HAR FÖR DET MESTA SÄKRAT VÅRAN FRAMTID RUNT 25ÅR. Så hela debatten skulle bli fel. Utan dom som behöver den verkligen hjälpen är dom som kanske i många fall knappt har mat på bordet osv..

Så istället ska jag försöka hitta ngn ideellförening som jobbar med detta och stötta dom ekonomiskt och försöka få med mig några gammla jobbar kompisar och också ställa upp för det !

Sedan är det viktigt att folk vem man än är eller jobbar med kan trilla dit och det är inget och skämmas för !!!!!

Själv firar jag födelsedag idag 1vecka fri från Dolcontin :)
    Än är ej sömnen hundra och benen rycker lite och inte minst stel/värk i rygg. Tänkte först tagit en halv Ketogan 5mg idag för ryggen är störande mot sömn och vardag. Men kom på Ketogan är morfin så åkte till apoteket och köpte ibuprofen så får vi se om det kan hjälpa lite. Men läser i mångas berättelser att ont i kroppen hör till så bara bita ihop och ta en dag i taget.

Låter hemskt med din sjukdom och kan inte föreställa mig det !!!!!

Men hoppas du iaf du blir lite bättre ;)

Du ska se dig som beroende, inte som missbrukare.
    Är man missbrukare, så har mycket stor påverkan på din omgivning och dig själv.
    Då du fallerar att sköta dina uppgifter.

Sen om vården, vad jag menar är inte att man kan få bra hjälp.
    Utan det är generellt undermålig vård vi har.
    Där cold turkey alltid är valet man har, mer eller mindre.
    Vi har dubbel drogdödlighet mot EU, det tycker jag är skrämmande(det är per capita vi pratar om nu).

Varför man skäms, är för det extremt effektiva stigmatisering vi har i samhället kring droger och medicin.
    Inte lika illa med mediciner, då det är mer "okey" då.
    men om man dyker ner i olika trådar här på FL, så kan man se detta ofta.
    I hur dom förminskar dig som person, om du råkar bli beroende.

Vad du ska välja för förening vet jag inte, många av dessa som är hjälpande.
    Verkar även för att späda på stigmatiseringen.
    Finns Svenska brukar föreningen, de är bra mycket mer liberala.
    Och sansade, men de är rätt så liberala.
    Men koncentrerar sig inte på en substans, och skickar upp ajjabajja fingret.
    De verkar för legalisering av vissa substanser, men främst att se oss som människor.
    Även den som sitter på plattan och ser hemsk ut.
    Om du känner dig manad, så är egna föreläsningar nått mycket bra.
    Och få en sansad röst, som utan pekpinnar berättar om problemen i att använda dessa mediciner under lång tid.
    Största problemet där är, att folk kommer missuppfatta dig om de inte tar sig tid att lyssna på dig.
    Vad jag märkt med antidrog folk, är att de slutar lyssna.
    När man inte säger det dom vill höra, så faan inte lätt inte.

Jag läst en del om psoriasis artrit, och jag kommer nog enkelt undan som "bara" har smärta.
    Då det kan sätta sig över allt, en av mina barns kompisars föräldrar.
    Har en nära vän, där det satt sig på lungorna.
    Och det verkar som jag har en enkel snuva mot detta.
    Men jag är tillfreds med situationen(accepterat), jag vet vad som krävs och hur att avsluta ens morfin intag.

Ketogan är ett morfinpreparat(opioid), men omvandlas inte till morfin(har jag för mig).
    Så bra val att skippa denna.
    Det låter som du har ett apotek hemma.
    Hur kan man skriva ut alla dessa, är jag fundersam på.
    Är det alla olika läkare?
    Blanda ALDRIG morfin med benzo, för på denna kombo har vi ett helt gäng kända från Hollywood.
    Som nu är döda och begravna.
    Första som personifiera detta, var Heath Ledger(han var givetvis inte först, men den som öppnade ögonen för världen för denna kombo).

Vad ser du för spikar imon på travet?
    Sjukt svårt nu när det går i Norge, och svårt att bedöma vem som är bäst.
    När dom var i Finland, så var det en mycket klar fördel för de Finska hästarna.
    Men tror det är för resan och då med båt.
    Som de säkert inte testat innan.
    Norge, så är ju det traditionell bil och vagn som gäller.
    Så bör bli mer rättvist.

• Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-20 20:42:00 följande:
    carnitas: Beroende är sant, men samtidigt är steget till missbrukare inte långt. Hade jag ej haft den ekonomiska fördelen som mitt jobb gett mig kunde jag vara en av dom som sprang på plattan eller köpte på ngt Internetapotek osv.

Visste ej detta med högst dödsfall men inget förvånar mig. Då ska jag säga att jag jobba i ett av dessa länder där ekonomin kapsejsa totalt i krisen och då när jag träffa folk så sa alla "ååååå Sverige världens bästa land med sjukvård, skola osv " men då visste dom ju inte hur detta landet är egentligen. Har sagt det förut och säger det gärna igen skulle utan och tveka betala mkt mer i skatt om jag visste pengarna kom till sjukvård, skola och gammla.

Ska prata med en på förbundet som jag litar på och se om vi inte alla kan göra ngt tillsammans och jag kan gärna fronta och dra min story rakt upp och ner. För mig var det helt normalt med dessa piller och som jag sagt förut ingen sa eller märkte ngt.

Ja jag har alldeles för mkt det visar på att jag börjar bli gammal, för jag är inte sjuk som en god vän och arbetskamrat sa till mig.
    Tyvärr åt han samma medicin men då för sjukdom och tyvärr kunde han ej vinna den kampen, och var nog det som fick mig att inse va fan äter jag efter han ej vann sin sista match!!!

Nopp Ketogan har jag fått av sportläkare i Sverige som tyckte jag skulle äta vid behov. Men har aldrig öppnat förpackning.

Din sjukdom låter verkligen hemsk och jag lider med dig verkligen!!!

Såg ngt du vänta på beslut om en kur kosta runt 5500 kan du typ själv betala den om jag skulle sponsra dig som Tack för hjälpen?

Angående trav är jag väl insatt har ett par hästar, det man ska veta om Bjerke är att innerspåren har mkt väldigt lättare att ta ledningen där. Tror mkt på Västerbo Fantast i 6e satt fast sist och är en rolig samma Fascination i sista är kul nr 3 så en DD på 6-3 får man nog hyffsat betalt för :)
    Spik ingen kul men Red Team Rex nr 5 i andra men är ingen skräll men är nog en säker bank!!!

Att du skulle bli missbrukare, även utan de ekonomiska förutsättningar.
    Är låg, då du fått det utskrivit av läkare, då skydda högkostnadsskyddet oss.
    Det är bara cociliana etyfin, som inte är med där, av morfinpreparaten.

Dessa dödsfall har mer att göra med våran narkotikapolitik, än medicinskt utskriven morfin.
    Även om en del dör där med, då främst för de inte kommer tillräckligt snabbt in i substitut programmen.

Om du väljer ta steget att berätta om dina erfarenheter.
    Så är det viktigaste(enligt mig då), att man är helt fördomsfri.
    För fördomar, stigmatiseringar är nått som ofta är kontraproduktivt.

Mina problem och sjukdom, är inte så trevligt.
    Men jag får bra hjälp, när skoven kommer.
    Och tas på allvar, när jag kommer till AVC.
    Och känner jag är i bra händer.

Är ensamstående sen par år tillbaka.
    Men hade min yngre dotter hos mig, när smärtan bara accelererade kraftigt.
    Och fick ringa exet, som jag aldrig ber om hjälp om något.
    Hon kom och hämta henne, efter dottern lämnade mig.
    Så bara ögonen rann, våldsamt.
    Då jag inte längre behövde vara stark för henne.
    Var en riktigt kuslig känsla.

Ekonomisk hjälp, som lågavlönad, sjukskriven är alltid välkommet.
    Då man har en hyra som är sjukt dyr, och urholkar ekonomin.
    Men en sådan medicin, som ges på sjukhuset.
    Och kostar inte, mer än ett normalt besök.
    Så är det lugnt,.
    Men ska skicka ut alla krokar jag har, och hoppas hitta en lägenhet som jag har råd med.
    Bostadsrätter ligger ju på +500-650k, med bra hyra.

Så innerspåren är snabba där, bra och veta.
    Den i 6:e har jag sneglat på.
    Det är polarens tur att tippa denna gång.
    Bra det, då jag har kalas för den yngsta och hennes kompisar(10år).
    Och de kommer kl10 och åker kl15, så full fart antar jag :p
    Men det är svårt att värdera hästar, som sällan/aldrig möts.

• Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-21 11:13:38 följande:
    carnitas: Sant du har rätt hade ju fått medicin genom Läkare så hade ju ej behövt leta ngn annanstans.

Detta med din sjukdom låter absolut inte kul.Tur iaf du har er ex som kan ta barnen då det blir värst.

Sant kommer jag föreläsa så kommer ja aldrig ha några fördomar är absolut inte min stil!

Nu såg jag du sökte lägenhet och förstår då det är i ngn av dom större städerna eller är jag ute och seglar då? Är så att jag redan under tiden jag jobba börja investera i fastigheter och sedan nu när jag sluta accelerera det snabbt för att kunna ha ngt och göra och inte bara gå från ha ngt och göra varje dag till inget. Så där skulle jag kunna hjälpa dig.

Idag når jag ett delmål för jag och några vänner ska åka till Oslo idag för sedan imorgon ta oss till Bjerke och se på trav då vi har 1 starthäst.

Idag är 8e dagen än rycker benen lite samt sömnen är ej ännu hundra. Annars är det hittills lite mindre stelhet/värk i ryggen/benen.

Som du säger Travet i Norge är lite klurigt. Först annat voltsystem, får ej andvända pisk och denna gång har vi svenskar ej skickat det värsta motståndet. Men dock brukar vi hävda oss väl :)
    Fick nu på morgonen mkt goda nyheter Viking VA Bene nr3/6avd vann ju norska debyt men funka ej i Sverige. Men nu är det hemmaplan så en liten peng på 3-3 på DagendDubbel är nog inte alls fel :)

Men en sak är säker imorgon kommer vi få se många yviga drivningar när ej körspört andvänds och det kan missgynna våra svenska hästar. Men tror ändå kommer sluta 3-4 till Sveriges favör i vinster :)

Nu ska jag packa lite men sen på måndag ska jag ta tag i lägenheten och se vad som finns. Som jag sa från början.är dig.evigt tacksam!!!

Önskar en underbar helg!

Den medicinen var dyrare förr har jag för mig, när den var ny.
    Är en biologisk medicin, dock tror jag det kommer behöver tjatas en sju helvetes massa för att få den.
    Med smärta så är det inte kul, men övrigt så är man väl som alla andra(nästan).

Bor i väst Sverige, då ej göteborg.
    Och få tag i lägenhet på hyresmarknaden, efter önskemål.
    Är idag lika enkelt som att dra in en storvinst på lotto, eller så har man stått i någon bostadskö i 10år.
    Deprimerande se lägenheter swisha förbi som är perfekta, bra ställe, storlek, antal rum och främst hyra.
    Där för vara bland de 5 första, så ska man ha dubbelt så mycket poäng(dagar i kön) har 900 nått.
    Nya lägenheter där hyror går på 8500-12000:- där behöver man inte jobba så mycket på.
    Då dessa verkar inte vara lika attraktiva(beroende på vart de ligger).

Låter som ditt Bjerke projekt, kommer bli en utmaning.
    Om det blir alkohol för dig, se till att inte ha några tabletter i närheten.
    Vid alkohol intag, så blir man avtrubbad och inte allt för sällan tänker "ah, va faan".
    Ingen tillfällighet att alkohol står för så många andra debuter, sex som droger.
    Sen imovane är en medicin med alkohol, som kan få dig göra en väldans tokiga saker(oftast harmlösa saker, men tokiga).
    Så om du tar imovane, så gör detta väldigt sent.
    Och ha bara med dig en dos, då en del kör tills paketet är slut.

Testade jokersystemet och skicka in en rad på skoj för få en förståelse i hur det funkar.
    Var ett Norskt tävling, såg volten och den såg ju rolig ut.
    Där vissa vändor, såg de ut som de skulle springa på varandra.
    Vissa delar i starten blir kanske mer naturliga i den Norska varianten, men såg väldigt rörigt ut.
    Nu vet jag inte om det var en tillfälligheter, men var en jävla massa omstarter.

Hade varit intressant och tippa denna vecka, då vissa saker kan helt säkert påverka utgången på loppet rejält.
    Men får koncentrera mig att göra ungarna glada och hoppas polaren tippar bra.
    Men ungarna borde bli glada de ska få pulled pork i form av carnitas(som är tortilla och äts med taco´s tillbehör) :D
    Pannakotta med hallonsås som vi gör, sen resten av tiden är det WiiU.
    Så hoppas det är en hit för dom.

Ha en bra helg du med, så hoppas vi bägge på att få 7 rätt Flört

• Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-21 21:35:00 följande:
    carnitas: Sjukt att det är så i ett land där "vi" säger alla ska ha "lika" sjukvård. Att man ska behöva tjata när man är sjuk. Faktiskt ska jag säga att av mitt beroende och jag tog hjälp på nätet så ska jag säga ja lärt mig mkt av Sverige. Har varit borta sen ca 04 och bara varit hemma på semester så har aldrig hunnit tänka så mkt på hur saker funkar egentligen. Så detta har verkligen varit en ögonöppnare för mig!!!

VästSverige är perfekt för det är där ifrån jag är och bor och har fastigheter. Ska kika på måndag när jag får tag på dom och se vad som finns. För en sak är säker DIN HJÄLP HAR VARIT EXTREMT VÄRDEFULL FÖR MIG!!!

Ingen risk har med en Dolcontin men den har jag burit i fickan sen dag ett. Tror jag vill reta min hjärna typ att jag har kontrollen. Alkohol dricker jag aldrig mkt max ett par glas vin och ngn öl så inget som skulle få mig tappa fattning. Tog inte med några imovane.

Har jag en gång fått en chans att komma ifrån det då faller jag ej dit igen.

Var likadant när jag jobba spela ingen roll hur trött, ont jag hade så körde jag på vilja och gör samma angående Dolcontin.

Sant voltsystemet är hemskt här eftersom hästarna tror det är 5-7 voltar emot dom andra. Tror som du säger att det även kommer bli omstarter imorgon. Som tur har våran kracke 3 så han får voltade normalt :)

Låter som en underbar helg och älskar Pulled Pork men har aldrig testat som taco men låter väldigt gott så får bli när jag är hemma. Och Pannacotta är aldrig fel :)

Japp vi får tro på det bästa och iaf fram till 14.40ca har vi ju hoppet om 7an :)

Ha en underbar helg och ta hand om barnen nu :)

Svarar på denna först.
    Sjukvården på droger, sköts av polis.
    Läkarutskriven medicin, sköts av ingen.
    Visst har vi vård, och fungerar för en del.
    Men inte tillräckligt.

Vi fick 6 på ramen, och fick in den svåra 4% i andra.
    Men blev bara en femma.
    Men startbils fiaskot i 6:e loppet, gjorde så Västerbo fantast galopperade.
    Bara två omstarter på voltstarten :p

De älskade maten, de kollade misstänksamt på pulled porken.
    Men var modiga och tog köttet och blanda in andra tillbehör.
    Men när de började äta, så blev det helt tyst..
    Pannacottan fattade dom inte, där pannacottan är väldigt söt.
    Sen har jag en hallonsås, med inget socker.
    Fast jag sa det flera ggr, så fattade dom inte man skulle blanda.
    En gjorde detta, och skrapade ur allt.
    Par andra, smakade och tyckte det var okey
    Någon bara petade i hallonsåsen

• Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-22 17:28:06 följande:
    Herrejävlar säger nu !
    Har svikit alla ni som trodde på mig och inte minst mig själv.

Igår kväll blev en sen kväll som det brukar bli när pojkar får resa själva :)

Så imorse försov sig vi alla så blev bråttom och komma iväg. Vakna med stel/värk rygg så körde ner nerven i fickan och tog en Alvedon. Nu när jag skulle ta en Alvedon igen märkte jag att det var Dolcontin 10mg jag fick i mig imorse. Konstiga är den gjorde varken mer eller mindre nytta än en Alvedon som jag trodde jag stoppat i mig.

Har världens ågrens nu har jag sabbat nästan 9dagar genom tog en 10mg Dolcontin av misstag. Börjar hela AT om nu från dag ett?

Har taskig batteri i mobilen så kommer ej kunna svara men vore glad om ngn vet vad som sker typ kan jag räkna med massa diarré osv imorgon?

Fan JAG ÄR DUM I HUVUDET PÅ RIKTIGT!!!

Enda du svikit din cold turley.
    Men enda du gjort är att satt din AT, på paus i ca24-36h.
    Du ska inte trycka ner dig, att du har fallerat.
    Ta dig ur detta snarast, då det kan vara destruktivt för dig.
    Så tänka bara, jaha, nu har jag pausat AT.
    Men rent praktiskt, så har du gjort en nedtrappning.
    Om än en ofrivillig en, hade varit av uppsåt.
    Så hade du kanske "svikit" som du säger.
    Ryck upp dig, och se vad det är och ofrivilligt ett misstag.
    Och DU HAR INTE, förstört nått!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag antar du imon, har milda/inga AT.
    Men kommer tillbaka lite senare, men säkert inte så som du haft innan.

Dum i huvudet, nä det vet jag inte.
    Du måste inse, det egentligen inte ändrar nått.
    Och du har varit så starkt och målmedveten, så tryck inte ner dig själv.
    Gör du inte detta, så kommer du fortfarande ta de steg att vara fri från morfinet.
    Är säker på att du tänker om, och tar tag i det.

Hörs när du kommer tillbaka.

• Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-23 12:54:46 följande:
    carnitas: Har insett en del sen jag erkände för mig själv om detta med missbruk/beroende. Men som du säger har jag förstått att detta med läkare ej är så lätt. Det gäller att ha tur och få rätt läkare, men går du då på Vårdcentralen så byter dom ju läkare hela tiden så är ju hemskt många som hamnar i kläm.

Travet för oss stanna på 6rätt åkte på 5an i 6e hade spik på 1an men Takter satte sig invändigt fattar ej varför. Men trav är trav :)
    Det var inte illa var ett bra ihopsatt system förstår jag. För tippar det ej var ngt monster stort system och det gör bedriften större :)

Bra dom gilla det Pork är super tycker jag :)
    Hahaha låter supergott med Pannacotta och Hallonsås. Men såklart en fördel blanda annars blir det bara sött eller bara surt :)

Tack för dom orden fick ångest när jag upptäckte jag tagit fel. Men kände mig varken bättre eller sämre än jag gjorde före eller efter. Så var som ta en Alvedon. Idag vakna jag med samma symptom som jag haft hela tiden så förhoppningsvis gjorde tabletten varken till eller ifrån. Och 10mg kanske ej gjorde ngn skada mer än i min hjärna för brukar aldrig bryta ett ord när jag sagt det. Så var mer det kanske jag kände mig besviken på mig själv.

Ta ngt mer Dolcontin medveten blir det aldrig för min del. Såklart om jag ngn gång i framtiden hamnar i en situation där Läkare på grund av smärta/operation måste ta så kommer jag göra det. Annars blir det på sin höjd Alvedon för mig :)

Tack du rädda mig där för igår kändes hopplöst när jag gjort en tabbe. Tänkte nu börjar allt om och då kanske jag ej skulle ha sådan tur som jag haft denna gång med så milda AT symptom. Men nu är jag lugn :)

Kolla angående bostad får svar på Onsdag och då även orter. Han som har hand om det är på kort semester men hemma onsdag och ska då ringa mig.

Åkte ifrån mobilladdaren så fick låna en annans mobil och svara på inlägg.

Är helt död idag men beror ej på AT utan satt uppe och såg Örjan Kihlström lotsa Commander till seger ett värdigt slut för en sådan häst, speciellt som inte många vet den är svensk :)

Men är hemma imorgon !

Hitta en läkare som verkligen förstår hur det funkar är svårt.
    Visst dom besitter kunskapen om detta, men deras handlingar visar annat.

Det kanske haft större betydelse om du hade haft en kraftigare AT.
    Där man kanske mår så skit, att det är löjligt.
    Och så tar man en tablett och haltar upp denna helt eller delvis.
    Då kan det nog vara jävligt svårt att inte ta en ny, då man inte vill tillbaka till där man mådde dåligt.
    Det är en hel del psykologi här, här verkar du stark.
    Där du redan bestämt dig, att nu ska det inte bli mer.
    Sen korkat misstag, och inte med uppsåt.
    det kan man förlåta om det sker en gång.

Sen var jag tvungen att lunga dig lite, då det verkade som du var till det närmaste förstörd.
    Och det är inte ett bra tillstånd när man ska sluta med sådan här medicin.
    Då kanske man sitter där igen, och tänker skitsamma jag tar en till.

Glömmer inte commander crow när Lufti sa te att jag tänker köra i ledningen.
    Crow´s kusk tittade på Lufti, och mer eller mindre i kroppsspråket sa det skiter väl jag i.
    Och bara drog iväg, för mig Lufti försökte svara lite, men var helt chanslös i den striden :D
    Kommer inte ihåg vad det var för lopp, men måste varit nått av de större, för då var han redan utomlands.
    Grym häst och härlig tunga :p

Pulled pork rester idag, mumma :D
    Och faktiskt även pannacotta, men det får bli senare.
    Nu ska jag faan sova en stund, då varit uppe med dottern tidigt med fotbollen.
    Söndag morgon är den dag jag vill ligga kvar i sängen och sen slappa resten.

Skickar dig ett pm

• Carnitas

Lite orolig, att du inte har uppdateras oss, då du sa du skulle komma förbi idag.
    Snälla säg, du har det under kontroll.

För du varit så stark!
    Är du det fortfarande?
  • Carnitas

Nähä du Tobbe76, det verkar rätt oroande det här.Men vi får väl hålla tummarna att du är på rätt väg, och löser detta.

• Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-12-07 17:51:15 följande:
    Hej Alla !

Förlåt jag ej uppdaterat var så enkelt jag bytte mobil så mitt lösenord till mailen försvann. Så tog tid och fixa det :(

Här är iaf en update :)

Skulle varit ren ca 3-4v men gjorde ett misstag och tog 10mg och sedan 10mg till ca 4dagar efter första. Var ej beredd på detta med sömnen knasa. Men sedan ca12 dagar har jag inte tagit ngt :)

Visst värker både ben och rygg samt är ngt stela (men skönt känna kroppen igen) samt sömnen är ännu lite knas men nu har jag accepterat det så funkar bra. Samt kondisen är urusel orkar knappt jogga 2km utan att spy :)

Till alla er som kanske som mig inte våga ta det steget och sluta, kan jag bara citera en känd reklam " DO IT " finns absolut ingen människa som är den andra lik och vi alla får olika AT. Men om man tänker så här istället nu får jag en veckas influensa så är det lättare. För mycket iaf av AT jag har haft har varit som en influensa. Givetvis aldrig kul men heller inget som dödar :)
    Så mina tips är att bädda ner sig i soffan/sängen och se på film eller läsa. Sedan tycker jag det är viktigt att hur jävligt man mår att gå ut och röra på sig iaf 500m-1km. Sedan får man acceptera att sömnen är lite si och så :)

Men det absolut viktigaste är att man insett att nu är det nog med dessa droger. För lovar er efter några dagar så ser och känner man sakta men säkert livet på ett nytt sätt som är underbart.

Kort och gott kan man säga har man tagit djävulen i båten får man fan ro han i land också ser jag på det. Jag valde själv och börja med detta så har mig själv och skylla.

Det VIKTIGASTE är 7-10dagar av fysiska problem vad är det mot ett helt NYTT och RENT LIV !!!!

Snoken: Oj trodde faktiskt inte ngn skulle komma på det. Men såklart är man fotbollsintresserad och hängt med för några år sen är det kanske ej så svårt. För har ej döljt ngt direkt här på sidan utan försökt vara helt ärlig. Utom mitt nickname då för det har inget med mitt namn och göra.
    Men tack för din ord ! :)

Den där extra 10mg, var det för kunna somna?
    Vad var anledningen till att du inte somna, myrkrypningar/oro i kroppen.
    Eller pga den övriga smärtan?

Som jag sa till dig innan, då är det viktigaste att man tar chansen att sova när man kan.
    Och känner man att nu går det inte somna, så är det oftast ingen idé att försöka.
    Utan köra en film, läsa, eller sudoku, den senare rätt bra.
    Då man tvingar in hjärnan och blir distraherad, funkar bra med korsord också, men det är jag kass på Flört

Så en sammanfattning, så kan vi säga att du är förbi de fysiskautsättnings problemen av morfinet?
    Men har fortfarande små problem med sömn.
    Och lite ont och stel fortfarande.
    Känns det som du nu har kommit så långt, att det känns som du har det svåra bakom dig?

Det är ju så när de svårare AT ger med sig, så har man ett tag innan man blir av med all AT.
    Men det sista av AT, är oftast såpass milda att det krävs inte mycket för man inte ska tänka på dessa längre.
    Svårt att sia om hur länge dessa sitter i, men en vecka får man nog minst räkna med.

Tänker på andra som läser tråden.
    Om ni ska gå cold turkey, se till sluta typ på en Onsdag.
    Så att AT börjar på helgen.
    Sen sjukskriver man sig själv veckan efter.
    Då det är svårt att jobba fulltid, och ha en fullfarts AT samtidigt.
    Så är det en bra idé(enligt mig då), man ska veta att alla fungerar olika på dessa preparat.

• Carnitas

Smärtorna och stelheten släppt eller mildrats?
    Borde ju släppa nu tycker man, sen kanske man spänt sig lite extra efter du slutat.
    Så kanske lite bastu/varm bad eller liknande och lite massage, kan mjuka upp och få det att slappna av igen.

Och skithästar denna vecka, blir svårt att bena ut detta.
    Finns ju par som många har spelat på, Digtal Ink tex.
    Men Noras Bean är ju en sjuk bra häst, som enkelt kan ta Digetal Ink om han har en bra dag.
    Och blir det minsta lilla bråk mellan dom tidigt i loppet, så kan ju Nothing but class vara där och snuva dom bägge.
    Men visst normalt så har ju Digital ink en fördel.

Svar på tråden Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!