• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Lizzie09
    Ztarduzt skrev 2015-02-22 15:20:19 följande:

Första gången jag fått utslag på äl-test tack vare letrozol. Håller alla tummar inför detta nu :D

phpcxP92261495.jpg

Skönt att äntligen få utslag! Ser ut som att ÄL sker om 1-2 dagar för dig :)
  • Ztarduzt
    Lizzie09 skrev 2015-02-22 16:58:10 följande:

Skönt att äntligen få utslag! Ser ut som att ÄL sker om 1-2 dagar för dig :)

Känns sjukt ändå då man testat i princip varje dag sedan april och aldrig ens fått spöksträck.. Ska fortsätta testa och se när det sjunker :) bara se till att mysa massor ^^,
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2015-02-22 15:20:19 följande:

Första gången jag fått utslag på äl-test tack vare letrozol. Håller alla tummar inför detta nu :D

Åh spännande! Håller alla tummar och tår!

Här har vi bestämt att hoppa över mars, så har vi riktig tur har det tagit sig direkt efter missfallet som jag fick i slutet av januari.
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2015-02-22 18:39:09 följande:

Åh spännande! Håller alla tummar och tår!

Här har vi bestämt att hoppa över mars, så har vi riktig tur har det tagit sig direkt efter missfallet som jag fick i slutet av januari.

Tack! :)

Vi kommer också hoppa över mars, och eftersom jag har så tidig cykel så kommer vi nog hoppa april också. Så tar det inte nu tar vi en paus till maj, vilket känns både bra och dåligt,men för barnets skull vill jag inte ha barn i december..
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2015-02-22 18:50:12 följande:
    Tack! :)

Vi kommer också hoppa över mars, och eftersom jag har så tidig cykel så kommer vi nog hoppa april också. Så tar det inte nu tar vi en paus till maj, vilket känns både bra och dåligt,men för barnets skull vill jag inte ha barn i december..
    Nej så känner vi lite också, speciellt min man. Men vi sa att vi kör feb ut, så att om det tar sig (vet ju inte äl nu efter missfallet och kör inte med stickor) så gör det ju inget om barnet föds i början på december. Det tycker vi ändå kan vara okej. Man kan ju gå över tiden liksom. Men sen väntar vi.
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2015-02-22 19:19:53 följande:

Nej så känner vi lite också, speciellt min man. Men vi sa att vi kör feb ut, så att om det tar sig (vet ju inte äl nu efter missfallet och kör inte med stickor) så gör det ju inget om barnet föds i början på december. Det tycker vi ändå kan vara okej. Man kan ju gå över tiden liksom. Men sen väntar vi.

Blir jag gravid nu borde barnet komma runt 20 November, men jag bryr mig inte om barnet kommer i december så länge det är innan den 15e typ, så barnet ändå får delad julafton och födelsedag. :) blir jag gravid i april blir jag beräknad till runt 15 Januari, meen man kan få tidigt och få barn mellan jul och nyår känns som fel.. Känner mig taskig som tänker så dock.
  • Liafiaa

Hur går det för er alla? :)

Själv är jag nu i v17. Hoppas ni också mår finfint :)

• Anonym (småland)
    Liafiaa skrev 2015-03-17 16:34:18 följande:

Hur går det för er alla? :)

Själv är jag nu i v17. Hoppas ni också mår finfint :)

Har inte blivit gravid igen efter missfallet den sista jan. Det känns ganska tungt just nu.
  • Liafiaa
    Anonym (småland) skrev 2015-03-17 16:50:58 följande:

Har inte blivit gravid igen efter missfallet den sista jan. Det känns ganska tungt just nu.

Jag förstår det :( jag inser också hur grymt jävla lycklig lottad jag är som kommit hit.

<3
  • Irlais
    Anonym (småland) skrev 2015-03-17 16:50:58 följande:
    Förstår att det känns tungt men det har trots allt inte gått så lång tid! Hoppas verkligen du plussar snart Hjärta

Jag är i v9, har haft blödningar ca v5-7 men nu verkar hematomet i livmodern ha läkt. Hoppas jag klarar mig utan fler blödningar och att allt går bra.   
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014