• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • isabelless
    Liafiaa skrev 2015-04-22 08:52:04 följande:
    Maglizz skrev 2015-04-21 12:43:53 följande:

Gravid i v24 :)

Vi borde få barn ungefär samtidigt, är i v 22 :)
    Ja, vad roligt! När har ni BF? Vi har den 3/9 :)
  • Liafiaa
    isabelless skrev 2015-04-22 09:10:19 följande:

Jag har BF 31/8 :)
  • Maglizz
    isabelless skrev 2015-04-22 09:10:19 följande:
    Har den 18/8, alldeles för lång tid tills dess men ja.. Den som väntar på något gott... ;)
  • fastfrusen

Haha åh nu kom mens på cd27, vilket innebär att min äl inte alls var då jag trodde! Nästa månad ska jag börja tempa med natural cycles! Försök nummer 5!

• Anonym (småland)

Idag plussade jag! Nu hoppas vi att den stannar kvar den här gången. Vet inte hur jag psykiskt skulle klara av ett missfall till. Hade mf i v.9 i slutet av januari efter att jag plussat i december.

• Anonym (fundersam)

Hej, tänkte bara höra om någon varit i samma situation som mig.. det är så här, jag och min sambo har nu försökt bli gravida sen november förra året och inte lyckats. Men nu den här månaden så är min mage jättesvullen, det gör inte ont men känns spänt och typ stramande i magen. Och så igår skulle jag dricka några cider som sällskap på festen men det smakade verkligen illa och jag kräktes upp allt jag hade i mig. tog en ny klunk och en stund senare kräktes jag igen.. har aldrig varit med om nå liknande tidigare när jag druckit.. sen har jag halsbränna till 1000.. nån som sagt som varit med om samma som vet varför?

• Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2015-05-01 22:49:46 följande:

Idag plussade jag! Nu hoppas vi att den stannar kvar den här gången. Vet inte hur jag psykiskt skulle klara av ett missfall till. Hade mf i v.9 i slutet av januari efter att jag plussat i december.

Håller tummarna för er!

Vi gick in på 1års försök nu.
  • fastfrusen
    Anonym (småland) skrev 2015-05-01 22:49:46 följande:

Grattis :)))
  • CherryBlossom

Inget här heller, är verkligen konfunderad just nu dessutom, för jag är på bim +5 men har testat och det är super-negativt, inte minsta skugga syns. Min mens är verkligen ALDRIG sen annars... Men men, testerna ljuger ju inte, så det är bara att vänta och se om den dyker upp. Inga direkta symtom på vare sig mens eller graviditet heller, det enda jag känner är att bröstvårtorna är ömma och att jag är trött. Fast, allt beskrivet ovan kan väl säkert vara symtom på stress. Förutom bröstvårtorna då ;)

Grattis till er som är gravida och lycka till oss alla andra att det snart blir vår tur :)

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014