• Inföding

"Invandring är lönsamt", var ser man det?

Erik de la Reguera sa här
    http://urplay.se/Produkter/185140-UR-Samtiden-Bokmassan-2014-Global-migration-och-nationalism
    att invandring är lönsamt, det har han sett på flera ställen och inget annat om motsatsen, när han talade om asylinvandring och allt seriöst vi sett är just motsatsen. Hur kan det bli så galet och i TV?

Kristina Ohlsson som skulle vara med men inte var det, har tydligen en annan uppfattning.

• Svar på tråden "Invandring är lönsamt", var ser man det?
  • tobbe01
    Elake skrev 2014-11-15 17:36:33 följande:
    Du glömmer bort att en otrolig mängd av alla gamla vi har i sverige idag är just invandrare va?
    Okej så det därför vi fortsätter att glatt ta emot flest invandrare av alla europeiska länder. De ska vårda varandra på ålderns höst? Synd att det inte framgår i media. Man får för sig att det är ngt som rör oss andra som har den dåliga smaken att vara födda här. Jag har funderat ofta på hur det kommer att se ut när jag kommer på "hemmet" och ska vårdas av en invandrare som kom förra veckan och inte kan prata med mig och jag har tänk  att hoppas jag är dement då men de ska alltså ta hand om varann. Bra.
  • Inföding
    tobbe01 skrev 2014-11-15 17:45:10 följande:
    Okej så det därför vi fortsätter att glatt ta emot flest invandrare av alla europeiska länder. De ska vårda varandra på ålderns höst? Synd att det inte framgår i media. Man får för sig att det är ngt som rör oss andra som har den dåliga smaken att vara födda här. Jag har funderat ofta på hur det kommer att se ut när jag kommer på "hemmet" och ska vårdas av en invandrare som kom förra veckan och inte kan prata med mig och jag har tänk  att hoppas jag är dement då men de ska alltså ta hand om varann. Bra.
    Vad som händer nu är att man skapar sysselsättning med nya förläggningar och de avlönas för att ta hand om varandra, ungefär som Romer.
  • Inföding

Legala önskade arbetskraftsinvandrare är en vinst, ifrån EU får de flesta börja jobba från dag ett om de kan. Asylbiten är  den stora förlusten som har pågått i 40 år enligt regeringens utredare. 

• Svt
    Inföding skrev 2014-11-16 02:50:24 följande:

Legala önskade arbetskraftsinvandrare är en vinst, ifrån EU får de flesta börja jobba från dag ett om de kan. Asylbiten är  den stora förlusten som har pågått i 40 år enligt regeringens utredare. 

Tyvärr har du fel även där. Finns studier som säger att även arbetskraftsinvandrare förlorar vi på. 
  • Deme

Som en invandrare så tycker jag inte att det är lönsamt! Jag flyttade utomlands i några år.. Innan jag flyttade så var jag behandlad på ett bra sätt av svenskarna. När jag flyttade tillbaka till Sverige så kändes det som om jag hade kommit till en annan ort och inte hem! Människorna var kallare på något konstigt sätt! Jag är uppväxt i Sverige och bor bland svenskar. Jag vet inte vad jag ska tycka och tänka längre.. Jag gillar svenskar och älskar Sverige.. Men som invandrare så tycker jag att det är väldig stor skillnad på hur man blev behandlad innan och nu! Jag vill bara säga det här till mina kära SVENSKAR..snälla ge oss invandrare en chans innan ni dömer oss! Haha vet nog inte vad jag skriver :) jag gillar er och tycker att det finns hur sköna svenskar som helst!

Mvh

Utländska tjejen som gillar det svenska folket!

• Inföding
    Svt skrev 2014-11-16 03:01:07 följande:
    Tyvärr har du fel även där. Finns studier som säger att även arbetskraftsinvandrare förlorar vi på. 
    Jaså vilka, länkar?

Logiskt tänkande räcker om vi tar hit de vi behöver.

Den erkända utredaren Ekberg hart tagit den lönsamma delens vinster och dragit ifrån asylinvandringens förluster.
  • Inföding
    Svt skrev 2014-11-16 03:01:07 följande:
    Vadå även
  • Inföding
    Deme skrev 2014-11-16 03:13:28 följande:

Som en invandrare så tycker jag inte att det är lönsamt! Jag flyttade utomlands i några år.. Innan jag flyttade så var jag behandlad på ett bra sätt av svenskarna. När jag flyttade tillbaka till Sverige så kändes det som om jag hade kommit till en annan ort och inte hem! Människorna var kallare på något konstigt sätt! Jag är uppväxt i Sverige och bor bland svenskar. Jag vet inte vad jag ska tycka och tänka längre.. Jag gillar svenskar och älskar Sverige.. Men som invandrare så tycker jag att det är väldig stor skillnad på hur man blev behandlad innan och nu! Jag vill bara säga det här till mina kära SVENSKAR..snälla ge oss invandrare en chans innan ni dömer oss! Haha vet nog inte vad jag skriver :) jag gillar er och tycker att det finns hur sköna svenskar som helst!

Mvh

Utländska tjejen som gillar det svenska folket!

Ju fler asylinvandrare som kommer desto mer illa blir det för andra.
  • Deme
    Inföding skrev 2014-11-16 03:21:42 följande:

Ju fler asylinvandrare som kommer desto mer illa blir det för andra.

Jag känner att det har blivit värre. Visst är det synd om de asylsökande men om Sverige och andra länder vill de väl så kan de sluta och ge stöd till USA! De förstör världen och stackars människor får lida! Inte för att jag är politiskt insatt men t o m jag tycker att det elakt och djävulskt det de håller på med likaså IS! Usch och fy på elaka människor!
Svar på tråden "Invandring är lönsamt", var ser man det?