• Anonym (Nelly)

    När ens partner inte får orgasm vid sex- finns det fler?

    Hur tänker ni kring det? Jag tycker att det känns jättejobbigt. Det blir som inget naturligt slut på sexet utan vi slutar när vi blir lessa och det känns inte bra plus att jag känner mig dålig när han inte kommer. Ingen tidigare kille jag varit med har haft det här problemet så jag tror inte det beror på mig men det känns ändå dåligt och som att jag är oattraktiv :/ Som tur är har han inget problem att bli hård eller fortsätta vara det, han kommer bara inte... hur ska man tänka för att det ska vara mindre jobbigt eller finns det något knep man kan använda?

  • Svar på tråden När ens partner inte får orgasm vid sex- finns det fler?
  • Anonym (Nelly)
    Anonym (kanske) skrev 2014-11-17 11:54:52 följande:

    Har han ätit eller äter han mediciner?
    Kan ha med det att göra. Många atidepp mediciner kan ha just den här biverkan.

    Min kille är precis likadan fast han kommer om han själv eller jag runkar honom eller om jag suger men det kan ta ett tag.

    Han har ätit antidepp och ser en direkt koppling.
    Tyvärr har biverkan blivit kvar men jag tror det sitter i hans huvud mycket.
    Att han inte kommer i mig tror jag har att göra med att han då tänker på min njutning och blir mindre fokuserad på att själv komma.


    Han äter inga mediciner som jag vet om i alla fall, det borde han väl sagt i så fall? Jag har inte frågat... Han har sagt att det blir svårare om han har druckit men jag har inte märkt någon vidare skillnad. Men hur frågar man om någon äter antidepp...? Han jobbar inom sjukvården så då borde han ju veta om biverkningarna tänker jag...

    Kanske borde snoka i hans badrumsskåp nästa gång jag sover över där för att se om det finns något? Känns lite konstigt att fråga faktiskt...

    Får man ens dricka alkohol med antidepp? För det gör han ju ändå.
    Anonym (Samma förut) skrev 2014-11-17 12:06:14 följande:

    Mediciner, sjukdomar, tillstånd typ ADHD kan göra att man har väldigt svårt att få orgasm. Har han några såna problem?


    Inte vad jag vet, men han verkar inte alls som någon som skulle ha ADHD i alla fall, han är väldigt lugn av sig. Däremot hade min förra kille det och han hade inga problem av det här slaget.

  • Anonym (Hej)
    Anonym (Nelly) skrev 2014-11-17 12:06:30 följande:

    Han har haft en hel del partners tidigare och sagt att det varit ett problem då också men jag vet inte om det är så att han aldrig kommit vid sex med dem heller eller om det bara var svårt. Jag ska fråga det för det är ju bra att veta.

    Mm, det är mycket möjligt att det blir lite press även fast jag verkligen försökt göra så att det blir så lite press som möjligt, säga att det inte spelar någon roll och sånt och försöka att inte verka besviken.

    Vi gör ungefär som jag gjort med andra killar före och de har kommit av det, lite förspel sådär med smek och kyssar och sånt, sedan har vi sex och kanske i tre olika ställningar eller så vid ett tillfälle, tex bakifrån, missionären och jag ovanpå. Han har sagt att det är viktigast för honom att jag har det skönt men det har jag nästan oavsett vad vi gör. Jag är ganska aktiv, visar vad jag gillar, låter en del och så, och har väldigt lätt för att få orgasm. Han däremot visar inte så jättemycket, är ganska tyst av sig. Det gör att jag blir ännu mer osäker för jag kan liksom inte tolka om han är nära ens.

    Han har sagt att det är i alla fall tur att det inte är tvärtom så att jag har svårt att komma och att han gillar mest att se mig njuta men jag håller inte med. När killen kommer har alltid varit sexets höjdpunkt för mig.


    Hmm... Ni ska inte testa långa förspel? Eller att ni går runt & retar varandra? Att du tar på honom ex. han står i köket & gör något & du ställer dig bakom & tar handen innanför & runkar honom en stund.. Senare sen kanske du ställer du på knä & drar ner byxorna & suger honom om han gillar sånt & du med för den delen.. Reta upp honom & om han försöker göra något med dig så säg nej på ett lite sexigt sätt så att han bara får ta emot men inte tills han kommer. Sen kan han få leka med dig men du får inte heller komma. Testa leksaker.

    Det kan ju vara så att han har en spärr mentalt även fast han inte tänker på det..

    Detta var bara expempel men kan ju bara va kul & känna men inte få komma & bygga upp de steg för steg..
  • Anonym (Liknande)

    Hur gammal är han? Hur länge har ni varit tillsammans? Vet du hur gammal han var vid debuten?

  • Anonym (Samma)

    Jag har exakt det problemet du beskriver, jag kan inte komma. Eller jo, om jag gör det själv, men även då är det svårt och tar lång tid.

    Jag har kommit av samlag en handfull gånger, varför kan jag inte svara på.

    Jag har inga sjukdomar, jag äter inga mediciner och har faktiskt även sökt läkarhjälp. 

    Att som någon ovan skrev, långa förspel osv, hjälper inte på mig. Jag kan vara fruktansvärt kåt, men jag klarar i alla fall inte av att komma. När vi har sex så är jag nära att komma, men jag kan bara helt enkelt inte ta mig över gränsen så att säga.

    Jag är i ett långvarigt förhållande , och vi har helt enkelt lärt oss leva med det. Barn har vi också.

  • Anonym (Liknande)

    Intressant att också andra män har svårt att komma. För min del kan jag inte heller få utlösning. Jag hade min sexdebut som 35-åring när vi gifte oss i augusti. Jag var rädd att erektionen inte skulle räcka till när jag var helt oerfaren, men den visade sig fungera bra. Däremot var det en överraskning för oss båda att jag inte lyckades komma.

  • dirty88

    Jag skrev tidigare att man ska ge fan i att runka om man har det här problemet och jag står fast vid det. Det är inte helt ovanligt att män som har en sexdebut lite senare i livet får just det här problemet. 

    Det antas komma från en blandning mellan att man i 20 års tid onanerat med hårdare grepp än vad en kvinnas vagina kan ge, samt att man inte blir lika sexuellt upphetsad av verkligheten som man blivit av de 53.000 porrklipp man förbrukat senaste halvåret.

    Jag må vara vinklad och partisk i det här men har ni inget att annan lösning så är det kanske en bra ide att införa onaniförbud. 

    Det är många män som tex "lider av impotens" vid samlag men sitter och porr+runkar med fullt stånd utan frugans vetskap. 

    Om det inte är runkandet som är problemet så har jag inget att bidra med.

    ps.
    Jag hatar att verka vara en anti-porr-person så förlåt om jag framstår som en hokuspokushippiebögfeminist.

  • Anonym (Samma)
    dirty88 skrev 2014-11-17 15:07:39 följande:

    Jag skrev tidigare att man ska ge fan i att runka om man har det här problemet och jag står fast vid det. Det är inte helt ovanligt att män som har en sexdebut lite senare i livet får just det här problemet. 

    Det antas komma från en blandning mellan att man i 20 års tid onanerat med hårdare grepp än vad en kvinnas vagina kan ge, samt att man inte blir lika sexuellt upphetsad av verkligheten som man blivit av de 53.000 porrklipp man förbrukat senaste halvåret.

    Jag må vara vinklad och partisk i det här men har ni inget att annan lösning så är det kanske en bra ide att införa onaniförbud. 

    Det är många män som tex "lider av impotens" vid samlag men sitter och porr+runkar med fullt stånd utan frugans vetskap. 

    Om det inte är runkandet som är problemet så har jag inget att bidra med.

    ps.
    Jag hatar att verka vara en anti-porr-person så förlåt om jag framstår som en hokuspokushippiebögfeminist.


    Att inte onanera fungerar inte för mig. Nästan tvärtom faktiskt, jag har testat att gå uppemot 3 veckor utan utlösning, så det gjort ont. Spelar ingen roll, kan i alla fall inte komma. Däremot får jag svårare att behålla ett stånd om jag gått så länge. Vilket jag absolut inte har annars, stånd kan jag behålla nästan hur länge som helst.

    Jag skulle inte påstå att jag hade någon sen sexdebut heller, jag var 17.

    Att jag inte skulle bli sexuellt upphetsad är också helt fel, jag kan vara så fruktansvärt kåt att jag håller på att gå i bitar, spelar ingen roll. Som sagt, jag har svårt att komma även för egen hand så att säga. Jag kan få kämpa rätt länge.

    Så det är förmodligen rätt individuellt vad som är roten till problemet, samt vad som är lösningen.
  • Anonym (Liknande)
    dirty88 skrev 2014-11-17 15:07:39 följande:

    Jag skrev tidigare att man ska ge fan i att runka om man har det här problemet och jag står fast vid det. Det är inte helt ovanligt att män som har en sexdebut lite senare i livet får just det här problemet. 

    Det antas komma från en blandning mellan att man i 20 års tid onanerat med hårdare grepp än vad en kvinnas vagina kan ge, samt att man inte blir lika sexuellt upphetsad av verkligheten som man blivit av de 53.000 porrklipp man förbrukat senaste halvåret.

    Jag må vara vinklad och partisk i det här men har ni inget att annan lösning så är det kanske en bra ide att införa onaniförbud. 

    Det är många män som tex "lider av impotens" vid samlag men sitter och porr+runkar med fullt stånd utan frugans vetskap. 

    Om det inte är runkandet som är problemet så har jag inget att bidra med.

    ps.
    Jag hatar att verka vara en anti-porr-person så förlåt om jag framstår som en hokuspokushippiebögfeminist.


    Jag har avstått onani sen vi gifte oss. Tidigare har det dock varit rätt hårda tag ibland, så det kan säkert ha sänkt möjligheten att njuta av samlag. Ingen porr dock. Hittills har dock inte "avhållsamheten hjälpt.
  • dirty88
    Anonym (Samma) skrev 2014-11-17 15:31:21 följande:
    Att inte onanera fungerar inte för mig. Nästan tvärtom faktiskt, jag har testat att gå uppemot 3 veckor utan utlösning, så det gjort ont. Spelar ingen roll, kan i alla fall inte komma. Däremot får jag svårare att behålla ett stånd om jag gått så länge. Vilket jag absolut inte har annars, stånd kan jag behålla nästan hur länge som helst.

    Jag skulle inte påstå att jag hade någon sen sexdebut heller, jag var 17.

    Att jag inte skulle bli sexuellt upphetsad är också helt fel, jag kan vara så fruktansvärt kåt att jag håller på att gå i bitar, spelar ingen roll. Som sagt, jag har svårt att komma även för egen hand så att säga. Jag kan få kämpa rätt länge.

    Så det är förmodligen rätt individuellt vad som är roten till problemet, samt vad som är lösningen.
    Till att börja med.
    Att inte onanera i tre veckor är ingenting. Efter tre månader kan du utvärdera om det gett något resultat.

    När man slutat onanera/få orgasm så brukar man efter varierande lång tid (börjar oftast efter två veckor) komma in i en period som kallas "flatline" där libidon brukar försvinna nästan helt. Efter ett tag kommer den tillbaka. Kan vara veckor eller månader. 

    Men visst. Du har kanske något annat problem. Fullt möjligt. Lider med dig oavsett. 

    Just det där med att man har svårt att komma på egen hand tyder på att det är något annat som är fel.
    Anonym (Liknande) skrev 2014-11-17 15:41:47 följande:
    Jag har avstått onani sen vi gifte oss. Tidigare har det dock varit rätt hårda tag ibland, så det kan säkert ha sänkt möjligheten att njuta av samlag. Ingen porr dock. Hittills har dock inte "avhållsamheten hjälpt.
    Jobbigt läge för dig med.

    --
    Måste vara frustrerande att inte veta vad som är tokigt i kropp/huvud så man inte ens kan försöka jobba på något.
Svar på tråden När ens partner inte får orgasm vid sex- finns det fler?