• Anonym (behöver råd)

    Min pojkvän tror att jag är otrogen, när jag egentligen är sjuk

    Hej. Vet inte ens vart jag ska börja. Det är så att jag och min pojkvän har träffats varje dag sedan vi blev ihop, alltså VARJE DAG !! 

    Men igår så fick jag feber, kräkningar osv osv.

    Jag vill verkligen träffa honom, men jag har feber. Jag mår illa hela tiden, och jag känner mig så slö/hängig, har ingen styrka alls.

    Jag sa till honom på telefonen att vi kan träffas en annan dag och förklarade att jag var sjuk. 

    Då började han med en gång "OK, detta är misstänksamt" Du är väl inte otrogen eller nåt?" Osv 

    Det han sa fick mig och gråta. Jag vet att han är van vid att träffas varje dag, det är jag också. Men jag har någon influensa eller nåt och jag vill INTE smitta honom, men han bryr sig inte. Han säger att han vill ta hand om mig när jag mår så här dåligt. (Gulligt) Jag vet, men jag kan inte gå ut, jag har som sagt ingen stryka alls känns det som. Jag ligger bara på sängen och tar det lugnt

    Jag förklarade för honom att jag inte kan ses idag och han fortsatte med sina kommentarer " detta är misstänksamt " Du har väl inte hittat någon annan " Dessa saker han sa gjorde sååå ont! 

    Jag känner mig tvingad att träffa honom nu, för annars tror han att jag verkligen är otrogen när jag egentligen är sjuk.

    Vad ska man göra???Gråter

  • Svar på tråden Min pojkvän tror att jag är otrogen, när jag egentligen är sjuk
  • sextiotalist

    Åh, så otroligt löjligt av honom. Du kan be honom komma över och serva dig med hinkar, svala handdukar etc.

    Jag fick en liknande kommentar när jag blev magjsuk "du ljuger bara" av ett ex

  • Anonym (J)

    Jag tycker du ska göra slut. En kille som direkt tror att man är otrogen är inget att satsa på. Han kommer inte att bättra sig, det kommer snarare bli värre (tro mig, jag vet). Gå medans tid är! Kram!

  • Anonym (behöver råd)
    sextiotalist skrev 2014-11-17 13:30:39 följande:

    Åh, så otroligt löjligt av honom. Du kan be honom komma över och serva dig med hinkar, svala handdukar etc.

    Jag fick en liknande kommentar när jag blev magjsuk "du ljuger bara" av ett ex


    Han får inte komma hem till mig eftersom mamma är emot oss båda, bara för att vi är homosexuella. Han vill att jag istället går ut och att han ska ta hand om mig i bilen. Jag klarar fan i mej inte ens gå ut när jag mår sååå här .. Arghhh :---(
  • Anonym (J)
    Anonym (behöver råd) skrev 2014-11-17 13:40:08 följande:
    Han får inte komma hem till mig eftersom mamma är emot oss båda, bara för att vi är homosexuella. Han vill att jag istället går ut och att han ska ta hand om mig i bilen. Jag klarar fan i mej inte ens gå ut när jag mår sååå här .. Arghhh :---(
    Hur gamla är ni? Bor ni hemma alltså? Och det där med att han ska ta hand om dig i bilen? Tänker han sitta med dig kräksjuk i en bil? Obestämd
  • Anonym (Tänk efter)

    Jag hade inte accepterat att bli misstänkliggjord bara för att jag inte ville ses EN kväll. Vill han komma och hålla ditt hår medan du spyr så låt honom göra det. Men du måste stå på dig och få honom att förstå att du (och han) kan ha ett eget liv vid sidan av förhållandet. Om ni bara har varandra kommer det inte fungera. Annars kommer de här frågorna dyka upp i framtiden, fast ännu starkare. Tänk om du ligger med någon på jobbet? Tänk om du träffar någon annan när du går och handlar? Tänk om din andra pojkvän kommer hem till dig när han inte är där?

    Vill du leva ditt liv så? 

    Hade min sambo betett sig så hade jag slängt ut honom med huvudet först. Vi uppmuntrar varandra att ha egna vänner och egen tid, annars kväver man varandra. När ni båda har något att tillföra i förhållandet så växer ni. 

    Jag har förresten aldrig hört talas om någon som VILL ta hand om någon som kräks. Så fort jag nämner magsjuka, influensa eller kräkningar så springer folk åt andra hållet. Även min sambo. Då flyttar han in i gästrummet tills jag mår bättre igen och pratar bara med mig genom stängda dörrar.

  • yodi
    Anonym (J) skrev 2014-11-17 13:37:59 följande:

    Jag tycker du ska göra slut. En kille som direkt tror att man är otrogen är inget att satsa på. Han kommer inte att bättra sig, det kommer snarare bli värre (tro mig, jag vet). Gå medans tid är! Kram!


  • Anonym (behöver råd)
    Anonym (Tänk efter) skrev 2014-11-17 13:49:19 följande:

    Jag hade inte accepterat att bli misstänkliggjord bara för att jag inte ville ses EN kväll. Vill han komma och hålla ditt hår medan du spyr så låt honom göra det. Men du måste stå på dig och få honom att förstå att du (och han) kan ha ett eget liv vid sidan av förhållandet. Om ni bara har varandra kommer det inte fungera. Annars kommer de här frågorna dyka upp i framtiden, fast ännu starkare. Tänk om du ligger med någon på jobbet? Tänk om du träffar någon annan när du går och handlar? Tänk om din andra pojkvän kommer hem till dig när han inte är där?

    Vill du leva ditt liv så? 

    Hade min sambo betett sig så hade jag slängt ut honom med huvudet först. Vi uppmuntrar varandra att ha egna vänner och egen tid, annars kväver man varandra. När ni båda har något att tillföra i förhållandet så växer ni. 

    Jag har förresten aldrig hört talas om någon som VILL ta hand om någon som kräks. Så fort jag nämner magsjuka, influensa eller kräkningar så springer folk åt andra hållet. Även min sambo. Då flyttar han in i gästrummet tills jag mår bättre igen och pratar bara med mig genom stängda dörrar.


    Om han nu vill ta hand om mig när jag mår så här, är inte det ett tecken på att han verkligen älskar mig?
  • Anonym (J)
    Anonym (behöver råd) skrev 2014-11-17 14:15:49 följande:
    Om han nu vill ta hand om mig när jag mår så här, är inte det ett tecken på att han verkligen älskar mig?
    Nej, precis tvärtom. Han vill kontrollera dig och det är inte kärlek. Får jag fråga om du är rätt ung och han äldre? 
  • Anonym (behöver råd)
    Anonym (J) skrev 2014-11-17 14:17:54 följande:

    Nej, precis tvärtom. Han vill kontrollera dig och det är inte kärlek. Får jag fråga om du är rätt ung och han äldre? 


    Jag är 17 och han 28. Han tror hela tiden att jag är otrogen. Orkar inte leva så här :---(
Svar på tråden Min pojkvän tror att jag är otrogen, när jag egentligen är sjuk