• mity

Total jävla panik

Om jag klarar mig ur detta, vilket är tveksamt, kommer jag att tacka livet varenda dag, minut och sekund. 

• mity
    Det är drygt 30 000 i månaden på fördelat på 30 fordringsägare typ. Och alla har jättehöga räntor så skulderna kommer inte vara betalda på många år...
    Och det ligger lite akuta räkningar som jag måste lösa för att det ska gå ihop.

Jag har redan aviserat om läget men rädd att det ändå inte ska gå ihop.

Tyvärr är omkostnaderna så höga och har försökt att kapa men det är hyra, el, tv-avgift, csn, försäkringar, facket, mobil, tv mm.

Tyvärr finns absolut inget att sälja. Har typ redan pantat sådant som har varit av värde.

Och till tonåringen har jag redan sagt att han får se sig efter extrajobb snart, ifall han vill ha mer pengar att röra sig med.

Kan väl säga att jag efter detta aldrig mer vill handla på kredit eller ta lån.

Om jag orkar hålla ut.
  • mity

Jag kan tyvärr inte betala mer än minimibelopp på något lån. Därför kommer vissa lån ta upp till 8 år att lösa ut... Och det känns tufft. Visst har jag satt mig själv i denna sits men straffet känns hårt. Men rättvist. Det är bara nattsvart nu i tankarna. Det känns som att livet är över. Kommer ju inte ens kunna köpa ett klädesplagg de kommande åren, fika med en vän, gå på bio. Kanske lyxproblem men det känns tufft...

• mity

Så är det säkert. Känns bara som att de bästa åren i livet försvinner till detta som man ställt till med. Känns lite som ett fängelsestraff. Jag tycker inte synd om mig själv egentligen utan mest synd om de människor som indirekt drabbas dvs. min familj. Jag kan leva utan det mesta och äter knappt något. Men de andra måste få leva. De kan inte behöva lida för mina dumheter. Jag lider mest för det. Vilka förutsättningar har jag gett mitt barn osv... Där kommer skuldkänslorna som äter upp en inifrån.

Samtidigt när man tänker att avbetalningar på 20 000 kr i månaden i två år ger 480 000 kr så känns det realistiskt MEN då är hälften räntekostnader...
    Det som oroar mig allra mest, inte för att någon bryr sig men att jag är nu sjukskriven. Och mår dåligt av det för varje dag förlorar jag pengar som kunde gå till att betala skulder. Och jobbet tillåter mig inte vara sjukskriven för att ingen annan kan göra ens arbetsuppgifter... Så det är sjukt tufft även där.Kan tänka mig att skaffa extra jobb sen men det går inte nu när jag knappt orkar mitt ordinarie jobb...

• mity

Det är ungefär så mycket som vi kommer att ha kvar...

Kan man klara sig med 3500 i matpengar på 3 pers?

• mity

Fan vad jag ska kämpa och hoppas jag orkar men kommer en till motgång så orkar jag inte mer.

• mity

Fan vad jag ska kämpa och hoppas jag orkar men kommer en till motgång så orkar jag inte mer.

• mity

• mity

Tack för det. Kommer göra allt i min makt. 
    Bara undrar om det går att leva med så lite matpengar på 3 pers?

Svar på tråden Total jävla panik