• mity

Total jävla panik

Tack. Det där med rotfrukter ska jag bli bättre på. Både gott och nyttigt.
    Bröd ska jag börja baka men har mått så dåligt på sistone så det har inte blivit av. 
    Nyponsoppa köpte jag 1 liter för 10 kronor eftersom jag inte kan äta för tillfället. 
    Har inte ätit det på år och dar. Nästan allt jag köpte var nedsatt.

• mity

Nu är jag tillbaka till ruta ett... Det var lite skönt att tänka på annat ett tag men ekonomin är ju fortfarande kaos. Det vore bäst att jag bara försvann säger mina tankar.

• mity

Fått antidepressiva av läkaren men vet inte om jag vågar börja med de eftersom man tydligen mår sämre av de första månaden. Att må sämre än nu här i avgrunden känns fullkomligt ohanterbart.

• mity

Bra idé men tyvärr så finns inte utrymme för det... Jag är sååå nära målet att vända detta därav frustrationen.

• mity

Tycker inte synd om mig själv. Har bara inga krafter kvar. 
    Just nu är jag i ett dödläge där jag hoppas få svar om ev. hjälp om några veckor. 
    Visst minskar skulderna lite varje månad men det är såå kämpigt och tidskrävande att kontakta alla fordringsägare varje månad för att man inte kan betala alla.
    Och jul och nyår som kräver både socialt och ekonomiskt engagemang.
    Är helt slut.

• mity

Har ingen lust att fira jul i år. Allt känns så deprimerande. Känns jobbigt att umgås med halva släkten när problemen tagit över mitt liv. Var hämtar man kraft?

• mity

Tråkigt att även du känner så oavsett skäl :(
    Jag har fått antidepressiva av läkaren men är livrädd för att ta de för att man kan enligt honom må mycket sämre i början. Känner inte att jag har utrymme för att komma djupare ner just nu. Jag vet att det blir bättre i längden men då är det bättre att jag börjar äta tabletterna efter jul när jag är ledig från jobbet i nästan två veckor.
    Just nu känns det bara att jag orkar inte mer...

• mity

Han sa dock att man kan må betydligt sämre i början därav rädslan. 
    Har verkligen dragit ner på julambitionen. Ser bara inte hur jag ska komma ur denna ekonomiska knipa helskinnad och det upptar varje sekund av mitt liv. Därav helt slut. Jag ska kämpa med alla krafter men just nu ser det mörkt ut.

Svar på tråden Total jävla panik