• MissJP

Bf Augusti 2015

Hej! Får jag vara med? Jag har en brokig historia med den här graviditeten. Åkte in pga misstänkt utomkved. De konstaterade i stort sett att det var ett utomkved eftersom jag var tom i livmodern och hade något som såg ut som en hinnsäck i min enda och trasiga äggledare. Någon dag senare dök det upp en tom hinnsäck i livmodern. Hade hcg på ca 22000 och var i beräknad vecka 5+. Det borde ha synts något i Hinnsäcken. Jag ställde mig in på det värsta (näst efter utomkved) och har haft fruktansvärda smärtor sen natten till söndag. Idag var det dags för återbesök. Hon behövde inte leta, där inne fanns en liten med ett tickande hjärta! Hon mätte ett par gånger och jag blev framflyttad några dagar. Smärtan kom av en gulkropps - cysta som blödde.

Jag är något chockad :)

• MissJP
    Minxy skrev 2015-01-13 12:20:28 följande:

Vad härligt! Hoppas allt hår bra och att du slipper mer smärta :)

Ja tack :)

Det ska bli kul att följa folket här. Ska läsa igenom tråden lite, snoka så att säga :p
  • MissJP
    Sanandra skrev 2015-01-13 15:04:12 följande:

Vi har tid 17 feb.:)

Då kommer vi göra nästan samtidigt :) Vi ska testa veckan innan. Gjorde KUB med dottern och det blir någon slags trygghet.. och speciellt nu när man inte är purung längre :p

Plus att man får en kik på bebisen i en väldigt spännande del av graviditeten!
  • MissJP
    Minxy skrev 2015-01-13 16:01:06 följande:

Jag försökte boka KUB på Mamma Mia i Sthlm nu. Jag kommer nämligen vara i Sthlm när jag är i v. 13 (12+2), så det hade varit perfekt!

Dessvärre hade dom inga tider då och jag har ingen möjlighet att resa dit eller till Umeå någon annan dag kring den tiden :(

Så typiskt. Finns det anlag eller annan förhöjd risk som gör att du "bör" göra testet? Eller för att dämpa oro? Finns det inte fler ställen i Sthlm?
  • MissJP
    Minxy skrev 2015-01-13 16:16:55 följande:

Nej egentligen inte. Jag är under 35 vilket gör att mitt landsting säger att risken är minimal. Men samtidigt finns det andra landsting som erbjuder KUB från det att kvinnan fyllt 28, så...vem har rätt?

Jag blev tipsad om ett annat ställe men dom har telefontid mellan 10-11 varje dag och det är i princip omöjligt att komna fram.

Ja, det är konstigt att det ska ges olika signaler beroende på var man bor.

Men vad trist att det ska vara så. Det är om du är riktigt ihärdig så kanske det blir din tur :)
  • MissJP
    Sanandra skrev 2015-01-13 16:40:24 följande:

Jag gjorde inte med dottern men väljer att göra det nu istället.

Efter tidigare problem så har jag fått extra ul. Gjorde vul i fredags å har ett inbokat 2/2 också innan kub för att se så allt är bra. Kub 17 feb och RUL 22/3. Så rätt mkt nu framöver.:)

Det är skönt att höra att vården tar hand om er :) då är det inte så lång tid mellan gångerna! Underbart att få se bebisen. Hoppas att det fortsätter se bra ut för er.
  • MissJP
    Sanandra skrev 2015-01-13 17:01:21 följande:

Ja, efter allt som var i våras med en onormal graviditet som satt i ena äggledaren, cellgift och sedan massa kontroller, smärtor och störtblödningar som efter 12 veckor slutade med skrapning. På det typ 10 olika gynläkare så är man rätt glad över att de tar det på allvar nu och får ha en och samma gynläkare som dessutom är grym. Känns tryggt!:)

Beklagar verkligen. Har haft en liknande historia med min förra graviditet så vet hur jobbigt det är. Trodde jag skulle avlida när de gav mig domen utomkved på den här graviditeten med..
  • MissJP
    Sanandra skrev 2015-01-13 17:44:09 följande:

Det är inte roligt men desto bättre när det sitter där det ska denna gång. Vad är du i för vecka nu? Jag blev tillbakaflyttad från 8+4 till 7+3 så är i 8+0 igen idag.????

Ja visst är det en lite extra stor glädje :) fick se min lillplutt idag! Trodde att det var kört efter hela den här resan men gud vad underbart det var att se det där lilla hjärtat. Hon sa att den inte kunde sitta bättre :)

7+1 idag då enligt vul. Oj nästan en hel vecka. Men se det som att du får en vecka extra av att vara smal om magen :p
  • MissJP

Jag fick precis ett enormt lyckorus! Ett till barn! Helt fantastiskt underbart! Vilken känsla :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015