• MissJP

Bf Augusti 2015

Sen jag blev gravid så har jag gått ner nästan 3 kilo.. går in i vecka 9 strax. MEN det ser ut som att jag har gått upp 10. Jag är så uppblåst och det gör ont att vara det. Jag har noll hungerskänsla och äter för lite, men minsta lilla tilltugg gör att jag vill kräkas av mättnad. En kiwi till frukost så håller jag mig mätt till sent på eftermiddagen. Någon mer som har problem?

• MissJP

Då kanske det är normalt att inte få i sig så mycket mat, hur det än sker. Antar att det kommer vända snart och vågen visar 20 kilo plus helt plötsligt :p

• MissJP
    charlotta1985 skrev 2015-01-17 13:49:45 följande:

Lite avis på er som inte är så svullna och matglada :). +5 kg här, gick in i v 12 idag... Fått enormt godissug för första gången under graviditeten, inte bra! Innan har jag mått illa vid bara tanken, nu vill jag ha godis till frukost. Får hejda mig dock, har läst att mkt snabba carbs= stor bebis. Plus såklart onödiga kilon!

Hur har du det med glass? Vill du ha det? Jag brukar göra en supernyttig glass som tar bort sötsuget på två sekunder. Vill du ha receptet? Min onyttiga last består av lättsaltade chips.. innan jag blev gravid så var jag en riktig godisråtta!
  • MissJP
    charlotta1985 skrev 2015-01-17 14:40:08 följande:

Ja, skriv gärna receptet! Säkert fler som kommer drabbas också :). Har inget speciellt sug för glass, men kan säkert ta udden av suget ändå. Värt att testa iaf!

Salta saker var jag sugen på i början men inte lika mycket nu. Lustigt hur det kan växla!

Om inte annat hjälper den mot illamående samtidigt som man får i sig någon föda :)

Frys in skivad banan, inte för omogen. Blanda frysta bär (t.ex. blåbär och/eller hallon), bananen, turkisk yoghurt, en skvätt honung och kakao. Kör allt i en mixer och ÄT. Den här glassen gör jag var och varannan dag för att stilla illamående och faktiskt få i mig något alls.

Man kanske kör salt först och sen sött och sen typ kolhydrater och till sist bacon eller nåt :)
  • MissJP

För övrigt åt jag en hel del snabba kolhydrater i olika former under min förra graviditet. Jag gick upp 20 kilo men ut kom en liten på 2900 gram :)

Den här gången tänker jag inte gå upp mer än tio. Utgångsvikten är samma för båda graviditeterna, 60 kilo.

• MissJP
    charlotta1985 skrev 2015-01-17 15:42:53 följande:

Tack för recept! Ska jag definitivt testa, vi brukar ha allt det där hemma ändå (förutom honung).

Jaså, kanske bara är en myt, det där med kolhydraterna :)

Men såklart att man vill undvika onödigt ändå!

Ja men testa och se om det funkar :)

Kanske, men snabba kolhydrater i stor mängd är aldrig bra hur som helst. Men väldigt gott...
  • MissJP

Inte nog med att man ska vara trött hela dagarna, så till den milda grad att man inte vet om allt som händer är verkligt eller inte, man ska även bara få ett par timmars sömn per natt. Rimligt.. orka.. Fy vad less jag blir. Förlåt för mitt gnäll.. men herregud, hur är det tänkt.

• MissJP

Haha ja men skönt att sömnen ändå verkar fungera :) 25% är stort! Det är typ nu man börjar bli gravid på riktigt.

Det där med värmen är konstigt. Ena stunden som en isbit och nästa som glödande kol typ. Kroppen har svårt att bestämma sig!

Hoppas det ordnar sig med jobbet och chefen.

Jag drömde att min lilla bebis kröp ut ur magen inatt! Kände små buffar och sen tittade jag under tröjan och då var det en liten varelse där som jag var tvungen att säga år att gå tillbaka in igen för h*n inte var färdig. Så sjukt att jag nästan dog när jag vaknade :p

• MissJP

Vill bara tipsa om en grupp på Facebook som heter "Sen avnavling - barnets födslorätt"

Hur vården behandlar födande mammor och nyfödda barn är inte alltid det bästa. Det gäller att vara påläst för att skydda sig själv och sitt barn.

Hoppas alla har en bra vecka!

• MissJP
    isaswe skrev 2015-01-22 19:06:33 följande:

Har ni haft någon viktuppgång än?

Man känner sig ju lite uppblåst nu (läs strandad val :)) och kommer definitivt behöva nya jeans snart :)

Är i v 11 och var på inskrivning i dag :) KUB och RUL bokat också

Haha o ja.. eller jag har gått ner tre kilo men ser ut som jag gått upp tio.. minst. Bor i mina mysbyxor. Har köpt ett par gravidbyxor. Vet att det är tidigt.. men jag vill bara gråta av obehag när jag tar på mig mina jeans.
Svar på tråden Bf Augusti 2015