• MissJP

Bf Augusti 2015

Vi som vill ha en Facebook-grupp och inte fått plats i den andra kan väl starta en? :)

• MissJP
    MissPin skrev 2015-01-23 16:39:12 följande:

Nä nu åker vi in! Orkar inte gå runt och oroa mig mer. Skakar i hela kroppen! Usch.

Lycka till. Förstår att det är nervöst och jobbigt. Håller tummarna för att allt ser bra ut! Jag blödde ganska mycket med dottern och hon kom ju ut som hon skulle!
  • MissJP

Alla symptom är borta. Mår inte ens lite illa. Ont i magen och ryggen. Känns kört.. går snart in i vecka 10..

• MissJP
    Minxy skrev 2015-01-24 18:48:18 följande:

Jag är också helt symptomfri sedan ungefär 1-2 veckor tillbaka. Är i v.11 nu och känner mig totalt ogravid. Just därför bokade jag in ett nytt UL nästa vecka (torsdag, kommer precis ha gått in i v.12 då).

När gjorde du förra ultraljudet?
  • MissJP
    Minxy skrev 2015-01-24 19:13:29 följande:

Jag gjorde ett i v.8 (7+6). Allt såg bra ut. Just då, bara någon dag efter VUL så försvann mitt illamående.

Kommer som sagt vara i v. 12 (11+1) vid nästa. Hoppas hoppas att bebisen växt som den ska...

Jag gjorde mitt i 7+1 och samma som för dig så såg det bra ut.

Det får vi hoppas. Men man blir ju paranoid. Förra gången det här hände mig så slutade det inte bra..
  • MissJP
    MammaEmm skrev 2015-01-25 09:25:17 följande:

igår åkte jag till HM och köpte nya byxor, pallar inte för små jeans längre ;)

orkar inte heller bara gå och tro det värsta. nu har jag ju sett att dom två små liven mår hur bra som helst!

ska dessutom på middag med jobbet på fredag och vill kunna ha snygga kläder då!

så glad att HM börjat med mammakläder även i str 34 och xs, när jag väntade dottern började dom på 36 och S.

lycka till alla som har UL inplanerade i veckan!

Mammakläderna idag är faktiskt snygga. Jag köpte nya jeans på HM i fredags och de är så otroligt sköna och snygga. En bra kombination i det tillståndet vi befinner oss i :)
  • MissJP

Jahapp så blir det ett fjärde vul imorgon då. Får se om ungen fortfarande lever.

• MissJP
    smenskelling skrev 2015-01-26 13:37:42 följande:

Varför så många ?? Vilken vecka är du i nu ??

Hade misstänkt utomkved de första tre gångerna. Har även en gulkroppscysta som ställer till det. Nu är jag orolig eftersom jag har så ont och inte har några symptom kvar. De såg något som inte skulle vara i den kvarvarande äggledaren, hoppas på att det inte är något knas där med. Jag går in i vecka 10 idag.
  • MissJP
    Minxy skrev 2015-01-26 14:08:43 följande:

Jag hoppas stenhårt att det ser bra ut!

Tack! Behöver allt hopp som går :)
  • MissJP
    smenskelling skrev 2015-01-26 15:49:56 följande:

Fattar inte ? Misstänkt utomkved ? Antingen är där ett foster i livmodern eller inte ? Och om det inte sitter i livmodern så kan den sitta i äggledare. .det borde man kunna konstatera meddetsamma ??!! Jag har haft två. Och det såg man redan i vecka 6 och 8 !

Första vul i vecka 6 så var det helt tomt i livmodern men de såg något som satt i vad de tror är äggledaren. Tydligen svårt att lokalisera per ultraljud. Andra vul var några dagar senare och det i äggledaren satt kvar men det syntes då en liten hinnsäck i livmodern men den var helt tom. Jag kom tillbaka i vecka 7+ och då syntes ett levande embryo. Så det krävdes tre för att de skulle konstatera att det absolut inte var ett utomkved. Ändå hade jag hcg som vid första vul låg på över 10000 men ändå helt tomt i livmodern. De har gett mig diagnosen utomkved tidigare och snodde min bästa äggledare.. samma scenario men med lite mindre ödmjuka läkare tyvärr... det var inget utomkved och de hittade efter en skrapning fosterrester och moderkaka i Hinnsäcken som de påstod var tom i vecka 5+... så de passade sig den här gången.

Har du haft två utomkved? Måste ha varit väldigt påfrestande för dig. Beklagar.
Svar på tråden Bf Augusti 2015