Inlägg från: AnnaBanana |Visa alla inlägg
  • AnnaBanana

Bf Augusti 2015

Tänkte också hoppa in här om det går bra? Är 21 år och har bf 12 augusti så är i v14 (13+0) idag :) har fått göra 4 UL hittills pga sjukdom och tidigare MF men är 3 v sen sist och måste vänta ända tills v19 innan RUL och de känns jättejobbigt.. Funderar på Att ringa och boka in en ny tid då jag har haft en del ont och lite bruna fl och det känns som om alla symtom har försvunnit så kan inte riktigt släppa oron :(

• AnnaBanana
    excalibur skrev 2015-02-05 09:34:18 följande:

Här är den perfekta lilla varelsen! BF 12 augusti <3

Skulle nog gissa på flicka om jag fattat allt detta med skallteorin och nubb rätt :)
  • AnnaBanana
    excalibur skrev 2015-02-05 12:39:21 följande:

ÅÅh spännande :) Jag fattar inte ens va nubben är för nåt?! :P

Tycker du ska försöka få ett extra om du är orolig, bättre man får lugna nerverna. men jag tror inte det är nån fara alls :) Kul med samma BF! :)

Gjorde inte jaga heller i början men har börjat fatta de nu :p men kan va rätt svår och se på en del UL :) men som sagt kan ju lika bra bli en pojke, vill kanske bara inte visa den lille riktigt än :p ja de va roligt :) väntar på att bm ska ringa tillbaka nu bara !
  • AnnaBanana

Någon som har börjat få foglossning än? Tror jag börjat få de nu, känns så iaf. Sambon fick ta över resterande stallsysslor och nu kan jag knappt resa mig rakt upp :/ går ända ner i skinkorna som en molvärk som sticker till lite emellanåt :/ känns konstigt för häromdagen så kände jag mig totalt ogravid :p men behöver ju inte vara foglossning , tror dock de e de :p

• AnnaBanana
    familjenl skrev 2015-02-06 22:43:10 följande:

Jag känner av det från och till sen någon vecka tillbaka, speciellt de dagar då jag är igång och rör mig mycket. Om du har ont ofta och mycket så kanske du ska ringa till bm och få en tid till en sjukgymnast. :)

Ja än så länge har jag väl bara måttligt ont men jag är redan rätt stor om magen så de kommer nog inte precis bli mindre :p men ska inte träffa min bm förrän i v25 :( tycker de e lite dåligt att man inte ses mellan inskrivning och v25:/ jag läste lite om de och en sådan tens men förstår inte riktigt vad den kan göra för skillnad ? :( som tur e så är min sambo så snäll så han hjälper mig med hästen bara mockningen jag gör sj :)
  • AnnaBanana

Brukar de inte va en negativ grej när de börjar så tidigt i graviditeten? :/ jo man har nog inte mycket val verkar de som :p någon som har några tips på övningar eller nåt? Ska börja simma men läste nåt om att bröstsim inte va så bra om man hade foglossning ? :/

• AnnaBanana
    KramKolan skrev 2015-02-07 09:03:42 följande:

Foglossningsbälte, ringa sjukgymnast och få lite tips kan vara bra!

Bröstsimär nig sisådär, man särar ju rätt Så mycket på benen och det blir väl lite tryck mitt i. Du kan ju testa och se hur det känns. Vattengympa funkar bra, då kan man anpassa övningarna. Lycka till!!

Ja de e klart , ska se hur de blir nu under helgen annars ringer jag bm på måndag:) vattengympa är jag anmäld till men börjar inte förrän i april/maj någon gång :/ tack! :)
  • AnnaBanana

Förresten vad säger ni om en så kallad doppler ifrån angelsound ? Hur tidigt kan man lyssna på den, de står ifrån andra trimestern men alla räknar så olika där ju, vissa 14:e v andra 16:e v så vad tror ni skulle man våga köpa en sådan för att känna sig mer lugn över att där är hjärtslag eller tror ni man blir mer orolig odalman någon utav dagarna inte hör de eller de kanske e för tidigt? :/

• AnnaBanana

Hmm ja jag hade också tänkt en gång i v Max men velar fram och tillbaka , vill ju inte vara mer orolig än vad jag e nu :( känner dock samtidigt att det kan hjälpa mig att känna mer kontroll över att allt är som de ska med den lilla bebisen plus mysfaktorn med de hela :) okej ni som har svarar vad tycker ni? Ja? Eller nej? :)

• AnnaBanana
    Kattflickan skrev 2015-02-07 23:22:50 följande:

En doppler ger en falsk trygghet och kan paradoxalt innebära en risk för barnet.

Försök gå till botten med din oro. Lär dig hantera den.

Jag har gått i KBT terapi för min oro och kan stolt säga att jag inte varit såå orolig den här graviditeten. Visst dyker orostankarna upp men då vet jag hur jag ska hantera dem. Jag tror att en doppler eller att göra många ultraljud bidrar till att bibehålla oron på en hög nivå.

Jag kan ändå inte påverka vad som händer, går något fel får jag hantera den sorgen då.

Jo jag tror jag ska strunta i o köpa en sådan faktiskt :/ jag vet vart min oro ligger och den är inte nånting man lär sig hantera tyvärr, snarare tvingas. Jag känner mer en trygghet nr jag ser knatten på ultraljud, jag vet inte hur din bakgrund ser ut så det vill jag inte uttala mig om men när nånting väl går fel så sitter man där och då tänker man tyvärr inte att då får jag väl börja hantera sorgen nu. Man hittar bara fel på sig själv eller nåt man gjort och särskilt när det inte händer 1 gång, det händer flera gånger i rad. Sambons syskon som inte ens har gått ut skolan än blir både mamma o pappa och dem har inte ens velat ha barn nu, men en själv som har försökt så länge och lyckats men misslyckats i slutändan tär det på, inte bara för att man själv mår dåligt av det utan även för att det åsamkar den andra kärleken skada också. Varje persons historia ser annorlunda ut, vissa har en bra historia bakom sig och andra en jobbigare, vissa kommer över en del saker lätt för det är ju inte så farligt men det är kanske svårare för dem som blivit sårade flera gånger förut, tyvärr tillhör jag den senare versionen och jag vet att jag får leva med min historia men man får aldrig ge upp för då mister du inte bara de negativa utan det positiva också och det är det positiva man strävar efter eller hur :) nu tog nog hormonerna över lite men men de e ju så de e ..
Svar på tråden Bf Augusti 2015