Inlägg från: AnnaBanana |Visa alla inlägg
  • AnnaBanana

Bf Augusti 2015

3 v till RUL för vår del kommer då va i v 19 :) sambon vill ha reda på könet så då gör vi de, för min dem hade de gärna kunnat vara en överraskning :) sambon och omgivningen är säkra på att det e en pojke, jag lutar lite åt de hållet men är fortfarande lite osäker. Hade varit roligt att få se allas miner om de va en flicka därinne istället :p ibland kan man ju ha drömmar om vad för kön de kommer bli osv , själv har jag nämligen drömt om att de blir en flicka, vad tror ni? Kan drömmarna vara sanna eller inbillning? :)

• AnnaBanana
    Cvs skrev 2015-02-19 21:55:31 följande:

Jag har också hört de där med drömmar. Både jag och min lillasyster har drömt att jag fått en tjej.. så vi får se:)

Ja jag längtar verkligen till RUL för o se så får hoppas bebis vill "visa" upp sig :)
  • AnnaBanana
    charlotta1985 skrev 2015-02-20 07:20:19 följande:

Jag har läst om en myt som säger att det blir tvärtom vad man drömmer om, dvs drömmer du om en flicka så blir det en pojke och vise versa :). Bara en myt som sagt, men vem vet... Jag har drömt 3 ggr att det blir en flicka men tror på pojke. Ska bli spännande, även om det viktigaste såklart är att bebis mår bra. Och jag blir lika glad oavsett kön!

Okej de har jag faktiskt inte hört :) jag har drömt 2 ggr flicka men vet inte om de kanske e för att de kanske e de jag vill innerst inne ? :p men sålänge bebis e frisk så e de allt som räknas :) skulle inte förvåna mig om de e så som du säger, alla andra tror ju de e en pojk så :)
  • AnnaBanana
    doccah skrev 2015-02-21 08:03:07 följande:

Någon mer som besväras av näsblod?? Hade de mycket som barn men aldrig sen, och nu sen jag blev gravid har de kommit ofta. Nu börjar de bli tröttsamt då de blöder minst en gång om dagen. Helst på morgonen så man blir helt överrumplad och blöder ner hela sängen

Likadant här.. Har hållit på i ett par veckor nu :/ någon som har börjat få magkatarr?? Jag har känt av de den senaste veckan, gör skitont! :( rätt så tidigt vad jag förstått men har haft problem sen innan , dock inte på ett par år. Får stå ut till den 9:e när jag ska till bm. Någon som har nåt tips på några tabletter man kan ta under tiden?
  • AnnaBanana
    KramKolan skrev 2015-02-21 13:50:25 följande:

Jag har magkatarr. Men det har jag "jämt". Jah äter Omeprazol. Det går fint att äta under graviditeten. Sen kompletterar jag med Nouvalucol och Samarin vid behov.

Krya på maggen!

Tack för tipset! :)
  • AnnaBanana
    Maglizz skrev 2015-02-22 22:59:31 följande:

Mår så fruktansvärt dåligt. Tog ikväll mod och ringde min mamma och berättade om min graviditet... Fick tillbaka "är du dum i huvudet? Hur tänker du? Slänger bort hela ditt liv?!?!"

Känner mig tom, värdelös och... Ledsen. Vill ju bara att mina föräldrar skall glädjas med mig. Min pappa är såklart jätteglad och superlycklig för min del..

Någon annan som varit/är i samma skor?:(

Kan förstå dig lite, har inte varit i exakt samma sits men min mamma blev inte precis så glad heller vilket gjorde mig väldigt ledsen. Hon sa aldrig sådana grejer som din mamma men hon visa ingen glädje alls direkt, hon har fortfarande lite svårt för de men vi pratar iaf en del om graviditeten nu :) pappa e ju tvärtom han planerade ju redan lite när vi berättade och sa att dem skulle stå för de o de utan att ens ha gått igenom de med mamma och ibland så säger han - hej min gravida dotter! O de gör en genast på bättre humör :) så försök att strunta i din mammas reaktion så gott du kan för kan hon inte glädjas för din skull behöver hon inte öppna munnen sin heller!
  • AnnaBanana

Förresten har några frågor.. Någon som börjat tycka de e obekvämt att sova i olika ställningar än? Jag har svårt för rygg, känns som all tyngd trycker på på nåt vis de som funkar bäst e att ligga på vänstersidan för mig för de känns precis som om all tyngd försvinner lite då jag tror bebis ligger där :p

Senaste 2 dagarna har jag känt ett slags obehag i benen främst i vänstra, ungefär som att nån häller gelé el liknande i dem :p nån mer?

Den här Facebookgruppen va hemlig ? Kan andra på ens vännerlista se den då om man går med i den? :/

• AnnaBanana

Tack för alla svar! Va skönt att inte va ensam! Ska träffa bm den 9:e så sla prata med henne om allt detta då! De i benen känns så obehagligt bara :/ tycker de känns lite konstigt att gravsymtomen har ändrats så mycket :p att gå ifrån ömma bröst, trötthet, smått illamående då o då och svullen mage till foglossning, konstiga krämpor i benen, svårt att sova i olika ställningar och ha väldigt fantasifulla drömmar plus att jag inte kan ha vanlig bh för då blir brösten rent hårda o uppsvällda ( t-short bh funkar bara). En del av grejerna känns liksom inte riktigt som några klassiska symtom precis :p förresten ang fantasifulla drömmar , nån mer som fått de än? :p

• AnnaBanana

Okej, har precis granskat dem senaste UL bilderna igen från 14+2 och på bild 1 ( perfekt bild på bebis ifrån sidan) då ser man tydligt 2 knutliknande grejer där nere men inget snoppliknande överhuvudtaget bara "knutorna"plus att den huvudformen man ser är rund och fin. Bild 2 är tagit bakifrån så man ser rygg osv på bebis men däremot ser man ett w vid gumpen. Bild 3 är likadan som förra fast här ser man bara 2 tydliga streck. Har försökt ladda upp bilderna men går inte, så utifrån de jag har beskrivit (lite svårt ja vet) hur skulle ni tolka de? Pojke el flicka? :p

• AnnaBanana

Vi ska också på bröllop när jag e i v35 , skitkul ju och sitta i bilen 3 h enkelresa och sen va flera timmar där och sen 3 h hem igen, kommer va död när vi kommer hem! :p 12 dagar kvar till RUL nu, längtar så in i bomben! Men hoppas så innerligt att allt e bra! :/

Svar på tråden Bf Augusti 2015