Maglizz skrev 2015-02-22 22:59:31 följande:
Mår så fruktansvärt dåligt. Tog ikväll mod och ringde min mamma och berättade om min graviditet... Fick tillbaka "är du dum i huvudet? Hur tänker du? Slänger bort hela ditt liv?!?!"
Känner mig tom, värdelös och... Ledsen. Vill ju bara att mina föräldrar skall glädjas med mig. Min pappa är såklart jätteglad och superlycklig för min del..
Någon annan som varit/är i samma skor?:(
Kan förstå dig lite, har inte varit i exakt samma sits men min mamma blev inte precis så glad heller vilket gjorde mig väldigt ledsen. Hon sa aldrig sådana grejer som din mamma men hon visa ingen glädje alls direkt, hon har fortfarande lite svårt för de men vi pratar iaf en del om graviditeten nu :) pappa e ju tvärtom han planerade ju redan lite när vi berättade och sa att dem skulle stå för de o de utan att ens ha gått igenom de med mamma och ibland så säger han - hej min gravida dotter! O de gör en genast på bättre humör :) så försök att strunta i din mammas reaktion så gott du kan för kan hon inte glädjas för din skull behöver hon inte öppna munnen sin heller!