Inlägg från: stjärnasomärdin |Visa alla inlägg
  • stjärnasomärdin

Bf Augusti 2015

Är det någon som frågat sin bm om sjögräs? Tänker på nori och sjögrässallad? Man läser ju att vanlig sushi är ok nu för tiden men vet att nori varit mycket omdebatterat //Sushisugen ;)

• stjärnasomärdin
    jenwal skrev 2015-03-11 21:49:28 följande:

Jag blir nog en av de sista att ha RUL... Hela 3 lååååånga veckor kvar. Längtar så och hoppas allt ser bra ut och att vi kan få reda på könet.

Grattis till alla lyckade RUL :)

Här har du en till som har tre veckor kvar ;) 1/4 har vi RUL!
  • stjärnasomärdin

Ni som kommit lite längre i graviditeten/varit gravida förut, jag har en fundering kring att träna magen.

Känner man när det är dags att sluta/anpassa magträningen eller behöver man vara observant på delningen för att inte riskera något, om ni förstår vad jag menar?

• stjärnasomärdin
    AnnaBanana skrev 2015-03-12 12:57:44 följande:

RUL idag! Så himla glad men samtidigt lite sorgsen. Kom dit och blev inkallade, dem sa att vi fick vänta litegrann bara för dem hade fått ta in en akuttid först så kunde hända att dem inte hann med och göra hela RUL färdigt men skulle iaf göra en del av de:) sen när det här paret kom ut så grät kvinnan och mannen tröstade henne och dem fick gå till de rummet jag va i när jag skulle få ta tabletter för mitt ma.. Va väl ungefär lika långt gången som jag och där va en bbläkare med som dem skulle kontakta sen. Led verkligen med dem :( gjorde ju inte en själv mindre nervös precis heller :/. Men vi fick en extra tid inbokat om 14 dagar och allt såg bra ut än så länge, inget ryggmärgsbråck el liknande :) blev tillbakaflyttad till den 6/8 istället för 9/8 så v20 imorgon :D och by the way så väntar vi en liten pojke ^^ <3

Stort grattis till lyckat ultraljud och pojken! Utifrån att du skriver "vi" tolkar jag det också som att su fick ha med dig sambon på ultraljudet, vad härligt :)
  • stjärnasomärdin
    Sanandra skrev 2015-03-12 10:46:35 följande:

Stjärna som är din: Hittade det! Finns mkt annat från vettiga nätet också men det står främst att du ska undvika vanliga situps/crunches under hela graviditeten men sneda kan vara bra.:) phpQuC5v452175.jpg

Tack för infon! Verkar finnas så himla mycket olika rekommendationer när det kommer till just magen. Jag får helt enkelt ta det säkra före det osäkra och mäta med jämna mellanrum så jag vet när delningen börjar. Är bara i vecka 17 än så länge med näst intill obefintlig mage och än sitter magmusklerna tätt ihop!
  • stjärnasomärdin
    Agentkia skrev 2015-03-12 17:45:25 följande:
    Oj, det är ju märkligt att dom inte säger ngt om just situps. Till mig säger dom bara träna dom vanligt, du känner när det inte känns bra längre.
    Det är vad min barnmorska sagt till mig också så man blir ju lite fundersam när man börjar googla och ser att det finns många som också förespråkar annat...
  • stjärnasomärdin
    Liafiaa skrev 2015-03-13 08:50:44 följande:

Nu syns kulan tydligt på morgonen när jag ligger ned . Så mysigt! :D

Åh! Vad mysigt :)
  • stjärnasomärdin
    Sanandra skrev 2015-03-13 13:29:23 följande:

Ngn som tecknat gravidförsäkring?:)

Inte ännu men har tänkt göra det efter RUL. Har tänkt teckna länsförsäkringars plusförsäkring eftersom vi har våra andra försäkringar där.
  • stjärnasomärdin
    Sanandra skrev 2015-03-13 14:08:44 följande:
    Jag hade Länsförsäkringar med dottern som sedan övergick i barnförsäkring där. Har alla våra försäkringar hos LF. Sedan såg jag ett program på tvn, typ plus eller nåt, där de gått igenom alla barnförsäkringar och Trygg Hansa var överlägset bäst så har bytt dottern till dem och har även gravidförsäkring där nu så barnet sedan får barnförsäkring hos dem.

Annars har LF väldigt bra försäkringar å priser, iaf om man är guldkund.:)
    Åh, då skall jag gå in och jämföra med Trygg Hansas innan jag tecknar något. Tack för infon!
  • stjärnasomärdin
    Sanandra skrev 2015-03-13 15:50:00 följande:

Haha, konsumenternas försäkringsbyrå ska det såklart stå.:)

Haha tack, där ska jag titta :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015