-
Så försäkringen täcker för saker som upptäcks på RUL även fast RUL sker innan vecka 22? Om man tecknar försäkringen efter RUL och man på RUL upptäckt något kommer försäkringen inte att täcka detta framåt? Har jag förstått det rätt då?Sserena86 skrev 2015-03-14 08:51:36 följande:Fördelen med att teckna tidigt är att om nått "fel" på bebisen dyker upp på RUL så gäller försäkringen för det också. Annars så gäller försäkringen bara för nya saker som upptäcks efter att försäkringen tecknats men inte gamla skador/sjukdomar. Jag tecknade försäkring igår, har RUL nästa vecka, och om två veckor börjar försäkringen gälla.
-
Oj, vilken bra deal. Det tåls att ta en kik på :) Vi har egentligen redan bestämt oss för en Joolz men man kan ju alltid ändra sig ;)Micka! skrev 2015-03-13 20:49:23 följande:
Beställde Brio smile i tisdags från Babyland, ett paketpris med vagn med sittdel, regnskydd, lite vaderad fotsäck, liggdel, babyskydd och bas för 7290kr!
Är jättenöjd, den kom idag, har klämt och grejat med den, kört den i grus, gick jättebra, så lättkörd, lätt att få in i bilenLängtar tills jag får lägga bebis i vagnen
Hur går det för er andra med vagnletandet?
-
Samma dag som oss :)liten giraff skrev 2015-03-14 23:38:59 följande:Och jag 1/4 :)
Känner mig lite nervös för över om det ens finns nån där inne, men det ska det väl göra! Förra gången gjorde vi privat tidigt ul för att känna oss mer lugna, men inte gjort det den här gången! Tiden går saaakta nu.. -
Graviditetsförkylningar var visst inte att leka med har man fått erfara nu. Nog för att de sitter i länge på andra med huga.. Hoppas du kryar på dig snart!Minxy skrev 2015-03-15 08:14:21 följande:
Vecka 19 (18+0) idag och bara 4 dagar kvar till RUL! Längtar längtar. Lill-humlan sparkar och har sig, hen har en tydlig vakenperiod just vid 21-22, utöver det kommer det buffar sporadiskt under dagen.
Har varit däckad i en jobbig förkylning 12 dagar nu och än är jag inte på bättringsvägen. Snuvig, täppt, otrolig huvudvärk och hosta. Blä!
-
Jag är i vecka 17 och har inte tillstymmelse till gravidkula så jag tror inte du behöver oroa dig :) Verkar vara lika vanligt att ha som att inte ha, så mycket som spelar in :)Maglizz skrev 2015-03-15 10:02:22 följande:
*** ursäkta nakenchocken!! ***
Jag är i v.18(17+2) och idag kände jag typ som "fladder" i magen. Men jag tycker min mage är väldigt långt ner och inte alls särskilt stor när jag hört med kompisar samt sambons syster. Är dethär normalt?
Självklart är det väl "skönt" att ha en liten nätt kula... Men samtidigt känns det konstigt när alla andra får en "synlig" kula redan i v18 :/
Är jag bara sjåpig nu?
-
Åh vad mysigt! Längtar!!Sserena86 skrev 2015-03-15 15:24:38 följande:Min man har känt två gånger hittills.. Min bebis är väldigt aktiv på kvällarna när vi kollar tv och då har mannen lyckats känna två gånger. Jag känner också buffar mer än fladder. Är i vecka 20.
-
Hur ofta är ni hos er bm? Jag har mitt första efter inskrivningssamtalet i vecka 25, känns så sent när man läser endel av i läggen ovan ;)
-
Håller med! 1/4 känns ju bara såååå långt bort när alla springer på RUL hela tiden haha ;)Julle86 skrev 2015-03-18 15:05:22 följande:
Vill också gå på RUL! 2 låånga veckor kvar för oss (1 april)
-
Hahaha ja nu när jag läste det igen så lät det ju lite roligt faktiskt ;)Agentkia skrev 2015-03-18 17:59:16 följande:Hahahaha springer på RUL hela tiden. Låter som man gör flera om dagen.
Förstår om det känns länge. Rätt vad det är ligger vi och krystar och undrar -vad hände?! -
Stort grattis och lycka till!! :)sjl89 skrev 2015-03-18 18:42:05 följande:
Heej tjejer, vet inte om ni kommer ihåg mig. Va med här i början men fick konstaterat mani slutet på december. Ville bara verötta att vi nu är gravida igen så håll tummarna för mig att det går vägen!:D hoppas alla mår bra!
Kram