• Bbuzz

Korta protokollet start 18/11

Är det någon fler som är i fas med mej....har tagit mina sprutor sedan i tisdags 18/11 och ska i morgon påbörja nr 2.... nästa vecka väntar provtagningar, ultraljud av äggstockar...sen får vi väl se hur det ser ut.

Spänd, nervös..... ! Obestämd

• Svar på tråden Korta protokollet start 18/11
  • Bbuzz

Insatt och klart igår! Nu är det bara väntan! 19/12 ska test göras! Ååååh vilken väntan! Hur går det för dej???

• Bbuzz

Va spännande! Ett par dar till sen så :)

Fick se mitt ägg på film när celldelningen skedde! Helt otroligt!!!! Går detta vägen är det första bilden i bebisalbumet...Hahahaha!

Två veckor till gravtest...fy fan vad jag vill det här!!!!!

• smenskelling

Jo nu är jag oxå ruvare på en 5dagars , de andra äggen odlas vidare och de som överlever hamnar i frysen, men minst 4 sa doktorn, av 12 ägg blev 11 befruktade.

Jag hoppas oxå verkligen på detta nu Testdag den 23e men vi tänker testa på julafons morgon istället : -) När har du test dag? Mår du bra som ruvare ?? Nu gäller det att försöka göra sig sysselsatt och inte tänka så mkt. Jag tillhör inte "gruppen" som tjuvtestar, gör du ?

• Bbuzz

Nej Gud jag väntar..19/12 är min testdag...ska göra det då! Åker på semester samma dag så vill veta innan vi drar :)

Försöker leva på som vanligt men får inte träna vilket stör min vardag! Är instruktör och det är mitt stora intresse :/ Blir lätt låg av att inte få utlopp för detta!

Vad många ägg ni lyckades med! Underbart!!!!! Vi har bara detta enda just nu...annars blir det ny hormonbehandling! Och 26500:- att punga ut med :/ Not so nice!!! Hade en förhoppning om att ha några i frysen men icke!

Är väldigt trött idag! Extremt! Undrar om jag påverkas av de nya medicinerna? Fick du oxå sprutor och div piller???

• smenskelling

Uch ja det är en hel del pengar, förhoppningsvis värt det Nej det enda jag går på är en vaginal kräm 1g/dagen "för att embryot ska trivas" ca 10 dagar till.

Sen inget annat än vitamin tabletter.

Min sambo är något frustrerad på att vi inte kan ha samlag, Jag däremot har ingen lust alls , kan vara utan i månader om nu bara jag får en bebis, han har inte riktigt fattat att hormonerna hoppar upp o ner hos mig och jag vill gärna vara för mig själv medans han är sjukt kelsugen, som en hemsk magnet när man minst vill. Känns liksom lite som att jag vill skydda magen Har du några sådana "problem" med din man?

• Bbuzz

Oooooh ja!!!!! Jajaja!!!! Det är så jobbigt! Vill heller inte då jag konstant pillar in tabletter där :/ Pushar väl bort lite för brutalt men pallar inte ens tanken på det! Men men! Läkaren sa dock att sex är bra och spermierna hjälper ägget att trivas! Det har maken hängt upp sej på! Passande va ;)

• smenskelling

Ha!! Tur att inte min sambo hört det Vi fick sex förbud ( inte för att vi / jag behövt det ) 2 veckor efter Äggplock pga infektion risken.

• smenskelling

Ha!! Tur att inte min sambo hört det Vi fick sex förbud ( inte för att vi / jag behövt det ) 2 veckor efter Äggplock pga infektion risken.

Svar på tråden Korta protokollet start 18/11