• Bbuzz

Korta protokollet start 18/11

Är det någon fler som är i fas med mej....har tagit mina sprutor sedan i tisdags 18/11 och ska i morgon påbörja nr 2.... nästa vecka väntar provtagningar, ultraljud av äggstockar...sen får vi väl se hur det ser ut.

Spänd, nervös..... ! Obestämd

• Svar på tråden Korta protokollet start 18/11
  • Bbuzz

Åh Gud jag tror jag går under av väntan! Har sånna känningar av mensvärk fortfarande och är så inställd på att få den nu att jag bara vill gråta :( Labil och mår inte bra kan jag säga! Hur har du det? Lite lugnare än mej eller?

• smenskelling

Jag går in i ruv dag 10 imorgon. Har haft lite strålande känsla allt från magen ner till bäckenet i mellanåt . Men annars inget.. sambon tycker dock att mitt humör gungar upp o ner. Vilken ruv dag är du på nu ? Uch du får inte tänka sådana tankat!

• Bbuzz

Har nog inte fattat vad detta ruv-dag innebär! Vad räknar man det från? Hahahaha! Alla förkortningar är jag lost på!

• smenskelling
    två dagar före mig..lätt att komma ihåg ju .

Hur mår du idag då? Fortfarande "mens" ont?
  • Bbuzz

Ja jag känner fortfarande av magen...den här veckan är extremt jobbig för mej...alla tankar gnager och varje toabesök en plåga för jag är rädd att mensen ska ha kommit! Vänder så snart jag vet oavsett resultat...oron är så stark! Få se...hade du gjort Ivf förr??? Detta är mitt första försök....

• smenskelling

Jag har gjort IVF för ca 7år sedan med min ex make. Då jag inte kan bli gravid på naturligt vis (har inga äggledare ) misslyckades då med tre gratis försöken via landsting. ( lika bra det då vi skiljdes, han visade sig vara en hustrumisshandlare).

Men eftersom det är ett bra tag sedan, så minns man inte direkt och sen va det annorlunda då än vad det är nu.

Idag Tog jag min sista vaginalkräm, nu ska embryot klara sig helt själv därinne. ..Nu är det äkta graviditet hormoner och inget annat jag kommer känna av, känns skönt så slipper man undra.

Du har 2 dagar kvar bara till testet Har du köpt hem ett test ännu, vilken sort ska du ta ?

• Bbuzz

Åh har tjyvtestat och negativt...mår illa, har ont i brösten och är groteskt trött! Alla tecken på graviditet men det kanske är Lutinus som spökar? Ja hur som helst så testar jag i morrn igen och hoppas att hormonerna spökat för mej! Hur känner du dej nu när det närmar sej???? Spännande och läskigt samtidigt!

Svar på tråden Korta protokollet start 18/11