• Anonym (tomten)

Vad ge för julklapp till min soc-tant?

Vi har sen i somras haft stöd och hjälp av en underbar familjepedagog som verkligen ställt upp i allt och hjälpt framför allt min man att skapa de rutiner han behöver för att bli en så bra pappa och man som möjligt.

Jag skulle vilje ge henne en julklapp, men vad kan man ge? 

• Svar på tråden Vad ge för julklapp till min soc-tant?
  • Mrs Okänd
    Anonym (Nada) skrev 2014-11-24 10:58:17 följande:
    Det är en myt att soctanter har mkt att göra. Detta är ngt de skyller på för att dom är för lågt utbildade och gör ett undermåligt jobb!

Äh...det är ingen myt. De får kanske för lite stöd, speciellt de som utreder i barnfamiljer.
  • slemtorsk i din bralla

Man får inte ta emot gåvor som räknas som kostsamma. Hembakat eller tex hemstickade sockar är okej.

Ps som soctant kan jag säga att utbildningen är lija lång och avancerad som civilekonom, sjuksköterska och lärare går. Skillnaden är att civilekonomer har dubbla lönen o halva arbetsbördan.

Jag skulle bli överlycklig för ett tack och en kram av en tacksam klient just eftersom det är så tunga dagar och man bara får skit

• Mrs Okänd
    slemtorsk i din bralla skrev 2014-11-24 11:42:59 följande:
    Man får inte ta emot gåvor som räknas som kostsamma. Hembakat eller tex hemstickade sockar är okej.

Ps som soctant kan jag säga att utbildningen är lija lång och avancerad som civilekonom, sjuksköterska och lärare går. Skillnaden är att civilekonomer har dubbla lönen o halva arbetsbördan.
    Jag skulle bli överlycklig för ett tack och en kram av en tacksam klient just eftersom det är så tunga dagar och man bara får skit

Ja, väldigt många socialsektrerare får ju möta väldigt jobbiga saker så jag tycker också att de borde ha mer i lön.
  • Gizmo

Något hembakat är ju toppen! Det är ju en billig julklapp och kan inte ses som en muta. 

• Alexi

Inget hembakt! Med tanke på ev allergier och annat är det ju galet dum grej att ge bort till någon man inte känner. Varför inte bara en enkel julblomma?

• Wilma45

Som om man inte kan vara allergisk mot blommor! Hembakade kakor kan hon bjuda familj eller vänner på ifall hon inte själv skulle tåla dem. Men vad gör hon i så fall med blomman? Ger bort den i sin tur?

• Mina72

Varför inte en choklad ask där det står kärlek eller tack på? Marabou har fina små askar för ca 25 kr. Väldigt uppskattat! Och en liten julblomma till det.

• Alexi

Jag menar förstås inte typ hyacinter men kanske en julstjärna eller amaryllis eller vad nu som är doftsäkert.

• nozpa
    Alexi skrev 2014-11-24 14:08:05 följande:

Jag menar förstås inte typ hyacinter men kanske en julstjärna eller amaryllis eller vad nu som är doftsäkert.

Lite OT. Men nej, amaryllis och julstjärna är inte bättre. Visst, doften finns inte. Men dom är allergiframkallande. Det är ju oftast inte doften man är allergisk emot.
  • Anonym (vega)

Jag skulle nöja mig med att skriva ett kort eller ett brev där jag tackar henne för allt stöd och all hjälp och önska henne en God Jul och Gott Nytt! Hon är ju trots allt en myndighetsperson och då tycker inte jag att det passar att köpa en personlig gåva.

Svar på tråden Vad ge för julklapp till min soc-tant?