• Decibel84

Facebook kräver ID handling

Har varit medlem på facebook sen 08 eller 09
    Under ett påhittat efternamn.
    NU sex år senare blir mitt konto pausat och öppnas endast om jag fotar en ID handling och skickar till dom?

Detta är ju galet?

Om jag nu vill stänga mitt konto för att jag inte vill ha mitt riktiga namn så vill jag ju kunna informera mina vänner om detta.

Mitt efternamn är väldigt ovanligt och jag har därför varit väldigt försiktig med att använda det på internet.
    Jag är också medveten om att det förmodligen står när man blir medlem att man ska ange sitt fullständiga för och efternamn, så att...det borde jag ju veta

Tycker bara att detta känns som nån SÄPO mentalitet
    Jag har varken pass eller ID kort så då är  det hejdå till facebook eller?

Har inte heller möjlighet att informera mina vänner på facebook att jag kommer avsluta kontot heller eller vad som hänt.

Kundtjänsten är galen.
    Jag bad dom öppna mitt konto så att jag kunde lugna min mamma, som jag endast kommunicerar med via facebook, och att jag ville ha chansen att spara div bilder och informera mina vänner om vad som sker,

Men kundtjänsten, som alltså är en person, svarar som en bot.
    "du måste lämna id handling som visar din identitet"
    -men jag har inget sådant
    "du måste fota en id handling och skicka in"

Åhhh blir galen

• Svar på tråden Facebook kräver ID handling
  • Decibel84
    athanatos skrev 2015-09-19 20:10:16 följande:

Nu var det ett tags en du startade tråden, hur gick det?

jag blev tvungen att heta mitt riktiga namn
  • athanatos
    Decibel84 skrev 2015-09-19 20:58:21 följande:
    jag blev tvungen att heta mitt riktiga namn
    Men du fick behålla kontot?
  • Decibel84
    athanatos skrev 2015-09-19 21:02:33 följande:
    Men du fick behålla kontot?
    ja absolut, bara man lyder:)
  • Arte

Hej, råkade precus för samma...skickade ett personbevis precis som det står på deras j..regler för att kuna bekräfta mit identitet ( som att jag söker jobb hos dem) men dem godkände inte...dem krävde foto bild..skickade mitt gamla id-kortetoch igen dem godkände inte! Så min fråga till dig ä vad gjorde du?

• volvo142

fick samma grej när jag glömde min fb kod och dom godkände fast jag hade "ljugit" om min ålder när jag skaffa.. men helt sjukt att man använder sig av att sånt övervaknings ställe...

• Decibel84
    Arte skrev 2016-01-05 02:14:04 följande:

Hej, råkade precus för samma...skickade ett personbevis precis som det står på deras j..regler för att kuna bekräfta mit identitet ( som att jag söker jobb hos dem) men dem godkände inte...dem krävde foto bild..skickade mitt gamla id-kortetoch igen dem godkände inte! Så min fråga till dig ä vad gjorde du?

haha vad heter du kan man ju fråga sig;)
    jag skrev många arga mail i en vecka(helt i onödan) Sen skrev jag typ, okej för i helvete här är mitt namn
  • 7ajemel

Jag är så förbannad på de som har blockerat mitt facebook konto plus id handlingen krävs såklart, fast jag tycker att de var väl lite hårda som vågar göra nåt sånt. Om nån är vänlig och kunna ge mig ett bra råd så att jag kommer in på facebook igen så skulle jag vara mycket tacksam för er hjälp

Hälsningar Adam????

• Sweden2017

Hej, 
    jag har råkat ut nu för samma sak och jag har skickat en bild på mitt körkort. Men jag har fortfarande inte fått svar. 

Hur blev det till slut med era konton, ni som också har råkat ut för det..???

• Sweden2017

Har ni något mail-adress som man kan skriva till dem på facebook? 

Jag litar nämligen inte på det meddelandet jag fått på mejl som säger att jag ska lämna in min Id-handling.

Och ändå har jag svarat dem och skrivit, men jag får inget svar!!!

Jag skickade alltså en bild på mitt körkort där jag bara täckte över mina sista siffror.. 

Svar på tråden Facebook kräver ID handling