Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Jag hoppar gärna in i den här tråden. Jag har en dotter på 13 år. Har träffat mannen i mitt liv och nu försöker vi skaffa en sladdis. Vi har försökt sen juni och har 3 tidiga mf. Efter dessa upptäcktes en polyp i livmodern. Väntar på kallelse för att ta bort den och hoppas att vi får en bebis efter:)

• frestelsen

Jag fick höra att man kan få plus precis innan mens och de är tidiga mf som inte vill fastna eller är helt som det ska. Jag får så hela tiden plus, mens, plus, mens. Det va då eftersom jag bodde på Södersjukhusets gyn hittade polypen. Ägget blir befruktat men kan inte fastna för polypen är i vägen.

Såg att ni skrev om sånt, de heter preklinskt mf eller nåt sånt.

Har någon här prövat bidrottninggele?

• frestelsen

Spännande:) va och leta efter det, men tänkte äh lika bra att vänta till efter op. Jag är ju så envis och hoppas vi ska slippa den och ägget hittar nån plats att fastna på iaf. Men har du haft svårt att få ÄL?

WhiteRose skrev 2015-01-09 15:11:28 följande:

Jag har ätit det i cirka en månad. Hoppas att det är den som har gjort att jag fick positivt på mitt äl-test för 2 dagar sen :)

• frestelsen

Nu har jag äntligen fått tid för att operera bort polypen i livmodern. 3 mars :) lite läskigt att bli sövd men hoppas att efter kan vi slippa alla missfall och få en bebis. Längtar :)

• frestelsen

Undra när vi kan försöka igen efter att polypen är borta. Stod att jag kan blöda i typ 2 veckor efter. Hmm undra när jag får äl om det är som vanligt ca 14 dagar innan bim. Borde nog få en mens efter iaf,

• frestelsen

3 dagar kvar:) fattar inte att du kan vänta jag skulle sitta med 20 st testlagrets o pinka Hej vilt och analysera; p

Idilia skrev 2015-01-19 08:16:51 följande:

Jag är lite skrockfull med test. De gånger jag blivit gravid har jag väntat med att testa på bm-dagen. De gånger jag börjat testa tidigare har det inte blivit något =)

• frestelsen

Ge inte upp. Tänk om ca 2 veckor är del äl igen:) kolla upp bidrottninggele, hört bra om den:)

Idilia skrev 2015-01-21 09:09:38 följande:

Och så kom mensen.., suck! Sjätte försöket blev det inget av

• frestelsen

Hur kollar ni äl? Jag testa förra månaden med testlagret äl stickor och fick inte starkt på den dagen då äl skulle va. Den här månaden prövar jag att tempa för att se om jag kan hitta min äl.

• frestelsen

Har du pröva att tempa?

WhiteRose skrev 2015-01-23 09:41:27 följande:

Har använt CB digitala stickor, dom visade iofs pos. en vecka i rad hehe..

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre