Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Va de inge bra? Jag tycker äl stickor är så dyra och de från testlagret verkar inte så bra.

Tänkte försöka se hur kroppen funkar för när jag får bort polypen hoppas jag att vi kan bli gravida på en gång:) vet inte hur det funkar iof.. man blöder i ca 2 veckor sen kanske man ska vänta en mens.. får väl fråga dem när jag är där..

WhiteRose skrev 2015-01-23 11:05:06 följande:

Ja, men tröttnade på det :)

• frestelsen

Hoppas det blir ett plus nu då:) testar du på onsdag?

Annaba88 skrev 2015-01-25 19:29:57 följande:

Iih BIM på onsdag. Oj vad tiden känns lång. I det här skedet skulle man ju göra vad som helst för att få ett plus men det är ju frustrerande att inte kunna göra nåt åt saken. Numera litar jag inte ens på de signaler kroppen sänder, hellre väntar jag mig att mensen kommer och blir positivt överraskad än väntar ett plus och blir besviken..

• frestelsen

Grattis:)

TheLe003 skrev 2015-01-26 08:01:49 följande:

Jag testade igår o fick ett knappt synbart streck. Vågade inte riktigt hoppas men idag fick jag klara besked av det digitala testet. Jag är gravid! Så det gick trots allt på försök fem. Sonen tog 17 mån så den där väntan är bekant.

• frestelsen

Grattis :) är du på BIM nu?

dahlia92 skrev 2015-01-28 10:39:27 följande:

Wiie har också plussat idag!! :) Slutade med p-piller 4 mars 2014 så nästan ett år har gått. Inte fått ett enda plus/missfall på vägen så hoppas verkligen att den vill stanna! <3

Blir o ringa och säga att vi inte behöver utredning nu som vi står i kö till. Så glad. :D

Önskar alla er lycka till. :)

• frestelsen
    Annaba88 skrev 2015-02-17 07:22:18 följande:

Här har det varit tyst en tid. Måste bara få skriva av mig. Blev så ledsen igår när vi pratade om barn med en vän. Jag visste ju att de haft problem att få barn också så jag blev lite överraskad när hon sa till mig "det är ju bara att hoppa i säng så händer det". Sa åt henne att det tyvärr inte verkar vara just så enkelt för oss och visst så berättade hon att de också försökt länge. När vi pratade kom de klassiksa kommentarerna "du måste bara slappna av" vilket jag förstås tolker som "det är mitt fel att det inte lyckas". Kommentaren "det är kanske inte meningen att ni ska få barn" gör ännu mera ont. Jag vet att min man och jag skulle bli toppen föräldrar och att det "inte skulle vara meningen att vi ska få barn" får mig att undra varför det är meningen att barnmisshandlare ska få barn men inte vi. Vad har vi gjort för att förtjäna det? :( 

Är på BIM -5 nu. Känner inte av något alls den här månaden förutom att mina flytningar jag brukar ha efter ägglossningen fram till mensen inte syns till och så har mina slemhinnor blivit riktigt känsliga och torra. Har blött näsblod flera dagar. har aldrig blött näsblod i hela mitt liv tidigare. Så nej, tror inte det tagit sig den här gången heller. Men man kan ju hoppas, tills mensden kommer iaf. 

Förstår din frustration över att vissa tar det så enkelt. Hur väl din vän menar är det jobbigt när folk lägger huvudet på sned och säger så. Jag håller tummarna för att du får plus snart "trots att du inte slappnar av" ;) 

Jag fick ett tidigt MF (igen) och blödde näsblod några dagar innan mitt svaga MF plus, så det kan ju va nått på G. Inte MF menar jag. Det är min pacman(polyp) som äter mina foster som ger mig MF. O han ska ut 3/3! Längtar så obeskrivligt mycket, samtidigt som jag är rätt att nåt går fel som skadar livmodern.. 
  • frestelsen

Humor gör det tragiska lättare:) jag har laddat upp med 40 gravtest och håller på och kollar min äl nu med temp, appar och test. Bara för att va helt redo när op är över:)

Många får inte symtom förns flera veckor efter bim. Ganska ovanligt att känna tidigare och gör man det kan de lika gärna vara pms. Så du kan lika gärna va gravid:) hur kör ni? Hört att om man ligger för ofta kan de ligga gamla döda spermier och blocka de nya. Haha jag läser googlar och verkligen försöka hitta alla knep:)

Annaba88 skrev 2015-02-17 14:04:32 följande:

Aah vad skönt att läsa ditt svar :) kanske något ändå är på gång.. Hoppas!

Hehe "pacman" :D så trist men så passande namn! Förstår du längtar, känner din längtan ända hit. Hoppas verkligen att det ska ta sig för er sen <3

• frestelsen

Ni kan ju säga att ni försökt längre tid för snabbare hjälp. Jag tror du tar kontakt med vårdcentralen så hjälper de dig vidare. Vi har försökt i 9 månader men efter flera missfall så såg de en muskelknut i livmodern som ska bort nu 3/3. Jag fick hjälp från octaviakleniken i sthlm :)

Haannaa1 skrev 2015-02-25 10:24:32 följande:

Hejsan!

Jag och min man är snart inne på 11 försöket med ett syskon , och undrar lite när man kan söka "hjälp" har hört att man ska ha försökt i 1 år(?) vart vänder man sej i första hand?

Tack på förhand

• frestelsen

Blev inget för jag fick svagt plus.

Jag sa men om de blir mf eller bara är spök? Hon svara att behöver inte bli så. Eftersom polyper är så liten är det större chans att inte få mf. Idag var strecket starkare:) bim-3 enligt fertility friend.

Men om jag får mf nu ska vi boka in en tid snart sa hon. Åhh vad jag hoppas nu

Annaba88 skrev 2015-03-03 08:19:11 följande:

Jejj! Hoppas allt går bra idag på ingreppet! Efteråt är pacmannen borta och så hoppas vi att det inte blir mera MF efter det :)

• frestelsen

Vet inte om någon är från Stockholm här i tråden. Men om så kan jag rekommendera en fetilitets klinik i Hammarby sjöstad. Där va jag idag. Så bra läkare!! Jag fick så mycket svar:)

• frestelsen

Finns bara en klinik i sjöstan. Den ligger vid Luma samma hus som vårdcentralen. Tänkte bara att eftersom de är så nyöppnade finns stor chans för att få tid.

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre