Tallbarr12 skrev 2015-03-11 13:05:37 följande:
Jo, tyvärr kan den det... Inte min mening att göra dig nedslagen, men jag hade problem med att få ordning på cykeln efter ppillerstopp när vi försökte med första barnet. För mig tog det 11 månader innan cykeln var på banan igen...
Men det är jättebra att du kontaktar gyn/läkare!! Det gjorde jag efter 6-7 månader och de såg att mina hormonnivåerna var knas. Fick påbörja utredning på kvinnokliniken nån månad senare (inte vänta ett år alltså) men skulle inte få någon aktiv hjälp förrän efter ett år. Nu har vi turen att bli gravida på andra försöket efter att jag fick stabil cykel så behövde aldrig få hjälp av kk.
Så jättebra att du kontaktar läkare och jag hoppas verkligen att det går fortare för dig att bli gravid än det gjorde för mig! Ett tips kan vara att säga att även om ni försöker få barn så är det din knasiga cykel du söker för. Cykeln kan de hjälpa dig med nu, men hjälp med att få barn får man oftast inte förrän efter ett år...
Hur såg dom att dina hormonnivåer inte var som de ska?
Jag har fått en tid måndag 23/3. Där ska jag prata lite med min läkare, och hon kommer nog ta några blodprover. Hoppas innerligt hon kan ge mig ett bättre svar än "det tar tid, tänk inte så mycket så händer det bara av sig själv".