• Forumvärd

    Familjelivs julkalender: Lucka 13


    Var med och öppna luckan den 13 december i Familjelivs julkalender!

    Bakom luckan döljer det sig idag Duplo med safaritema.

    För att vinna vill vi att du delar med dig av foto på temat lucia! Det kan vara barn i ett luciatåg, lussefika eller kanske dina finast julprydnader till lucia eller något annat.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 14/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 15/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 13
  • Liljan77

    Vi gör alltid vårt pepparkakshus på luciadagen.
    O så brukar det bli en ny omgång pepparkakor.


    Att få överraska sonen till jul,
    med lite lego hade varit kul.


  • kexan

    Charmigare luciatåg har vi inte , detta har vi haft i tre år och samma hedersplats det får varje år . Min dotter gjorde detta när hon var fyra år och är mitt nya favoritpynt till jul . Vi vill vinna detta för lego är det bästa som finns att leka tillsammans är då kul så detta hoppas vi på till jul .

  • Veladis


    Två pepparkakor, extra söta, redo för att lussa!
    Jag älskar GLADA barn som lussar spontant! Är de något påtvingat och krångligt och jobbigt, nej tack. Det ska komma från hjärtat och vara roligt!

    Vi önskar vinna safarisatsen till 3-åringen som älskar både djur och flygplan! Vilken fantastisk kombo!
  • schkog


    Förra veckan föddes vår son som självklart fick ha på sig pepparkaksdräkt denna Lucia :)

    Storasyster har precis fattat grejen med Duplo och ÄLSKAR verkligen att dona på och bygga. Detta skulle bli en perfekt julklapp till henne....förutom lillebror då som hon fick i förväg ;)
  • wadeleine


    Den här tjejen körde en liten vildare lucia iår!
    Det passar i och för sig till de vilda djuren i dagens Lego-lucka! :D  

    "We will, We will TIPP TAPP! (hey!), TIPP TAPP (hey!)"
  • sandrabeifeldt


    Mina vackra lucior och deras lillebror skulle älska att få lite duplo hem till jul , Mitt jobb ligger under rekonstruktion och dom vet inte om lönen hinner komma innan jul så blir lite dåligt med julklappar och vill gärna att dom sa få något roligt som dom skulle älska och uppskatta jättemycket
  • Bellas7

    Att samsas är verkligen inte lätt. Haha ska bli spännande att se hur det blir på luciafesten i morgon ????????????

    Tre syskon som alla tycker lika, då blir oftast slagsmål om legot då det verkligen är en favorit här ??

  • Forumvärd

    Vilka fina tomtar, pepparkaksgubbar, tärnor och lucior.
    De hade gärna fått lussa för mig!

    Dagens vinnare är:


    FrökenFryken skrev 2014-12-13 23:54:48 följande:
    Natten innan firandet var jag och minstingen fortfarande medtagna efter kräksjuka så en annan förälder som ändå går förbi oss om morgnarna fick hämta femåringen. Vilade sedan några timmar för att eventuellt orka till firandet som hölls utomhus trots att det regnade och blåste en masse större delen av dagen. Väl på plats möttes av jag av DEN minen. Vi hade lika gärna kunnat stanna hemma. Varför berättade ingen för mig att nutidens barn blir tonåringar redan vid fem? Notera linnefållens vithet. Ett tecken på renhet och oskuld...
    Ett stort grattis till FrökenFryken! Skål
    Jag har full sympati för den lille tärnan som inte riktigt gillade läget. UNDERBAR bild!

    Mejla din adress och dina kontaktuppgifter till redaktionen@familjelivmedia.se
    Skriv Vinnare i julkalendern i ämnesraden och glöm inte att berätta för oss vilken lucka du vunnit och vad.

    Vann du inte idag?
    Var icke nedslagen för det för det kommer fler chanser! Julkalendern i samarbete med Lego fortsätter ända fram till julafton.
    Här hittar du dagens lucka:
    www.familjeliv.se/forum/thread/74411379-famil...

    Lycka tillTomte
  • FrökenFryken

    Hej och tack för grattis! Har mejlat er två gånger men inte hört något eller fått något paket. Vet att det kan ta tid när det är jul, men då andra tydligen inte heller fått sina vinster sedan längre tid tillbaka blir man ju lite orolig eftersom ni anger att man ska höra av sig inom en vecka om man ska få sin vinst. Och det gjorde jag men går mejlen fram? Hoppas Safarisetet dyker upp i mellandagarna. Det är efterlängtat! Önskar alla på Familjeliv en riktigt god jul!

  • 880215
    FrökenFryken skrev 2014-12-24 19:40:48 följande:

    Hej och tack för grattis! Har mejlat er två gånger men inte hört något eller fått något paket. Vet att det kan ta tid när det är jul, men då andra tydligen inte heller fått sina vinster sedan längre tid tillbaka blir man ju lite orolig eftersom ni anger att man ska höra av sig inom en vecka om man ska få sin vinst. Och det gjorde jag men går mejlen fram? Hoppas Safarisetet dyker upp i mellandagarna. Det är efterlängtat! Önskar alla på Familjeliv en riktigt god jul!


    Funderade också på det. Dvs om mailet kommit fram eller ej. Jag skickade en kopia till min egen mail, samt sparade mailet i "skickat" och inte fått något felmeddelande om att mailet inte skulle ha blivit levererat. Men man vet ju aldrig.
  • 880215

    "För att klargöra det tydligt och klart. Självklart ska den som vinner få sin vinst.
    Det löser vi alltid!
    Ingen ska bli utan. Ibland kan det dock ta en tid innan vinsten kan levereras i och med att det oftast är företagen som skickar ut vinsterna.
    Men- har man vunnit så har man vunnit".

    Skrivet av forumvärd i en annan tråd (som jag tror att du har kommenterat i?).

  • Forumvärd
    FrökenFryken skrev 2014-12-24 19:40:48 följande:
    Hej och tack för grattis! Har mejlat er två gånger men inte hört något eller fått något paket. Vet att det kan ta tid när det är jul, men då andra tydligen inte heller fått sina vinster sedan längre tid tillbaka blir man ju lite orolig eftersom ni anger att man ska höra av sig inom en vecka om man ska få sin vinst. Och det gjorde jag men går mejlen fram? Hoppas Safarisetet dyker upp i mellandagarna. Det är efterlängtat! Önskar alla på Familjeliv en riktigt god jul!
    Hej hej!
    Hoppas ni har haft det härligt i jul och nyår!
    Eftersom att vi av erfarenhet vet att företagen har mycket att göra innan julhelgen och att vi inte vill göra någon besviken så har vi skrivit i trådstarten att det inte är säkert att vinsten hinner komma innan jul.
    Men vinsterna kommer!

    Jag ska kika i min mejl för jag har varit ledig och jobbar första dagen idag så håll koll i det kommer strax ett mejl från mig
    Ha det gott
    Charlotte


  • EllenNoone
    Forumvärd skrev 2015-01-07 08:07:42 följande:
    Hej hej!
    Hoppas ni har haft det härligt i jul och nyår!
    Eftersom att vi av erfarenhet vet att företagen har mycket att göra innan julhelgen och att vi inte vill göra någon besviken så har vi skrivit i trådstarten att det inte är säkert att vinsten hinner komma innan jul.
    Men vinsterna kommer!

    Jag ska kika i min mejl för jag har varit ledig och jobbar första dagen idag så håll koll i det kommer strax ett mejl från mig
    Ha det gott
    Charlotte
    Jag vann också (i början av julkalendern) och är självklart jättetacksam för det
    Att man kan få vänta ett tag är såklart helt ok, skulle inte få för mig att klaga.
    Men viss oro hinner ju infinna sig när man inte får svar på mejlet

    Önskar god fortsättning på 2015! Solig
  • FrökenFryken

    Det tog några månader men nu har vinsten anlänt. Först fick vi fel och mindre produkt, då Safariduplot utgått. Besvikelsen var stor. Efter kontakt med Lego (som var ansvariga för att skicka ut vinsterna) har vi dock fått en värdig ersättare. Slutet gott, allting gott!

Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 13