Inlägg från: Anonym (Osäker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker)

    Mitt största äventyr någonsin, min flickvän sätter stopp för det..

    Tjena, jo det är så här att min flickvän är väldigt sur på mig. Jag och hon har varit tillsammans i snart 2 år, har modellat lite till och från nu i ca 4 måander och hur som helst så fick jag igår ett samtal från min modellagentur som sa något i stil med "Frankrike söker nya modeller till sina modevisningar och de vill ha med dig där (största modevisningen i världen typ) så jag sa givetvis ja till detta. 

    Jag tvekade inte ens utan sa direkt ja, problemet är att jag måste bo i Frankrike i ett halv år nu.. Och det var inget jag tänkte på när jag sa ja från början, utan tänkte bara att de här är en chans för mig att bli en stor modell och tjäna mycket pengar istället för att bara modella lite då och då..

    Min tjej vart inte lika glad och är nu väldigt väldigt förbannad på mig. Hon har sagt att jag är så sjukt respektlös mot henne genom att göra som jag gör. När jag berättade att de var bland de största man kan göra som modell och att jag skulle tjäna mycket pengar blev hon bara ännu mer förbannad och hotade med att lämna mig...

    Jag älskar den här tjejen så oerhört oerhört mycket, men jag är bara 18 år och student för tillfället och ser det här som en chans för mig att kanske kunna ha det som yrke i framtiden. Jag har förklarat för henne hur mycket jag älskar henne och att jag aldrig skulle lämna henne men förklarat att det här en jättestor möjlighet för mig att kunna tjäna pengar på.

    Jag vet inte vad jag ska säga, om ca 2 månader åker jag härifrån och min flickvän hatar mig för tillfället. Hur ska jag få henne att förstå mig? Gör jag fel och är respektlös eller är de hon som är respektlös som inte låter mig bestämma över mitt eget liv? Jag är så rädd att hon ska lämna mig. Vad ska jag göra egentligen?

  • Svar på tråden Mitt största äventyr någonsin, min flickvän sätter stopp för det..
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (trew) skrev 2014-11-29 12:24:29 följande:

    Tänk på att ni själva bestämmer över era liv och både får och bör göra som ni vill.

    Du har rätt att göra karriär och flytta utomlands för den. Din flickvän har rätt att bli ledsen, besviken och arg för att du flyttar utomlands. Du har rätt att dumpa henne oavsett orsak. Och hon har rätt att dumpa dig om du flyttar utomlands.

    Det handlar inte om vem som har rätt och fel utan om om ni passar ihop och trivs med varandras livsval.

    Det kan mycket väl bli så att ett långdistansförhållande inte funkar för er (stor risk faktiskt). Så fundera på vad som är viktigare för dig - utlandskarriär eller din flickvän? Och om de två går att kombinera på något sätt?


    Jag har sagt till henne "Blir det så att jag får stanna kvar här i Frankrike och fortsätta tjäna pengar så betalar jag så du får åka hit och bo här med mig. Vill du inte det heller så kan vi inte vara tillsammans längre."
    Anonym (våga) skrev 2014-11-29 12:26:07 följande:

    Jag tycker du gör rätt, ni kan väl ses mycket ändå? Om relationen är stark klara ni detta. Du är så ung, lev dina drömmar, annars är risken stor att du blir bitter senare i livet.


    Precis så jag känner! Och att de här är en stor chans att kunna ha som framtida yrke.
    Ganyca skrev 2014-11-29 12:25:41 följande:

    Åk och missa inte chansen. Du lär ångra dig. 


    Haft ångest i 2 dagar nu, vet vilken chans det här är. Men samtidigt vill jag inte offra min flickvän för de här, jag älskar henne för mycket.
    Anonym (ego) skrev 2014-11-29 12:26:10 följande:

    Jag skulle inte kalla någon av er respektlös, däremot är ni båda egoistiska och ser saken ur ert eget perspektiv. Vilket jag menar är helt i sin ordning.

    Din flickvän kan inte hindra dig från att åka, visst är det trist om det förstör er relation men DET är hennes val, inte ditt. Hon skulle också kunna välja att vara stöttande. Jag vet inte hur jag skulle agera i hennes situation, men vore jag i din situation skulle jag nästan tveklöst ta chansen och åka.


    Hon kan ibland vara rätt egoistisk.. Oftast är hon världens mest underbara tjej men ibland bråkar vi om skit saker bara, som igår vart hon sur för att jag inte ville se på hennes fotbollsmatch.
    Kereza skrev 2014-11-29 12:26:58 följande:

    (men ja, utöver det; åk för fan! Få henne att förstå, om hon Kan - eller ta med henne - men missa inte den här chansen) 


    Ja.. asså jag är väldigt spänd för de här. Det är inte många som får den här möjligheten
    Spagettimonstret skrev 2014-11-29 12:28:35 följande:

    Klart att du ska åka!
    Om hon nu skulle lämna dig för detta så var inte ert förhållande särskilt starkt från början. Och i så fall vore det dumt att ge upp sina drömmar för något som kan ta slut när som helst.
    Hoppas din flickvän tänker om och kan glädjas för din skull.


    Hon är väldigt mode intresserad själv, och jag tror att hon också skulle vilja åka dit och göra det jag ska få göra. Tror de inte handlar om att vårat förhållande inte är starkt, utan avundsjuka
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (!) skrev 2014-11-29 13:02:37 följande:

    Åk! Gud så du skulle ångra en sån sak. Hon får väl hälsa på dig och du henne. Ingen stor sak i mina ögon.


    Ja du har rätt kanske..
    jenny99 skrev 2014-11-29 13:08:38 följande:

    Åk,det kommer du aldrig ångra.Jag tror hon reagerar så här för att hon är ung och rädd.I er ålder hade jag kanske reagerat likvärdigt men idag 30 år så hade jag stöttat min man.Ett halvår är inga problem.Hade jag hindrat han hade detta gnagt och försämrat vår relation.Kom ihåg att vill hon ha dig så kämpar hon på.När jag var mycket yngre fick min förre pojkvän för sig att flytta långt bort och jobba där.Jag tog det hårt,men som sagt,det tog inte slut för det.jag fick acceptera och komma när jag ville.


    Nej precis, att jobba som modell är väll en dröm för många.. Och att få chansen att gå på modevisningar med kända modeller känns nästan sjukt..
    Anonym (...) skrev 2014-11-29 13:17:47 följande:

    Du borde absolut åka, vilken chans för dig! Jag förstår dock flickvännen också.. Hon är nog rädd att förlora dig, hon kanske känner sig avundsjuk, jag menar du kommer ju umgås med en massa jätte snygga människor, säkert gå på en del fester också. Kan hon inte komma och hälsa på då? Ni behöver ju inte vara borta från varandra ett halvår. 


    Jag tycker hon ser bättre ut än en modell, och då skojar jag inte. Hon är världens snyggaste, sötaste, finaste och snällaste tjej och de är några av mina kompisar som sagt till mig "de var ingen dålig flickvän du skaffat eller" osv så hon borde inte känna så..
  • Anonym (Osäker)
    fjanten skrev 2014-11-29 13:35:20 följande:

    Jag hade nog också blivit ledsen om min pojkvän klargjorde att han ska åka till Frankrike i ett halvår. Skulle sakna honom till döds, men skulle ALDRIG försöka stoppa honom - utan göra mitt yttersta för att få allting att fungera i alla fall. Sex månader är inte så långt när det kommer till kritan.

    Däremot skulle jag ha blivit lite sårad om han bara hade tackat ja direkt utan att prata med mig först. Hade känts som att han då inte ville involvera mig i stora beslut, något jag tycker att man bör göra i seriösa förhållanden.


    Det var det jag gjorde.. Jag svarade ja direkt och tänkte aldrig riktigt till, blev så sjukt glad och upphetsig när jag hörde att jag ska få modella utomlands att jag inte ens tänkte på min flickvän i den stunden. Det är nu jag förstår att jag inte längre kommer få bo kvar hemma etc. 
    Anonym (...) skrev 2014-11-29 13:32:34 följande:
    Nej, men det är ju du som fått chansen, inte hon. Bara för man ser bra ut betyder det inte heller att man blir bra på bild och tvärtom. Ibland kan man inte rå över sina känslor heller. Men du ska definitivt ta chansen och åka! Om ni jobbar på det så kan ni nog hålla ihop, även fast det kanske blir lite tufft ett tag.
    ja.. asså jag vet inte vad jag ska säga till henne. Hon är helt nere, sur när jag ringer henne och igår när vi träffades så var hon väldigt.. egoistisk, dryg och verkade verkligen inte tycka om mig.. 
    Anonym (Ta med henne) skrev 2014-11-29 13:27:02 följande:
    Hon kanske blev förbannad att hon inte blev tillfrågad av dig att få följa med dig...

    Det skulle jag blivit... Då kanske hon känner att du inte vill vara med henne längre...
    Vi går ju fortfarande gymnasiet, så hon kan inte flytta med än. Har sagt att om jag blir kvar i Frankrike sedan och modellar vidare betalar jag så hon får bo hos mig.

  • Anonym (Osäker)
    fjanten skrev 2014-11-29 13:46:53 följande:
    Självklart har han rätt att fatta exakt vilket beslut man vill, men jag personligen hade blivit ledsen om den jag var med (i ett seriöst förhållande) hade tagit ett sånt stort beslut utan att först ens berätta något för mig.

    Sen tycker även jag att om man är seriösa, med eller utan barn, så pratar med sådant om varandra. Men där tycker vi uppenbarligen olika, vilket jag respekterar.
    Jag har sån sjuk ångest att jag bara svarade ja sådär, men jag tycker ändå hon borde förstå min situation. Ringer någon och säger att du ska få åka och modella utomlands för en av världens största fashion shower så säger man inte nej...
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Åk!) skrev 2014-11-29 13:55:51 följande:

    Du är så ung och det är världens chans, ursäkta om jag låter hård men offra inte detta för en tonårskärlek... Om det är meningen att det ska vara ni kommer det hålla, men du har just blivit vuxen och det här är din chans att komma ut i världen. Jag hade en liknande möjlighet när jag var ung men avstod från att flytta utomlands pga min kille. Vi blev ihop när vi var 17 och när jag fick chansen att bo utomlands var jag 20. Efter något år tog förhållandet slut ändå... Sen träffade jag min nuvarande man och livet rullade på i en annan riktning, och jag har fortfarande inte bott utomlands.


    Jag förstår exakt vad du menar när du säger så, att det bara är en tonårskärlek och inte att det kommer vara vi för alltid. Men asså vi har varit tillsammans i 2 år nu, och det är äkta kärlek. Det känns som att jag hade offrat mitt eget liv för henne, så mycket älskar jag henne. 

    Men som du säger, en sån här chans får du bara en gång. Ny flickvän kommer man alltid att kunna hitta, men som det känns just nu så älskar jag bara henne mer och mer för varje dag och kan inte tänka mig ett liv utan henne.. Även fast jag i mitt huvud vet att de här nästan är viktigare för mig än en "tonårsskärlek" om man tänker långsiktigt så är det ändå som att mitt hjärta vill stanna och min hjärna vill dra ändå..
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Åk!) skrev 2014-11-29 14:20:23 följande:
    Jag vet hur det känns att älska någon så man tror att man inte kan leva utan den, det är så det känns att vara kär när man är 18 :) jag vill inte låta nedvärderande, inte alls, jag har ju som sagt själv känt så. Det är en fin känsla, väldigt stark, men om hon också älskar dig borde hon förstå att detta är en fantastisk chans som kan påverka ditt liv framöver. Ja, risken att er förhållande spricker finns, men möjligheten finns också att det håller. Det vet ni inte om du inte åker. Prata med henne och förklara att du förstår henne, men för din egen skull är detta en sån möjlighet att du inte vill missa den, och om ert förhållande är starkt klarar ni det. Och även om ni inte skulle klara det överlever ni... Poängen är att framtiden inte har några garantier och du skulle ångra om du inte åkte.
    ja precis, är det jag är rädd för också att jag ska göra..
    Anonym (C) skrev 2014-11-29 14:27:47 följande:

    TS hade du ens möjligheten att vänta med stt svara?


    Fick jag aldrig veta utan han frågade och jag svarade bara ja direkt.
    sextiotalist skrev 2014-11-29 14:32:46 följande:

    Självklart ska du åka, hade jag varit din flickväns mamma så hade jag sagt samma sak.

    Ni är unga och det är nu man ska göra sådant


    Vadå sagt samma sak? Vad mena du? :)
    Anonym (Dio) skrev 2014-11-29 14:36:01 följande:

    Risken om du åker är att det tar slut.

    Men risken om du stannar är att du kommer ångra dig, och börja skylla på henne att du aldrig fick uppleva din dröm. Och då kommer det förr eller senare ta slut ändå, och du förlorade både drömmen och tjejen.

    Jag tycker absolut att du ska åka. Du är ung, och statistiskt sett så är de flesta inte tillsammans med sin tonårskärlek när de är äldre och skaffar familj.

    Om det däremot är äkta kärlek så kommer ni klara det. Försök involvera henne redan nu, ta reda på hur du kommer att bo, när hon kan hälsa på, när du kan hälsa på henne.

    Nu för tiden är det ju superenkelt att ha kontakt med varandra via skype, sms, mail och dyl. också, världen är ganska liten, faktiskt.

    Jag förstår att du älskar din flickvän jättemycket, men om du nu skulle ringa och säga nej till modelljobbet, hur länge dröjer det tills du börjar inse vad du missade, att chansen inte kommer igen, och du börjar bli bitter över det? Är du beredd på att släppa drömmen utan att ens ha testat, och då menar jag verkligen släppa det, att inte börja tänka i februari-mars-april "Nu skulle jag varit i Paris" "Nu skulle jag upplevt den visningen" "Nu skulle jag gjort si och så..." "Nu skulle jag kanske haft en karriär..."

    Är man 18 år så tycker jag att man ska tänka på sig själv i första hand, det är ju liksom då man får börja välja själv och kan styra sitt liv i den riktning man vill.


    Det här är min dröm, jag har alltid velat bli en stor modell och har redan några inspirationer som jag hämtar från och vill bli som etc. Måste försöka förklara för henne ikväll att detta är en jätte stor chans för mig att verkligen bli något. Vill också på nått sätt berätta för henne att jag inte skulle byta ut henne mot någon super modell i världen och verkligen vara ärlig med det för det skulle jag inte..
  • Anonym (Osäker)
    Studentpappa skrev 2014-11-29 15:53:44 följande:

    Om din tjej fick frågan att bli proffs i PSG skulle hon tacka nej till det för att stanna hemma med dig?

    Klart du ska åka, 99 av 100 gifter sig inte med sin gymnasiekärlek ändå.


    haha nej jag vet.. det är sant.. 
  • Anonym (Osäker)
    Lady Godiva skrev 2014-11-29 23:36:17 följande:
    Ha, klantigt...

    Ja du TS, du glömde visst klicka i att du skulle vara anonym. Det är kanske OT, men eftersom det nu står i din presentation att du är 44 år blir man ju lite fundersam. Men jag ska svara som jag hade tänkt innan jag såg det här, är det så att du sitter och skämtar med oss aprillo har jag lagt ner tid helt i onödan men jag har ändå inget speciellt för mig just nu.

    Du skriver att du är 18 år och student, gymnasiet då får man förmoda? Hur går det ihop med att bara dra utomlands? Ett halvårs studieuppehåll, eller? Jag tänker att det är säkert okej att ta ledigt ett halvår om skolan går med på det, men du pratar om att eventuellt få en karriär som modell så jag antar att du redan funderat på att stanna längre. Hur ska det bli med din utbildning?

    Jag låter kanske tråkig, men jag tycker utbildning är viktigt, i dagens läge får man helt enkelt inte jobb utan det. Utom möjligen som modell, då, men en modellkarriär varar oftast inte för evigt. Nu har ju ni män fördelen att åldras "bättre" än kvinnor (rent generellt) så om du slår igenom riktigt stort kanske du har ditt på det torra i många år framöver. Men det är just det, om du slår igenom. Alla gör inte det, långt ifrån alla blir supermodeller som tjänar multum. Så jag tycker att du ska fundera riktigt noga över det här med din utbildning. Åk gärna och jobba det här halvåret, under förutsättning att du får ledigt som sagt, men sedan tycker jag faktiskt du ska åka hem och plugga klart. Blir du eftertraktad går det säkert att lösa-

    Du säger inget om vad dina föräldrar tycker. Jag antar att du bor hemma om du är 18 år och student. Är du 18 är du myndig och kan göra vad du vill, men de flesta 18-åringar behöver fortfarande mamma och pappas stöd i livet (talar fortfarande generellt!). Har du pratat igenom detta noga med dem, vad anser de?

    Flickvännen är egentligen ditt minsta "problem", men jag förstår att du inte ser det riktigt så. Vill du göra det här ska du göra det oavsett hennes ståndpunkt. Som en annan skrev verkar ni ganska egoistiska bägge två, men det är helt okej att vara det i den här åldern. Ni är unga, har inga barn, bor inte i en villa och har dyra lån - du kan dra precis när du vill (hon också!). Men naturligtvis ska du inte göra det om ert förhållande är seriöst och om du vill fortsätta ha ett förhållande med henne.

    Hennes bevekelsegrunder kan vi endast spekulera i, jag tror som de flesta andra att hon känner sig osäker och svartsjuk - du ska umgås med massor av vackra kvinnor, ofta tätt inpå och mycket lättklädd...  Det spelar ingen roll hur snygg, söt och fin hon är, i den åldern är det inte ovanligt med lite dåligt självförtroende. Man kan tycka att en snygg tjej ska ha bra självförtroende men det är inte alls säkert. Utan att känna henne alls eller veta säkert skulle jag gissa att det är orsaken till hennes inställning. En annan anledning är nog att du helt sonika tackade ja utan att diskutera saken med henne först. Du säger att ni är så kära och förhållandet är så seriöst - i ett seriöst förhållande gör man inte så. Jag vet inte om du var tvungen att svara på erbjudandet direkt, men jag har inte fått det intrycket utan mer att du blev så lycklig att du genast tackade ja utan att tänka alls på andra saker och människor i ditt liv. Men du är ju faktiskt fortfarande tonåring och en sådan reaktion är inte bara naturlig utan nästan att förvänta (rent generellt, då...).

    Tonåringar har ännu inte förmågan till konsekvenstänkande, att fundera över vad som finns efter svängen utan gasar bara på utan eftertanke (om du förstår min liknelse). Hjärnan är inte helt färdigutvecklad förrän man är i 25-årsåldern sägs det, vad man menar då är just att konsekvenstänkandet inte är helt utvecklat. Detta kan vara bra i somliga lägen, men som du säkert förstår kan det ställa till det för dig också. Och det har det gjort nu.

    Om du planerar att vara borta ett halvår tycker jag inte det är så stora problem, sex månader går väldigt fort och Paris är inte på andra sidan jorden direkt. Det tar ca 2h40 min att flyga dit. Så det är inget jätteproblem som jag ser det. Om du däremot planerar att stanna längre, och det verkar du ju redan göra, an det vara lite besvärligare. Din tjej har ju också ett liv här i Sverige. Hon spelar fotboll, hon har säkert många vänner, hon bor väl också hemma antar jag? Pluggar väl också? Självklart känner hon att det skulle vara tufft att bara lämna allt det där. Det är du som har jobb fixat i Paris, vad finns det för henne? Ska hon gå runt hemma hela dagarna? Ska du försörja henne, så att hon får be dig om pengar varje gång hon ska köpa något?

    Tänk dig in i en omvänd situation, att hon får erbjudande att spela fotboll i Frankrike i ett halvår. Först och främst pratar hon inte med dig om det, utan ställer dig inför fullbordat faktum; "Jag ska till Frankrike ett halvår. Du kan komma dit ibland, annars kan vi inte vara ihop" (jag såg att du sagt något sådant till henne, vilket låter helt sjukt). Skulle du inte bli väldigt ledsen och arg över att hon bara tackat ja utan att ha frågat dig vad du tyckte först? Och tänk dig sedan att du förstår att hon redan planerar att stanna längre, att hon drömmer om en karriär och att bo i Frankrike i flera år. Hon har ju sitt "på det torra", men för dig finns inget.

    Förstår du hennes ståndpunkt lite bättre nu?

    Jaha, nu har jag skrivit en kortare novell här och har jag skrivit den helt i onödan för att du är en 44-åring som sitter och trollar blir jag putt.
    Haha är verkligen inget troll.. Spelade egentligen ingen som helst roll om jag var anonym eller inte eftersom att ingen vet om att jag är medlem här ändå. Var 17 när jag skapade kontot så tog bara något random årtal hahha för visste inte om man behövde vara 18 för att vara medlem.

    Vi båda är studenter ja, och jag har som du säger funderat lite kring vad som händer om jag bara lämnar mitt i sista året på gymnasiet men har ändå kommit fram till att jag har bara en chans att göra det här, och jag måste helt enkelt ta den.
    Hade tänkt försökt att klara alla kurser innan jag åker bort, så jag åtminstonde har godkänt betyg i alla ämnen för att som du säger, ha en grunt ifall den här chansningen skulle gå åt skogen helt enkelt. De har då lovat att jag ska få gå på ett svenskt universitet där bland andra svenskar om jag vill medans jag modellar, just för att ha en grund att stå på.

    Jag bor som du säger hemma som vanligt med mina skilda föräldrar och de tycker att jag borde åka, de har sagt "Du är ändå 18 år, ett halv år klarar du av själv. Skulle de uppstå ett problem för dig så är de ju bara att komma tillbaka hem igen." och vi har diskuterat kring att jag måste sköta hygien, träning och laga mat på egen hand nu men med tanke på anledningen jag åker dit så är ju det en del av mitt yrke, de vill säga en självklarhet. Jag kommer ju dessutom få hjälp där varje dag, de kommer finnas människor runt om mig från dagen jag flyttar dit. Modellagenturen har agenter som kommer se till att jag sköter mitt jobb på ett bra sätt och har ett ansvar att se till att jag mår bra av att bo där och inte får ångest osv. De enda problemet är väll vilka jag ska vara med men de tror jag inte ska vara något problem.

    Jag har förklarat för min flickvän situationen, att jag helt enkelt fick ett erbjudande som kan förändra mitt liv. Jag har fixat ett jobb åtminstonde i ett halv år där jag kommer att få mycket bra betalt för att vara 18 år, utan att diskutera några löner så kommer jag att bara under dessa 6 månader tjäna mer än en genomsnittlig svensk gör på ett år. Där chansen finns att jag sedan bara växer mer och mer för att bli en välkänd och mycket mycket bra betald modell. 

    Förstår hur hon tänker kring de här med avundsjukan osv. Klart jag hade känt samma sak, men att säga som du gör att bara för att vi är unga så är det mer "fel" av mig att åka endast för att tjejer generellt har dålig självkänsla i den åldern är helt fel tycker jag.. Ska inte spela någon roll om du är 10, 20, 30 eller 50 år. Tilliten ska fortfarande finnas där, annars är det inget bra förhållande. Om jag säger till henne att jag älskar henne så måste hon bara lita på mina ord, annars är det inte mitt problem anser jag. Och nej jag tänkte inte på konsekvenserna när jag tackade ja, men samtidigt så är det bara mer fel att inte ta chansen. Jag är 18 år gammal, jag får en chans som kan förändra mitt liv helt och hållet. Går det inte som planerat har jag hur som helst ändå tjänat en del pengar och kan åka hem till Sverige med en oförglömlig upplevelse i bagaget och kommer hem mer kär än vad jag var när jag åkte eftersom att man förmodligen saknat sin flickvän så oerhört mycket under tiden.

    De du säger om hur det kommer att vara för tjejen om jag flyttar. Vad ska hända med hennes fotboll, kompisar, skolgång etc. och hur ska hon få ett jobb där och måste jag försörja henne? Det är en sak som är viktig att tänka på absolut, men samtidigt kan jag tycka att vi är ändå 2 olika individer. Det är upp till henne om hon tycker att det är värt att offra sina gamla vänner och flytta eller om hon tycker de vore bättre att stanna. Det är inget jag kan bestämma åt henne. Sen så är de ju inte alls bestämt att jag kommer att bo kvar där efter dessa 6 månader utan bara en förhoppning som man sedan får ta när den dagen kommer. 

    I en omvänd situation. så ja.. asså hade jag verkligen älskat henne som jag gör så hade jag flyttat med henne absolut. Jag skulle göra allt för henne, om vi säger att fotbollen var hennes liv och hon fick en sådan chans att både tjäna pengar och göra det hon älskar fast jag var tvungen att flytta hade jag gjort det. Klart det finns saker där för mig med, tänk att få uppleva ett nytt land, träffa nya människor, lära sig ett nytt språk och uppleva en massa saker med den man älskar måste ju nästan vara underbart.. 

    Men det är väll bara jag kanske..
  • Anonym (Osäker)
    asdqwe skrev 2014-11-29 17:53:40 följande:

    Är det bara ett halvår så ser jag inte problemet med att du åker. Blir hon sur för det är hon inget att ha. Hade ni haft barn tillsammans hade det varit en annan sak. Skit i henne. Du kommer säkert träffa någon mycket bättre när du är rik och känd ändå.


    Fast för mig finns det inget bättre ju.. Jag är kär i henne, då finns de inte i min tanke att byta ut henne mot någon.
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (samma) skrev 2014-11-30 00:59:28 följande:

    Jag var i samma situation när jag var 17 (nu är jag "gammal", 40 år) och fick möjlighet att förverkliga en stor dröm utomlands. Efter mycket tvekan åkte jag, och efter några månader gjorde min pojkvän som lovade att han skulle vänta på mig slut (eller, rättare sagt, det som hände var att jag ringde till honom och en tjej som presenterade sig som hans flickvän svarade i telefonen. Detta var innan det var så vanligt med mobiltelefoner). Jag inser nu att det aldrig hade hållit emellan oss i vilket fall, oavsett hur kära vi var då, och jag är så glad att jag tog chansen och inte sumpade den på grund av ett förhållande som aldrig skulle hållit i längden även om jag hade stannat hemma. Under utlandsvistelsen träffade jag mannen som nu är min make och pappa till mina barn, så den förändrade verkligen hela mitt liv till det bättre. Vi bodde isär flera år, men ville ändå inte göra slut, så avståndet kunde inte få oss att bryta eftersom det var äkta, hållbara kärlek, till skillnad från den svenske killen. Ta chansen och åk! Är det ni för livet kommer förhållandet att hålla trots avstånd, och är det inte det skulle det tagit slut förr eller senare i alla fall.


    Ja, du har rätt i de du säger. Jag borde åka, jag ska åka men vill verkligen inte att min flickvän ska va sur på mig när jag åker och kanske till och med göra slut. Jag vill att hon ska förstå min situation och att det här är mitt jobb nu och inget jag som tidigare bara gjort nån gång ibland.
    viseversa skrev 2014-11-30 09:41:06 följande:

    Du gör som du vill men 6 månader är lång tid att vara ifrån varandra. Du får leva med att hon då också vill bestämma över SITT liv och det kanske är att bryta upp från dig. Du väljer att lämna henne i ett halvår och jag förstår henne om hon inte vill gå med på det. Utan då väljer att göra slut och föra sina egna val i livet.



    Hon har inte sagt att hon ska göra slut än men hon har uttryckt hur besviken, irriterad och ledsen hon är att jag skiter i henne på de här sättet. 
    SupersurasunkSara skrev 2014-11-30 12:37:46 följande:

    TS, bara du kan hindra dig från att åka.

    Vad vill du mest? Livet består av val hela tiden och inte alla val är lätta och angenäma. Vissa är svåra och jobbiga.

    Om du nu ska tjäna en massa pengar så finns ju möjligheten att du kan bjuda dit henne varje lov (om hon pluggar) även om du kanske inte kan styra dina jobbtider hur som helst så får ni iaf ses och sova ihop.

    Det du måste göra är att fundera på vilken väg du vill att ditt liv ska ta och bestämma utefter det, vad gör dig mest tillfreds? Troligen kan du inte få både ock, så valet du gör måste vara baserat på vad du vill med ditt liv.


    I min släkt är det ju rätt många som modellar och jag har väll haft ett intresse kring det hela livet men börjat själv för 4 månader sen. Jag vill inte lämna min flickvän för jag älskar henne betydligt mer än att åka bort och modella men samtidigt är det min chans att få ett riktigt jobb och tjäna bra med pengar vilket jag värdesätter högre än att vara med min flickvän i 6 månader och behöva jobba hårt för att sedan skaffa jobb.
  • Anonym (Osäker)

    Update:

    Har inte pratat med henne helt om saken men igår så brast det för henne. Hon började storgråta när vi låg och kollade film och jag höll om henne i 30 minuter innan hon plötsligt sa att hon älskade mig. Jag sa detsamma och sen så gick jag och gjorde mackor och varm choklad och sen gick vi och la oss.

    Vet inte vad jag ska göra, ville berätta för henne igår hur jag tänkte om saken men kändes inte rätt. Jag vill inte förvärra situationen så tyckte det var bättre att ta det någon annan gång. Hur ska jag göra? 

  • Anonym (Osäker)
    Anonym (love) skrev 2014-11-30 18:28:18 följande:

    Fast inom yrket du valt så ser det ju ut såhär. Det är många resor. De flesta beskriver det ju som att bo i en resväska. Hon kommer få leva med det.

    Har du sagt sakerna du sagt här i tråden till din tjej?

    Att du älskar henne så mycket men att det här verkligen är en chans för dig? Jag tycker du låter både mogen och omtänksam i dina inlägg så ta ett ordentligt snack med henne.

    Eftersom du redan bestämt dig så är det ju väldigt enkelt att börja.

    Börja med att säga att du kommer att åka, att det beslutet redan är taget men att du värnar om er relation och vill att ni ska fortsätta vara ihop.

    Resan verkar vara ett problem för henne och det låter som hon vill hindra dig. Låt henne inte göra det utan som sagt lägg fram just den biten som fakta - Du kommer att åka.


    Okej pratade med henne i telefonen idag, jag sa att jag älskade henne så sjukt mycket och berättade att hon borde förstå det eftersom att jag överhuvudtaget tvekar på att åka. Även om jag sa ja direkt i telefon så tror jag hon tror på det jag sa när jag sa att jag i efterhand blev osäker på om de verkligen var värt det.

    Jag tog inte upp att jag ville fortsätta vara tillsamans med henne men har sagt att om jag kommer att bo kvar där efter dessa 6 månader så betalar jag så hon får komma dit och bo med mig, så antar att hon tog de som en självklarhet att jag fortfarande vill vara tillsamans med henne.
  • Anonym (Osäker)
    Themis skrev 2014-11-30 19:01:01 följande:

    Bara läst starten:

    Ni är båda unga och helt säkert är hon rädd att hon ska förlora dig när du hamnar i ett helt annat sammanhang som innehåller en massa spännande personer och även tjejer som är modeller, det är väl inte svårt att förstå?

    Om man tänker sig en framtid ihop måste man konsultera den andra INNAN man tar stora beslut. Du har kört över henne helt här och det är ingen vidare bra grund för en relation, så tacka sjutton för att hon är tveksam till att fortsätta med någon som synbarligen skiter i hennes planer och liv?

    Så: Jag hade inte heller släppt en sån jobbchans, men däremot hade jag insett att det just nu är mitt jobb att övertyga den här tjejen om att jag faktiskt vill ha henne kvar, och att jag bara inte tänkte mig för i rena glädjeyran.

    För en sån grej hade inte jag svalt två gånger i alla fall i en relation, då hade du fått samla ihop dina prylar ute på gatan nästa dag. Så mitt förslag är att hantera detta som allvar för om din kvinna har någon som helst form av självrespekt så är det jävligt allvarligt för henne. Man gör inte så mot någon som ska föreställa ens partner i livet.


    Haha nu är vi inte riktigt 45 och gifta utan 18 åriga studenter som bor hemma hos sina föräldrar på eget håll men jag förstår vad du menar. Jag har redan förklarat för henne att tjejerna där inte är något jag bryr mig om utan jobbet jag fått där som är de ända intressanta. Hur ska jag hantera de här på "rätt" sätt? :)
  • Anonym (Osäker)
    intetnyttpåplusfronten skrev 2014-12-01 00:26:33 följande:

    Självklart ska du inte en missa en sådan chans! Du är ung och detta är inte din sista kärlek, så kan hon inte stötta dig så är hon inte den sista fisken i havet så att säga.

    Det jag reagerar på däremot är att du tackade ja utan att prata med henne först. I hennes situation så hade det varit det största sveket, att inte bli inkluderad i beslutet. Om hon skulle säga nej så vet du var hon står och kan då välja att åka ändå (vilket jag hade gjort) men då har hon åtminstone fått chansen att få yttra vad hon känner om saken.


    jo jag vet.. men jag vart så sjukt glad så jag tänkte inte riktigt, hann inte riktigt tänka på konsekvenserna utan såg bara vilken chans de var ungefär. De var efter jag hade lagt på luren, hade lugnat ner mig lite grann och skulle ringa flickvännen och berätta jag kom på det
  • Anonym (Osäker)
    MTL skrev 2014-12-01 11:45:28 följande:

    Du ska åka, med gott samvete, vilket äventyr!

    Jag har tackat nej till såna erbjudanden (ja, inte modell- erbjudanden då, haha!) och fy vad jag ångrar mig idag. Har två barn nu så den tiden är förbi, passa på nu när du kan. Du kan inte missa en sån grej för att någon blir sur. Kanske behöver hon tid att tänka och inser vilken chans det är för dig. Annars verkar hon väldigt missunsam i mina ögon.  


    Hon sa igår vad anledningen var. Hon sa att hon var glad att jag skulle få åka iväg men var rädd att om jag blir/blev känd modell kommer tjejer att lägga upp foton på "mig" på sociala medier osv vilket hon inte gillade då hon kände sig för "värdelös." Sen att jag ska vara bland andra tjejer där som dessutom är modeller/supermodeller gjorde henne lite svartsjuk men hon sa att hon inte var rädd att jag skulle vara otrogen utan mer bara vad de kommer tänka om mig osv som gör henne osäker.
  • Anonym (Osäker)
    MTL skrev 2014-12-01 11:54:42 följande:
    Jag har fått så många erbjudanden inom musikbranschen och de allra flesta är bluff och båg. De övriga har väldigt höga krav på allt ens material tillhör dom och kontrakten är otroligt dåliga. Kanske åker han till Frankrike helt i onödan för att inse efter någon månad att han blivit grundlurad. Men vad gör det? En erfarenhet rikare och några månaders studier är ju jättelätt att ta igen.
    haha lurad? skojar du med mig eller, de är min modellagentur som gett mig ett uppdrag och då kan man inte bli lurad fattar du väll..
Svar på tråden Mitt största äventyr någonsin, min flickvän sätter stopp för det..