• MaryM

Det är faktiskt Inte helt lätt att vara kvinna heller

Alltså.. det känns som att det är en väldig massa fokus just nu här inne hur otroligt synd det är om männen och hur lätt vi kvinnor har det.
    Och ja, vi har lättare att få sex, dvs ragga upp nån random snubbe. Ja visst. Och ofta tar vi nog detta för givet och inser inte hur desperata killar kan känna sig.

Men. Det sker 36 000 våldtäkter per år i Sverige.
    Jag känner inte en enda tjej som inte blivit utsatt för någon form av övergrepp. Inte. En. Enda.Tjej. Våldtäkt, sexuella övergrepp, sexuella trakasserier.

Jag personligen vågar fan inte dra hem nån okänd kille från krogen eller nån från nätet. Speciellt som domarna tycker att om man nån gång pratat om dominanssex så är det inte våldtäkt fast både mannen och kvinnan är överens om att mannen höll för kvinnans mun och höll fast henne under samlaget.

Jag blir lite lack på killar här inne som gnäller så förbannat, det finns faktiskt värre problem än att inte få knulla och det är att bli tagen med våld fast du inte vill, och den risken är tyvärr en jävla stor realitet för oss.

Kram till alla underbara fina killar här inne, jag VET att ni aldrig skulle göra så, och jag skulle aldrig säga att alla män är våldtäktsmän, men ni som gnäller och är allmänt bittra mot kvinnor, snälla tänk på denna sidan av saken också. Vi har det inte så lätt vi heller.

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Svar på tråden Det är faktiskt Inte helt lätt att vara kvinna heller
  • MaryM
    Anonym (Jess) skrev 2014-12-03 23:07:08 följande:

Visa gärna den statistiken från BRÅ. Men oavsett, stänga Sveriges gränser skulle inte innebära att våldtäkter inte sker. Det handlar om att förändra attityder och synen på manlig respektive kvinnlig sexualitet, och denna attitydförändring behöver ske i Sverige så väl som globalt.

Precis.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (\\) skrev 2014-12-04 03:33:37 följande:

Nej, habiti, de behöver inte ens sköta sin kropp. De behöver inte göra ett enda dugg, det räcker med att de haft nåden att bli födda som flickor.

Har ni två ens läst min TS??? Jag skriver ju att ja, vi kvinnor har lättare att få sex med nån random kille. Men sen kommer jag in på övergrepp, men det är bara skoj för oss det också eller??
  • Anonym (Usch)

Jag bor utanför stan i ett litet samhälle som ska vara bra för barn & växa upp i. Därav valde ja att flytta hit med min man och barn. Känns ju tryggt att en tjej höll på och bli våldtagen 2 gator ifrån oss en måndagskväll ca 7 tiden. Har en hund som behöver gå ut också..

Fyfan för dom som inte kan respektera ett nej eller att man visar tydligt att man inte är intresserad! Nackskott på dom ja tack!

• MangaM
    MaryM skrev 2014-12-04 06:15:40 följande:
    Har ni två ens läst min TS??? Jag skriver ju att ja, vi kvinnor har lättare att få sex med nån random kille. Men sen kommer jag in på övergrepp, men det är bara skoj för oss det också eller??
    Men ingen här inne tycker väl att kvinnans situation är ok eller? Är lite osäker på syftet med tråden, det går liksom inte att säga något mer. Alla övergrepp i alla former mot alla människor är förfärliga.
  • MaryM
    MangaM skrev 2014-12-04 08:21:37 följande:

Men ingen här inne tycker väl att kvinnans situation är ok eller? Är lite osäker på syftet med tråden, det går liksom inte att säga något mer. Alla övergrepp i alla former mot alla människor är förfärliga.

Som jag skriver i trådstarten har det varit mycket trådar om hur enkelt vi tjejer har det för att vi får hur mycket sex vi vill. Ville mest påpeka att det finns svårigheter för kvinnor också.
  • MangaM
    MaryM skrev 2014-12-04 08:29:01 följande:
    Som jag skriver i trådstarten har det varit mycket trådar om hur enkelt vi tjejer har det för att vi får hur mycket sex vi vill. Ville mest påpeka att det finns svårigheter för kvinnor också.
    Ah göra en poäng av det uppenbara. Då är jag med :)
  • Anton Chigurh
    MangaM skrev 2014-12-04 08:33:05 följande:
    Ah, göra en poäng av det uppenbara. Då är jag med :)
    Du förenklar saken, Manga, faktum är att Mary HAR en mycket god poäng med sin trådstart, hur många av dönickarna härinne tror du tänker så långt, eller ens bryr sig, om att det är en parameter som vi män knappast behöver bry oss om. Risken ( !!! ) att, som man då, bli våldtagen eller misshandlad av en kvinna vid tillfällig sex...

Att en sak är uppenbar, Manga, innebär inte att den inte behöver upp på bordet för diskussion. 

Kram //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Gathenhielm
    Anonym (Jess) skrev 2014-12-03 23:07:08 följande:
    Visa gärna den statistiken från BRÅ. Men oavsett, stänga Sveriges gränser skulle inte innebära att våldtäkter inte sker. Det handlar om att förändra attityder och synen på manlig respektive kvinnlig sexualitet, och denna attitydförändring behöver ske i Sverige så väl som globalt.
    www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/1311776209675/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf

Se tabell 11.

Våldtäkt/försök till våldtäkt (registrerade för brott)

Födda i Sverige med svenskfödda föräldrar: 0,04 %
    "Invandrares barn": 0,08 %
    Utrikes födda: 0,22 %
    Reasons... we all have them, at times.
  • glutten
    Gathenhielm skrev 2014-12-04 11:19:25 följande:
    www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/1311776209675/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf

Se tabell 11.

Våldtäkt/försök till våldtäkt (registrerade för brott)

Födda i Sverige med svenskfödda föräldrar: 0,04 %
    "Invandrares barn": 0,08 %
    Utrikes födda: 0,22 %
    Reasons... we all have them, at times.
    Nu har jag inte hunnit granska din källa, men jag gissar att statistiken gäller REGISTRERAD brottslighet. Det innebär alltså _anmälda_ våldtäkter/våldtäktsförsök? Är det till och med fällande domar?

Det har VÄLDIGT stor betydelse för vilka slutsatser man kan dra utifrån materialet.
  • Perplex
    glutten skrev 2014-12-03 23:31:35 följande:
    I så fall tycker jag att vi ska slänga ut samtliga män ur landet i stället. Det om något borde ju iaf få ner antalet våldtäkter.

Du kan väl inte på allvar tro att våldtäkter är ett NYTT påfund som inte fanns i Sverige för, säg, 30 år sedan?
    Du menar att kvinnor inte våldtar?

Om du läser mitt ursprungsinlägg så skulle du inte ställa den frågan.
Svar på tråden Det är faktiskt Inte helt lätt att vara kvinna heller