• Smecker
    Anonym (Är det svenskar) skrev 2014-12-03 14:20:53 följande:

Är dom killarna svenskar? Tycker det är ofattbart att en svensk skulle börja bete sig på det där sättet, har nog knappt aldrig pratat med någon förut när jag varit ute, förutom äldre personer eller någon som är vilse och vill veta vilken väg de ska gå, eller frågar om buss eller tåg.

Jag rekommenderar dig att stå i dörren en fredag eller lördag natt i en större svensk stad, om du på något sätt lider av vanföreställningen att svenska killar beter sig mer chivalreskt eller respektfullt mot kvinnor.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Anonym (Är det svenskar) skrev 2014-12-03 18:22:20 följande:

Om du kan ge mig en lägenhet i en större stad så skulle jag göra det.

Sen är det ju knappast om att dom är "chivalreskt", utan bara att dom inte är så socialt störda att dom gör något så socialt stört som att öppet ofreda en person. Om dom nu inte är typ 13-14 åringar.

Nej du har helt rätt, att ofreda, tafsa på och verbalt förnedra kvinnor är allt annat än chivalreskt. Och nej, det är allt från 20åringar till 50+. Födda och uppvuxna i Sverige.
  • Smecker
    baobab skrev 2014-12-04 03:49:42 följande:

Känner igen mig i det här, jag och mina vänner brukar gå på gayklubb för att slippa bli raggade på av dryga jävla killar som inte kan ta ett nej. Förstår inte ens varför jag skulle behöva säga att jag har kille eller att jag är gift för att bli lämnad ifred. Jag brukar bara säga "nej tack" och jag kan inte inte ens räkna gångerna som responsen blivit "aja men skut i det då jävla hora/fitta/valfritt nedsättande ord. Jaha, så vissa killars definition v ordet hora är alltså en tjej som inte vill ligga med dem *äckliga idioter*.

Intressant logik. Vill man inte ligga med dem är man en hora, vill man ligga med dem är man en hora. Tur att vissa killar straffar ut sig själva, så ingen tjej råkar avla på deras bidrag till genpoolen.
  • Smecker
    Anonym (Är det svenskar) skrev 2014-12-04 03:10:03 följande:

Förmodligen så skedde aldrig någon våldtäkt, och du har en förvrängd bild av vad en våldtäkt innebär, eller så va det inte bland folk.

Varför festivlar inte räknas är för att det är i princip självförvållat, det är som att hoppa in i en björn bur på zoo och sen klaga på att säkerheten på zoon är för dålig.

Lite ansvar över vad man gör bör man ändå ta. Om du är tex invandrare så borde du inte heller gå till något ny-nazistiskt möte.

Lite ansvar får man ändå ta själv, vi är väl ändå inte barn? Man får anpassa sig efter hur världen är, inte gnälla på att världen ska anpassa dig. Om du inte vill vara runt storstadsfolk så får du väl istället flytta till en liten stad. Men antar att det absolut inte går för sig, för då är det ju du som måste göra något.

Då avskaffar vi Sverigedemokraterna också, för Sverige och världen är full av invandrare och vi anpassar oss väl efter hur världen är, och gnäller inte på att världen skall anpassa dig (sic!)?

Jag förstår för övrigt varför du skriver som anonym, dina åsikter är lite för vidriga för att du skall kunna stå för dem med ditt vanliga nick. Nej, en våldtäkt är aldrig självförvållad.
  • Smecker
    Anonym (va?) skrev 2014-12-04 16:35:32 följande:

Men tänk om det är så enkelt att det är "utlänningar" som är värst när det gäller att vara respektlösa mot svenska tjejer/kvinnor? Utifrån vad mina unga söta döttrar berättat för mig så har det varit så för dem. Invandrarkillar som ropar efter dom på bussen "vart ska do, folja mä mäj" etc. Bara trams och utöver det så är norrlands-killarna reko grabbar.

Som tidigare nämnts, prova att stå i dörren en fredag eller lördag kväll i någon större stad, så får vi se vad du tycker om svenska killar och hur de pratar om och beter sig mot kvinnor.
  • Smecker
    Gathenhielm skrev 2014-12-04 16:49:33 följande:

Jag hade gjort, och har gjort, likadant. Jag säger inte att TS ljuger, men jag har helt enkelt inte upplevt att ofredanden är så vanliga, och då är jag ändå också från Götet.

Jag tror helt enkelt att vi inte upplever och ser samma sak som kvinnor. Ungefär som att du går bredvid en polis längs en gågata i centrum, ni kommer se och lägga märke till helt olika saker utifrån er bakgrund och erfarenhet.
  • Smecker
    Gathenhielm skrev 2014-12-04 18:38:04 följande:

Fullt möjligt.

Gillar ditt Cicero-citat för övrigt.

Kändes lite snällare än "Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?"
Svar på tråden Jag är fan rädd för killar!