• Forumvärd

    Julstök: Plast eller riktig gran eller tall?

    OK vi hade en diskussion här hemma.  Jag skulle vilja satsa på en riktig gran i år istället för vår rätt vinda och sneda plastvariant. En riktig gran doftar och ger en annan känsla än en plastig motsvarighet enligt min ödmjuka argumentation.
    Maken är av åsikten att plast duger bra och behöver vi en gran överhuvudtaget? Dessutom barrar granar och innehåller spindlar och annat smått.
    En riktig Grinchen med andra ord
    Så vad tycker du?
    Plast, riktig eller kan man helt enkelt strunta i granen?
    Rösta och diskutera gärna i tråden

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Julstök: Plast eller riktig gran eller tall?
  • Frontline

    Då en riktig gran bär med sig ca 20000 småkryp så som spindlar, kvalster mm så blir det en plastgran.
    Då vi har småbarn som gärna utforskar en gran är det bättre med en plastgran.
    Och en vanlig gran barrar inte så mycket som en plastgran..

    Så jag kommer att bära upp vår plastgran helgen innan jul...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Forumvärd
    Frontline skrev 2014-12-04 08:04:03 följande:
    Då en riktig gran bär med sig ca 20000 småkryp så som spindlar, kvalster mm så blir det en plastgran.
    Då vi har småbarn som gärna utforskar en gran är det bättre med en plastgran.
    Och en vanlig gran barrar inte så mycket som en plastgran..

    Så jag kommer att bära upp vår plastgran helgen innan jul...
    Det verkar som om det blir en plastgran här också i år. Jag får väl ta in en liten bordsgran som kanske inte barrar så mycket och inte inhyser alltför många småkryp
  • Frontline
    Forumvärd skrev 2014-12-04 08:09:59 följande:
    Det verkar som om det blir en plastgran här också i år. Jag får väl ta in en liten bordsgran som kanske inte barrar så mycket och inte inhyser alltför många småkryp smile1.gif
    HAHA
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • lövet2

    Vi har alltid en riktig gran. Enda problemet med den är vår allergiska vän, men hon kör med lite extra medicin om hon hälsar på medan granen är inne. Det gäller ju ändå bara 2-3 veckor per år ...

  • Vokalissan

    Äkta!! Skiter i alls krypen. Vill ha doften och känslan. Har inte sett nån plastgran som ser ut som en riktig gran. Vissa ser bara plastiga ut men alla har den "perfekta" konformen vilket bara gör att det ser så fake ut. Det ska vara lite snett och vint!

  • Anna74a

    Vi har en ganska liten lägenhet med djupa fönster så jag köpte en gran i kruka som är ca 50 cm och ställde där.

    Köpte en miniljusslinga och satte i.

    Känner mig helnöjd, grankänsla fast jag slipper allt stök och bök runt omkring.

  • fluu

    Om det bara var upp till mig så skulle vi ha plastgran. Det är jag uppväxt med och tycker är bättre på alla sätt. Men sambon har växt upp med riktig kran och har det där doftminnet och för honom blir det ingen riktig jul utan gran så vi kör på det.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Gathenhielm

    Hemmet är ändå nedlusat med kvalster, blåhjon och nattsmyg, så det blir en äkta i år igen. En spindelkoloni kan bara göra gott.


    Reasons... we all have them, at times.
  • EnGladPingvin

    Riktig gran! En plastgran kommer aldrig in i vårt hem. Ingen riktig känsla och ser sällan särskilt äkta ut. Vägrar fuskväxter/blommor överhuvudtaget. Då får det hellre vara. Skulle vi mot förmodan ha en fakegran skulle den vara fake på riktigt, dvs i någon utmärkande färg som inte är grön, men det lär inte heller ske.

Svar på tråden Julstök: Plast eller riktig gran eller tall?