• Sandel

Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.

Vad hade ni tyckt om att få träningskläder av er man i julklapp om ni för 10 veckor sedan hade fött barn? Det är dessutom kläder som man inte kan ha nu, utan till sommaren. 

1. Vem tänker ens på att ge träningskläder till en hormonell nyförlöst kvinna? 2. Varför köper man sommarkläder i december? 3. Vad sägs om en fin ny tröja att ha nu när magen är borta, ett smycke, eller en massage? 

Hade varit kul med något som piggar upp, gör en glad eller åtminstone kan användas nu. Just nu skulle jag bli glad bara jag fick en kram. 

• Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.
  • Haskel
    Sandel skrev 2014-12-05 21:29:47 följande:
    Han hade kunnat köpa träningskläder till mig till våren som en pepp-present. Eller köpt det + något som passar nu. Just nu sitter jag här och gråter av trötthet och stirrar på en hög träningskläder. Just nu är det just nu och om han hade haft någon förståelse så hade han kommit hem med en bukett blommor, en parfym eller presentkort för en ansiktsbehandling kanske. 

Hade verkligen uppskattat något som ger mig energi eller glädje just nu. Inte i juni 2015. 

Skäms för att berätta detta för mina väninnor! 
    Vi män är fånigt oromantiska, okänsliga och tänker praktisktFlört.

Ni kvinnor är å andra sidan fånigt romantiska känslosamma och tänker aldrig praktisktFlört.

Ta inte allt så allvarligt. Män och kvinnor är generellt olika. Skratta åt det istället. Båda är lika dumma.
    Tänk vad tråkigt det skulle vara om män och kvinnor var lika.
  • cirkusmusen
    Sandel skrev 2014-12-05 21:03:35 följande:
    Sommarkläder för löpning. Små tighta hotpant-byxor och linne + bh/topliknande grej , inkl vattenflaska och nån märklig gympapåse. 
    Ae fyfan, jag tycker det är en sjuk present. Du måste fråga honom hur han tänkte, han kanske har någon bra förklaring. Man vet aldrig.

Jag skulle köpt något i liknande till honom. Bara för att jävlas haha
  • Sandel
    Haskel skrev 2014-12-05 21:50:51 följande:

Ni kvinnor är å andra sidan fånigt romantiska känslosamma och tänker aldrig praktisktFlört.

Ta inte allt så allvarligt. Män och kvinnor är generellt olika. Skratta åt det istället. Båda är lika dumma.
    Kanske inte så konstigt att min man kom hem med en sån present när jag läser ditt svar. 

Tror du det är kul att stå framför spegeln med tighta träningskläder och känna sig ful? 

Hur tror du det känns att leva med någon som inte fattar att det här är oerhört sårande och så så fel just nu. 
  • Lindsey Egot the only one
    Haskel skrev 2014-12-05 21:22:43 följande:

Kläderna KAN inte användas förrän till sommaren. De är alltså inte tänkta att användas nu, så tätt efter förlossningen.

Det nära på ALLA kvinnor (inte män) pratar om efter förlossning, är att komma i form igen.

På så sätt låter det som en ideal och genomtäkt present.

Hormoner som spökar och får dig att övertolka.

Men du vet väl inte hur mycket TS gått upp i vikt under graviditeten. En del går uppemot 30kg. Det är inget man springer av sig i en handvändning eller för den delen på sex månader.
  • Lindsey Egot the only one
    Haskel skrev 2014-12-05 21:50:51 följande:

Det mest praktiska hade väl ändå varit om hon kunde använda träningskläderna nu.
  • jagärjagvemärdu

Förstår att du blir ledsen TS. Fick träningskläder (sport-bh, träningsskor, löpartröja, träningsbyxor) i 20 års present av min pojkvän + familj men då var det ju faktiskt något jag ÖNSKAT mig. Hade jag bara fått det sådär utan förvarning hade jag tänk "jaså, så du vill jag ska gå ner i vikt?" kan då bara tänka mig hur det skulle kännas när man är NYFÖRLÖST. Nej vafan, konfrontera men gör det inte anklagande, han kanske inte alls menade på det sättet.

• Helenmedh

Jag förstår dig ts! Men jag kan ändå inte låta bli att skratta lite.. Förlåt. 
    Detta är en sån sak min make skulle kunna göra, på pricken! 
    Fick barn för 6 veckor sedan och har börjat prata om att börja träna och gå ner i vikt. Skulle inte förvåna mig om han köpte ett gymkort för att vara snäll i julklapp och jag i min tur skäller ut honom och anklagar honom för att tycka att jag är tjock. 

Alltså.. Det är garanterat inte din mans mening! Men jag har lärt mig att kvinnor och män tänker väldigt olika och ser på saker väldigt olika. 

Tex: Jag fyllde år för en vecka sedan. Maken kom hem med choklad. Med nötter. Jag är hyperallergisk mot nötter. 
    Jag frågade varför han köpt sån choklad. Han svarade: Såg att du stod i affären häromdagen och tittade på dessa och mumlade Mmmm.. Så jag trodde du skulle uppskatta dom.. 

Okej, i teorin skulle jag uppskatta den chokladen. Men i praktiken fungerar det ju inte eftersom jag är allergisk. 
    Men det var ju en fin tanke eftersom han TRODDE att jag ville ha dom och köpte dom för MIN skull. 

Lite som träningskläderna. Tror jag iallafall. Jag känner inte din man men kan tänka mig att det är lite så: Han kanske tror att du vill "komma iform" efter graviditeten och tror då att han ger dig en jättebra julklapp! Men i själva verket blir det bara sååå fel eftersom vi tolkar och överanalyserar allting. 

Men som sagt, jag förstår att du blir ledsen. Det skulle jag också bli. Tills jag tänkt efter hur män faktiskt fungerar. 

• nevermind
    Sandel skrev 2014-12-05 21:03:35 följande:
    Sommarkläder för löpning. Små tighta hotpant-byxor och linne + bh/topliknande grej , inkl vattenflaska och nån märklig gympapåse. 
    Vad är problemet..?
Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.