• Sandel

Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.

Vad hade ni tyckt om att få träningskläder av er man i julklapp om ni för 10 veckor sedan hade fött barn? Det är dessutom kläder som man inte kan ha nu, utan till sommaren. 

1. Vem tänker ens på att ge träningskläder till en hormonell nyförlöst kvinna? 2. Varför köper man sommarkläder i december? 3. Vad sägs om en fin ny tröja att ha nu när magen är borta, ett smycke, eller en massage? 

Hade varit kul med något som piggar upp, gör en glad eller åtminstone kan användas nu. Just nu skulle jag bli glad bara jag fick en kram. 

• Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.
  • cirkusmusen
    Sandel skrev 2014-12-06 13:17:00 följande:
    Det hände igår kväll. Har inte hunnit prata med honom än. Vi har tre barn och jag studerar dessutom heltid på distans medan min man jobbar väldigt mycket. Så jag satte mig och jobbade vidare under kvällen för att jag var tvungen. 

Under dagen har jag fokuserat på barnen. Vill inte dra igång en scen inför dem. Vi kommer nog att prata ikväll.  
    Okej, skönt då har de värsta känslorna hunnit lägga sig lite så ni kan ha en bra diskussion. Lycka till :)
  • Ogenomtänkt

Lustigt. Jag önskade mig träningskläder av min man när jag var gravid. Behövde ett par som passade under graviditeten och ett halvår efter. Tills de gamla passade igen.

Man måste nog vara tydlig om vad man vill ha (till de flesta män i alla fall ) kanske inte så romantiskt, men då slipper man mindre roliga överraskningar.

• lisa-142

Så jävla pinsamt att ge presen 5 dec och dessutom säga god jil! Jäbla retard han är!

• Olympia

Är det inte väl tidigt att redan 6 december starta trådar om hur missnöjd man är med sin julklapp?

• nozpa

Alltså. För det första. Julklapp nu? DET hade jag blivit sur över. Speciellt då det är något som kan vänta. En sak om det är en resa som ska ske nu. Men det där kunde han väntat med att ge.

För det andra. Nyförlöst? Nej, det är du inte.

För det tredje. Vad sa din sambo när du berättade för honom att du tog illa upp av "julklappen"?

För det fjärde. Det var sommarkläder skriver du, då kanske det inte var en pik om att du ska släpa ditt fläsk till gymmet helst igår. Utan kanske att han trodde att du ville börja röra dig till sommaren. Antingen har du sagt något, eller så kanske du tränat innan, eller så har han fått ett tips av en kompis/kollega etc.

Jag hade aldrig blivit glad över träningskläder då jag helst köper sådant själv. Men jag hade inte blivit mer "upprörd" över att få träningskläder än en vinterjacka.

• Sandel
    nozpa skrev 2014-12-06 16:22:02 följande:

Alltså. För det första. Julklapp nu? DET hade jag blivit sur över. Speciellt då det är något som kan vänta. En sak om det är en resa som ska ske nu. Men det där kunde han väntat med att ge.

För det andra. Nyförlöst? Nej, det är du inte.

För det tredje. Vad sa din sambo när du berättade för honom att du tog illa upp av "julklappen"?

För det fjärde. Det var sommarkläder skriver du, då kanske det inte var en pik om att du ska släpa ditt fläsk till gymmet helst igår. Utan kanske att han trodde att du ville börja röra dig till sommaren. Antingen har du sagt något, eller så kanske du tränat innan, eller så har han fått ett tips av en kompis/kollega etc.

Jag hade aldrig blivit glad över träningskläder då jag helst köper sådant själv. Men jag hade inte blivit mer "upprörd" över att få träningskläder än en vinterjacka.

Nej, jag fick barn för 10 veckor sedan. Men rubriken blir tydligare så. Dock är det många andra saker som är intressantare att ge sin fru än träningskläder 10 v efter förlossning. DET är min poäng. För nej, min man hade inte tänkt att jag skulle jogga i hotpants den 5:e dec. 

Grejen är att det är en opersonlig, oromantisk present och den går inte att använda förrän till sommaren. Tre faktorer man inte ska se som guide när man köper julklapp till sin fru som inte är nyförlöst, men födde barn för 10 v sedan.  
  • FrauCasio
    JazzKermit skrev 2014-12-06 10:34:26 följande:

Hade blivit hyfsat sur och frågat hur han tänkte. Jag avskyr begreppet "att komma i form" angående kvinnor som just fött barn. Vi _är_ i form. Annars hade kroppen inte lyckats med livets mest otroliga konststycke nämligen att skapa och föda ett nytt liv. Om man är det minsta sjuk eller för gammal eller nåt så går det inte. Organ byter plats och ändrar form, vi får 1,5 (?) liter mer blod i kroppen som gravida så hjärtat måste jobba mycket mer, etc, osv osv. Sen offrar man sitt förstånd av smärta för att klämma ut det lilla byltet och det går, eftersom kroppen har förberett sig på det, den har antagit rätt form för det. Och sen ska någon hävda att du inte är i form!? Gaaah!! Det är din killes hjärna som behöver omformas! Nu!

Bra inlägg!
  • FrauCasio

Enbart tio veckor efter en förlossning är ganska så nyförlöst. Det tar ganska så lång tid för livmodern och underliv/bukområdet att läka. Ja hela kroppen egentligen!

• tobbe01
    Sandel skrev 2014-12-05 20:44:46 följande:

Vad hade ni tyckt om att få träningskläder av er man i julklapp om ni för 10 veckor sedan hade fött barn? Det är dessutom kläder som man inte kan ha nu, utan till sommaren. 

1. Vem tänker ens på att ge träningskläder till en hormonell nyförlöst kvinna? 2. Varför köper man sommarkläder i december? 3. Vad sägs om en fin ny tröja att ha nu när magen är borta, ett smycke, eller en massage? 

Hade varit kul med något som piggar upp, gör en glad eller åtminstone kan användas nu. Just nu skulle jag bli glad bara jag fick en kram. 

Men är det först nu som du märker att din karl är urusel på att köpa bra presenter? Ni har ju tre barn ihop.
  • race

Det jag tänkte på var: vem får julklapp nu? Men du kan kanske fråga honom lite försiktigt.

Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.