• Sandel

Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.

Vad hade ni tyckt om att få träningskläder av er man i julklapp om ni för 10 veckor sedan hade fött barn? Det är dessutom kläder som man inte kan ha nu, utan till sommaren. 

1. Vem tänker ens på att ge träningskläder till en hormonell nyförlöst kvinna? 2. Varför köper man sommarkläder i december? 3. Vad sägs om en fin ny tröja att ha nu när magen är borta, ett smycke, eller en massage? 

Hade varit kul med något som piggar upp, gör en glad eller åtminstone kan användas nu. Just nu skulle jag bli glad bara jag fick en kram. 

• Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.
  • cirkusmusen
    Sandel skrev 2014-12-06 13:17:00 följande:
    Det hände igår kväll. Har inte hunnit prata med honom än. Vi har tre barn och jag studerar dessutom heltid på distans medan min man jobbar väldigt mycket. Så jag satte mig och jobbade vidare under kvällen för att jag var tvungen. 

Under dagen har jag fokuserat på barnen. Vill inte dra igång en scen inför dem. Vi kommer nog att prata ikväll.  
    Okej, skönt då har de värsta känslorna hunnit lägga sig lite så ni kan ha en bra diskussion. Lycka till :)
  • Ogenomtänkt

Lustigt. Jag önskade mig träningskläder av min man när jag var gravid. Behövde ett par som passade under graviditeten och ett halvår efter. Tills de gamla passade igen.

Man måste nog vara tydlig om vad man vill ha (till de flesta män i alla fall ) kanske inte så romantiskt, men då slipper man mindre roliga överraskningar.

• lisa-142

Så jävla pinsamt att ge presen 5 dec och dessutom säga god jil! Jäbla retard han är!

• Olympia

Är det inte väl tidigt att redan 6 december starta trådar om hur missnöjd man är med sin julklapp?

• nozpa

Alltså. För det första. Julklapp nu? DET hade jag blivit sur över. Speciellt då det är något som kan vänta. En sak om det är en resa som ska ske nu. Men det där kunde han väntat med att ge.

För det andra. Nyförlöst? Nej, det är du inte.