• Sandel

Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.

Vad hade ni tyckt om att få träningskläder av er man i julklapp om ni för 10 veckor sedan hade fött barn? Det är dessutom kläder som man inte kan ha nu, utan till sommaren. 

1. Vem tänker ens på att ge träningskläder till en hormonell nyförlöst kvinna? 2. Varför köper man sommarkläder i december? 3. Vad sägs om en fin ny tröja att ha nu när magen är borta, ett smycke, eller en massage? 

Hade varit kul med något som piggar upp, gör en glad eller åtminstone kan användas nu. Just nu skulle jag bli glad bara jag fick en kram. 

• Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.
  • Sandel
    tobbe01 skrev 2014-12-06 17:11:31 följande:
    Men är det först nu som du märker att din karl är urusel på att köpa bra presenter? Ni har ju tre barn ihop.
    Nej då, fick en Louis Vuittonväska förra julen. Och en Chanelväska innan det. 
  • tobbe01
    Sandel skrev 2014-12-06 18:29:32 följande:
    Nej då, fick en Louis Vuittonväska förra julen. Och en Chanelväska innan det. 
    Hahahahahahaha okej. Då är det nog bara en formsvacka hos din man. 
  • Sandel
    tobbe01 skrev 2014-12-06 18:37:30 följande:
    Hahahahahahaha okej. Då är det nog bara en formsvacka hos din man. 
    När den var som minst välkommen;) 
  • warrior33
    Sandel skrev 2014-12-05 20:44:46 följande:

Vad hade ni tyckt om att få träningskläder av er man i julklapp om ni för 10 veckor sedan hade fött barn? Det är dessutom kläder som man inte kan ha nu, utan till sommaren. 

1. Vem tänker ens på att ge träningskläder till en hormonell nyförlöst kvinna? 2. Varför köper man sommarkläder i december? 3. Vad sägs om en fin ny tröja att ha nu när magen är borta, ett smycke, eller en massage? 

Hade varit kul med något som piggar upp, gör en glad eller åtminstone kan användas nu. Just nu skulle jag bli glad bara jag fick en kram. 

Inget fel alls!

Hälsan är viktig oavsett.
  • Sandel
    warrior33 skrev 2014-12-06 18:43:46 följande:
    Inget fel alls!

Hälsan är viktig oavsett.
    I så fall hade kläder för användning nu varit att föredra. 
  • warrior33
    Sandel skrev 2014-12-06 18:49:30 följande:

I så fall hade kläder för användning nu varit att föredra. 

Det tycker inte jag dock!

Är det okej för dig att vi inte tycker lika?
  • Sandel
    warrior33 skrev 2014-12-06 18:57:51 följande:
    Det tycker inte jag dock!

Är det okej för dig att vi inte tycker lika?
    Jag menar att om hälsan är viktig, vilket den är. Så hade det ju varit kul att ta hand om den nu direkt. 

Olika är bra. Har jag påstått annat? 
  • warrior33
    Sandel skrev 2014-12-06 19:04:02 följande:

Jag menar att om hälsan är viktig, vilket den är. Så hade det ju varit kul att ta hand om den nu direkt. 

Olika är bra. Har jag påstått annat? 

Jag trodde du menade att det var fel av honom att köpa träningskläderna till henne.

Jag tycker det är lite väl av henne att nästan gå i taket för detta.
  • Sandel
    warrior33 skrev 2014-12-06 19:10:52 följande:
    Jag trodde du menade att det var fel av honom att köpa träningskläderna till henne.

Jag tycker det är lite väl av henne att nästan gå i taket för detta.
    Ja eller hur? Helt sjukt!! Han ville ju förmodligen bara vara snäll! 
  • Velaren
    FrauCasio skrev 2014-12-05 20:49:57 följande:

Hade blivit väldigt sårad och ledsen. Tyckt att han var en egoistisk idiot, att här har jag liksom burit på hans barn i nio månader med allt vad det innebär och med en tuff förlossning som toppen över allt. Då ska inte han komma och ge denna superkropp sådana ovärdiga pikar.

Man har väl en spegel och ser själv dessutom. Sedan ska inte nyförlösta träna alls på minst sex månader.

Träna ska mamman själv besluta om!

Jag fick rådet 6 veckor. Började efter 5. Gick jättebra trots lite hopp och skutt. 6  månader låter otroligt länge eller? Jag var inte särskilt vältränad innan dessutom :) 

Men givetvis bestämmer man själv om man vill träna eller inte, kvinna som man :) 

TS:  Jag tycker du ska ta upp det med honom och säga hur du känner. Kanske har han en helt annan tanke bakom julklappen? :) 
Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.