• audio

    ISIS

    Nu vill IS även sälja avrättade amerikanska kroppar till deras anhöriga eller den amerikanska regeringen.

    Hur ska detta sluta ?
    Vad tror ni skulle kunna stoppa denna form av terrorism ?

  • Svar på tråden ISIS
  • Kjell2
    audio skrev 2014-12-12 08:23:08 följande:

    Nu vill IS även sälja avrättade amerikanska kroppar till deras anhöriga eller den amerikanska regeringen.

    Hur ska detta sluta ?
    Vad tror ni skulle kunna stoppa denna form av terrorism ?


    En rejäl militär insatts där många länder bidrar.
  • audio
    Kjell2 skrev 2014-12-12 08:55:01 följande:
    En rejäl militär insatts där många länder bidrar.
    Hjälper det verkligen ? Jag menar, dom här kommer aldrig att ge sig.
    Dom har ett budskap och vill hissa upp den svarta flaggan i vita huset.
  • Kjell2
    audio skrev 2014-12-12 12:50:56 följande:
    Hjälper det verkligen ? Jag menar, dom här kommer aldrig att ge sig.
    Dom har ett budskap och vill hissa upp den svarta flaggan i vita huset.
    Nog hjälper det. Bara den insattsen som skett hittills har begränsat deras utbredning. Om det kommer hjälpa till 100% är en annan fråga.

    Britterna lyckades kväsa och helt stoppa ett framgångsrikt väpnat idiologisk uppror med militära medel för ett tag sen så varför inte igen.

    Vilka andra alterntiv finns som skulle kunna stoppa ISIS?

     


  • audio
    Kjell2 skrev 2014-12-12 12:58:44 följande:
    Nog hjälper det. Bara den insattsen som skett hittills har begränsat deras utbredning. Om det kommer hjälpa till 100% är en annan fråga.

    Britterna lyckades kväsa och helt stoppa ett framgångsrikt väpnat idiologisk uppror med militära medel för ett tag sen så varför inte igen.

    Vilka andra alterntiv finns som skulle kunna stoppa ISIS?
     
    Frivilliga legosar dyker upp som svampar ur jorden och dom hatar den västerländska kulturen med allt vad det innebär. Inte blev det nu heller bättre av dessa publika bilder och dokument som släpptes.'

    Jag skulle kunna ge ett förslag.
    Sätt Lars Wilks i fängelse.
  • Kjell2
    audio skrev 2014-12-12 13:03:53 följande:
    Frivilliga legosar dyker upp som svampar ur jorden och dom hatar den västerländska kulturen med allt vad det innebär. Inte blev det nu heller bättre av dessa publika bilder och dokument som släpptes.'

    Jag skulle kunna ge ett förslag.
    Sätt Lars Wilks i fängelse.
    Skulle det få stopp på försäljningen av avrättade amerikanska kroppar till deras anhöriga eller den amerikanska regeringen?
  • audio
    Kjell2 skrev 2014-12-12 13:11:53 följande:
    Skulle det få stopp på försäljningen av avrättade amerikanska kroppar till deras anhöriga eller den amerikanska regeringen?
    Det kan jag förstås inte säga, men dom vill skipa rättvisa det vet jag.
    Gäller att vara beredd att förhandla lite. Eller vad tycker du ?
  • Kjell2
    audio skrev 2014-12-12 13:14:33 följande:
    Det kan jag förstås inte säga, men dom vill skipa rättvisa det vet jag.
    Gäller att vara beredd att förhandla lite. Eller vad tycker du ?
    Nej - jag tycker inte vi under nuvarande förutsättningar ska förhandla med ISIS.

    Genom att slå ISIS militärt kan vi dels skydda lokalbefolkningen och begränsa möjligheten till kidnappning och annat otyg. Deras möjlighet till finansiering kommer krympa  Vidare kommer intresset och möjligheten  att ansluta sig minska.


  • audio
    Kjell2 skrev 2014-12-12 13:19:42 följande:
    Nej - jag tycker inte vi under nuvarande förutsättningar ska förhandla med ISIS.

    Genom att slå ISIS militärt kan vi dels skydda lokalbefolkningen och begränsa möjligheten till kidnappning och annat otyg. Deras möjlighet till finansiering kommer krympa  Vidare kommer intresset och möjligheten  att ansluta sig minska.
    Ja, men det är väl bara en del i det hela av vad som behöver göras för att motverka dess spridning.
  • Kjell2
    audio skrev 2014-12-12 13:23:17 följande:
    Ja, men det är väl bara en del i det hela av vad som behöver göras för att motverka dess spridning.
    Vad är det mera som behövs?
  • audio
    Kjell2 skrev 2014-12-12 13:27:27 följande:
    Vad är det mera som behövs?
    Tänker på exv. debattklimatet på nätet.
Svar på tråden ISIS