• Anonym (?)

måste jag?

Måste jag tycka om biomamman?
    Måste jag hälsa på henne?
    Måste jag vara trevlig?
    Det finns ingen människa på jorden som jag tycker mer illa om.
    Hon har skadat mig/oss i flera år. Nu när jag möter henne tittar jag rakt fram kan inte se henne.
    Hon är inte värd ett hej.

• Svar på tråden måste jag?
  • Anonym (bibo)

Här har mamman också gjort en massa dumheter genom åren. Jag tror inte att jag någonsin kommer kunna förlåta allt MEN jag är alltid trevlig, hälsar och messar jag med någon av ungdomarna (numera) avslutar jag för det mesta med att hälsa till henne. Dom har sett genom alla år att Vad än mamman gör så är jag och deras pappa trevliga. Självklart säger pappan ifrån ibland, men det är till mamman.

Jag vet att ungdomarna och mamman vet allt hon gjort. Mamman pratar själv om karma har dom sagt. Tror hon menar att hon fortfarande lever ensam och inte fått fler barn mm. Hon mår dåligt och jag tror att det är därför hon straffat sina barns pappa på de sätt hon kunnat genom åren. Han har köpt hus, fått fler barn och gift sig med mig. Då ska han bannemig må dåligt på något sätt...

Men som sagt hon får ändå ett bra bemötande av oss. Jag tror barnen mår bäst av det och någonstans hoppas jag att det är värre för henne än om hon satt mig i gungning och fått mig att börjat bete mig illa. Då hade ju barnen fått det ännu värre. Dessutom tror jag att hon mått bättre också.

Så jag förstår att du hatar henne och mår illa av att se henne, men att vara den större människan gör henne mer illa tror jag...+ att du mår bättre och framförallt så mår barnen bättre. Räcker att en felar.

Lycka till och stooor Styrkekram.

• Anonym (?)
    Anonym (E) skrev 2014-12-13 09:35:13 följande:
    Du behöver varken tycka om henne eller vara trevlig men ett "hej" tycker jag hör till rent hyfs!

Biomamman i mitt fall hade väldigt svårt att acceptera mig de första åren. Hon var inte trevlig öht. Skrev saker till min man osv. Jag har alltid hälsat på henne när jag har kunnat. Det var nämligen hon som låtsades som att hon inte såg mig om vi stötte på varandra utanför vårt hem. Jag har aldrig varit otrevlig eller ignorerat henne. Nu hälsar hon om vi stöter på varandra så jag gör detsamma såklart.

Jag tycker inte om henne för fem öre men det skulle jag aldrig visa utåt. Jag vinner ingenting på det. Så för allas skull så beter jag mig som en vettig vuxen när vi ses ute eller när hon hämtar barnet.

Det minsta du kan göra är att säga ett enkelt "hej".
    Jag vet det. Men det har gått så långt att jag inte kan se människans ansikte.

Hon är så otäck. Lindar in folk runt sina fingrar, ställer in sig bland folk som hon kan ha vinning för, tycker så synd om sig själv, utåt sätt så är hon ett starkt offer som alla ska skya till höjderna gör man inte det så raderas man ur hennes liv.

Falsk snackar skit o ska alltid ha sin vilja igenom. Hånfull o elak.

Hon har gång på gång sagt att min man har en pskykisk sjukdom skickar utklipp på punkter som man är o gör när man är sjuk.

Hon kan Allt men kan i andra stund ringa min man och fråga hur en människa är att prata med i telefon (lärare).

Bonus ringer ofta hit på mammaveckor ifrågasätter om det allra enklaste.

Funderar på hur jag ska ändra mitt tänk? Mår dåligt.
  • Anonym (E)
    Anonym (?) skrev 2014-12-13 09:54:05 följande:
    Jag vet det. Men det har gått så långt att jag inte kan se människans ansikte.

Hon är så otäck. Lindar in folk runt sina fingrar, ställer in sig bland folk som hon kan ha vinning för, tycker så synd om sig själv, utåt sätt så är hon ett starkt offer som alla ska skya till höjderna gör man inte det så raderas man ur hennes liv.

Falsk snackar skit o ska alltid ha sin vilja igenom. Hånfull o elak.

Hon har gång på gång sagt att min man har en pskykisk sjukdom skickar utklipp på punkter som man är o gör när man är sjuk.

Hon kan Allt men kan i andra stund ringa min man och fråga hur en människa är att prata med i telefon (lärare).

Bonus ringer ofta hit på mammaveckor ifrågasätter om det allra enklaste.

Funderar på hur jag ska ändra mitt tänk? Mår dåligt.
    Jag förstår absolut att du mår dåligt. Det är ingen enkel situation. Men alla dessa saker du räknar upp borde vara en större anledning till att iaf säga hej. Visa för henne att det hon gör inte biter på dig/er.

Sen är vi såklart olika med vad vi klarar av. Vad säger din man om allt det här?
  • Anonym (?)
    Anonym (bibo) skrev 2014-12-13 09:49:04 följande:

Här har mamman också gjort en massa dumheter genom åren. Jag tror inte att jag någonsin kommer kunna förlåta allt MEN jag är alltid trevlig, hälsar och messar jag med någon av ungdomarna (numera) avslutar jag för det mesta med att hälsa till henne. Dom har sett genom alla år att Vad än mamman gör så är jag och deras pappa trevliga. Självklart säger pappan ifrån ibland, men det är till mamman.

Jag vet att ungdomarna och mamman vet allt hon gjort. Mamman pratar själv om karma har dom sagt. Tror hon menar att hon fortfarande lever ensam och inte fått fler barn mm. Hon mår dåligt och jag tror att det är därför hon straffat sina barns pappa på de sätt hon kunnat genom åren. Han har köpt hus, fått fler barn och gift sig med mig. Då ska han bannemig må dåligt på något sätt...

Men som sagt hon får ändå ett bra bemötande av oss. Jag tror barnen mår bäst av det och någonstans hoppas jag att det är värre för henne än om hon satt mig i gungning och fått mig att börjat bete mig illa. Då hade ju barnen fått det ännu värre. Dessutom tror jag att hon mått bättre också.

Så jag förstår att du hatar henne och mår illa av att se henne, men att vara den större människan gör henne mer illa tror jag...+ att du mår bättre och framförallt så mår barnen bättre. Räcker att en felar.

Lycka till och stooor Styrkekram.

Tack för kramen det värmer skickar en tillbaka.

Jag önskar att jag hållit den linjen jag gjorde förr precis som du gjort men det rann över oturligt nog, precis dit hon ville komma.

Jag är ärligheten själv o kan inte låtsas. Hon skriver sms från sitt barns telefon att jag är fullkomligt dum i huvudet o ska dra åt helvete. M.m.

Ett verk av 1000.

Jag vet att jag agerar precis som hon vill när hon hånler osäkert o säger hej när vi kommer så går jag ibland förbi o tittar rakt fram. Det får ju hennes närhet att tro att det hon säger stämmer såklart. Jag vet det. Men i och för sig är det samma närhet som också vet hur mkt jag har ställt upp och tidigare varit trevlig.

Hon är som en vårta. Ju mer jag inte vill se paddan ju mer dyker hon upp överallt. Mamman utan liv MAMMA måste ju visa alla o sitt barn trots att ungen nästan är vuxen att man ställer upp på allt.
  • Ess
    Anonym (?) skrev 2014-12-13 10:04:59 följande:
    Jag är ärligheten själv o kan inte låtsas. Hon skriver sms från sitt barns telefon att jag är fullkomligt dum i huvudet o ska dra åt helvete. M.m.

Ett verk av 1000.
    Tillåter barnet verkligen det?
    Varje gång det kommer ett otrevligt sms, så visa barnet smset och fråga vad hen menar med det. Gör situationen otrevlig så att barnet sätter ner foten gentemot mamman, för vem vill bära hundhuvudet för vad någon annan väljer att göra.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (?) skrev 2014-12-13 10:04:59 följande:
    Det låter verkligen otrevligt. Känner du att din man är på din sida i allt det här?
  • Anonym (Bibbi)

Ni är för roliga ni styvmammor. Så fort biomamman visar tecken på sin existens ska ni klaga och svartmåla. Ni får tugga i er att er partner har barn med någon och denna någon har all rätt att vara en del av er relation på grund av barnen. Jag måste få prata med mitt ex om våra barn. Vi måste planera skolan och vad som ska göras på skolloven och mycket mer. Därför kommer jag att fortsätta ringa när helst jag har lust och ni styvmammor får gilla läget. Punkt.

• Ess
    Anonym (Bibbi) skrev 2014-12-13 14:59:02 följande:

Ni är för roliga ni styvmammor. Så fort biomamman visar tecken på sin existens ska ni klaga och svartmåla. Ni får tugga i er att er partner har barn med någon och denna någon har all rätt att vara en del av er relation på grund av barnen. Jag måste få prata med mitt ex om våra barn. Vi måste planera skolan och vad som ska göras på skolloven och mycket mer. Därför kommer jag att fortsätta ringa när helst jag har lust och ni styvmammor får gilla läget. Punkt.

Tugga själv i dig att du inte har något i ditt ex relation att göra. 
    Ta egna beslut om vad barnet ska göra hos dig, så tar han beslut om sin tid. Skolan kan ni prata om när problem uppstår.

Om du fortsätter ringa "när helst du får lust", så kanske snart du får ett föreläggande om exakt vilken dag och tid du får ringa.
  • Anonym (bibo)

Det du skriver har och är fortfarande helt okej. Det har jag aldrig haft problem med. Till och med sagt till min man att ringa henne istället för att messa mm.

När hon däremot gör elaka saker som skadat hennes egna och mina barn är ju en helt annan sak. Det som diskuteras i denna tråd. När mamman här fortfarande var trevlig hade jag aldrig ont av henne. Saknar verkligen den tiden kan jag säga.
  • Anonym (usch)

Tror nog dom flesta bonusföräldrar fattar den grejen att det finns en bioförälder till. MEN när sambos ex började bestämma vad jag ska göra med barnet i mitt hem, på min fritid då fick jag nog. Hon till och med ringde soc i tron om att hon skulle bestämma över vårt liv och våra val om hur vi gör här.
Svar på tråden måste jag?