• Olaw

Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?

www.svt.se/nyheter/sverige/du-ar-inte-min-talman

Ur en 1½ timme lång intervju har Bonniers Folkpartiorgan DN plockat ihop det som passar dem bäst och ser ganska rörigt ut.

Riksdagens talman från S, tycker att Söder får säga vad han vill, utom som vice talman, det får alla partier.

Chilenska kommunisten och en invandrare till, talar i egen sak och tycker annat, hon var den som skämde ut sig med en tröja "SD rasister" när alla andra var finklädda då riksdagen öppnade.

Det är praxis att vara finklädd, hövlig och att riksdagens tredje största parti får en vice talman som han skött utan anmärkning.
    Att kommunister inte klarar svensk demokrati har vi sett nog av.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?
  • Mannens
    nihka skrev 2014-12-18 21:05:28 följande:
    Jag ljuger givetvis inte. BS godkände citaten men får inte skriva artikeln själv.

BS ska enbart hålla käft om vem som är svensk och inte svensk. Att ens komma på tanken att kommentera det gällande någon annan än sig själv!

BS gillar ju som bekant inte EU-romer så jag har svårt att tro att han egentligen särskilt skulle omhulda våra inhemska romers kultur, men han är väl "tvungen" att följa svensk lagstiftning och "acceptera". Undrar just hur han skulle stå sig i en intervju om det.

SD belägger nog BS med munkavle fram till extra valet eller så blir det enbart kontrollerade skriftliga utlåtanden.
    Nej du har fel. Läs igen.
    Han godkände citaten under förutsättning att de sattes in i hela sammanhanget som intervjun utfördes i. Men det gjorde inte journalisten. Utan intervjun redovisades utanför sitt sammanhang. Så kom inte och ljug Nihka.
  • nihka
    Mannens skrev 2014-12-18 22:07:33 följande:
    Han godkände citaten under förutsättning att de sattes in i hela sammanhanget som intervjun utfördes i. Men det gjorde inte journalisten. Utan intervjun redovisades utanför sitt sammanhang.
    Ja, kära nån. Dessa ständigt "missuppfattade" SDare.

Vad svensk lagstiftning säger om våra fem minoritetsfolk är en sak, men BS ska enbart hålla käft om vem som är svensk och inte svensk. Varför skulle han uttala sig om det öht? Nu har ju flera andra SDare gått in och hjälpt BS genom att gå med vad han "egentligen" menade, så den värsta skadan är nog reparerad, men SD belägger nog BS med munkavle fram till extra valet eller så blir det enbart kontrollerade skriftliga utlåtanden. Man har inte råd med fler blundrar, men det kommer säkerligen ändå.

• Biffus
    Olaw skrev 2014-12-16 04:20:39 följande:
    Det är praxis att vara finklädd, hövlig och att riksdagens tredje största parti får en vice talman som han skött utan anmärkning.
    Att kommunister inte klarar svensk demokrati har vi sett nog av.
    SD tycker ju inte att praxis är viktigt, så varför skulle de andra följa praxis när det gäller SD?
  • nihka
    Biffus skrev 2014-12-18 22:31:51 följande:
    SD tycker ju inte att praxis är viktigt, så varför skulle de andra följa praxis när det gäller SD?
    Ja, när det är till SDs fördel att praxis följs, annars är de inte noga och kallar det PK.
  • nihka
    Mannens skrev 2014-12-18 23:57:22 följande:
    Du måste lägga av och ljuga nihka. Jag har läst många av dina inlägg i andra trådar och varenda jäkla gång går du enbart på vad aftonbladet eller dn skriver. Du vägrar fullkomligen gå djupare i källorna och se film- och ljudbevisen på vad som FAKTISKT sagts i fall där SD blivit feltolkade och citerade ur sitt sammanhang.
    Så det är DU som enbart ska hålla käften!!!
    I det här fallet med Björn Söder så har han inte sagt åt en enda kotte vad de ska definieras som. Björn Söder påpekade att det i Sverige finns olika minoriteter, som dessutom är erkända enligt svensk lag. Han påpekade också många som tillhör dessa minoriteter, tex samerna, inte ens VILL definiera sig som svenskar, medans vissa andra vill detta. Han påtalar alltså ett FAKTUM. Inte någonstans vill han bestämma vem som ska få vara svensk eller inte. Han bara påtalar faktum om hur de erkännda minoriteterna brukar vilja ha det.
    Så lägg ner o ljug nihka. Du är en stor skamfläck här på familjeliv när du för sådan oseriös debatt.
    Vad trevligt att du läser mycket av det jag skriver.

Jaså.

Jaha.

Minsann.

BS får lära sig att inte låta käften glappa i takt med tankarna om han ska överleva till extra valet.

*gäsp*
  • nihka

Björn Söders uttalanden om att man inte kan vara 100 procent kurd och 100 procent svensk.

Nähä, och det bestämmer du? Nä, du ska enbart hålla käften!

• Solidaritet
    Mannens skrev 2014-12-19 08:05:39 följande:

Men jag befarar dessvärre att dom "bevisen" kommer lysa med sin frånvaro här. Utan du kommer fortsätta ditt översitteri och spotta ur dig skitsnack som du inte har belägg för. Fyfan. Vidrigt är vad det är. Riktigt äckligt och vidrigt

Kan du inte åtminstone försöka att uppföra dig som folk?
    Min och säkert många andras uppfattning är att våld och angrepp är SD:s sätt att bemöta världen, men gör ett litet försök att visa att vi har fel. 
  • spunge

Men jag befarar dessvärre att dom "bevisen" kommer lysa med sin frånvaro här. Utan du kommer fortsätta ditt översitteri och spotta ur dig skitsnack som du inte har belägg för. Fyfan. Vidrigt är vad det är. Riktigt äckligt och vidrigt

Tillhör du en liten hemlig klick av järnrörspojkarna? Ditt beteende mot andra är inte så snällt nämligen...
    det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • themia

Ynkligt! Var det det bästa du kunde prestera?
  • FiaMedFunkk

Söder-Gate är bara för rolig. Den har delat upp folk i två läger. De som vet och de som inte kan. De som inte kan har ingen koll alls på vad som har sagts, när, var eller hur.

De som vet kan hela den förljugna historian och vet således vilka får den andra delen är.

Svar på tråden Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?