• Olaw

Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?

www.svt.se/nyheter/sverige/du-ar-inte-min-talman

Ur en 1½ timme lång intervju har Bonniers Folkpartiorgan DN plockat ihop det som passar dem bäst och ser ganska rörigt ut.

Riksdagens talman från S, tycker att Söder får säga vad han vill, utom som vice talman, det får alla partier.

Chilenska kommunisten och en invandrare till, talar i egen sak och tycker annat, hon var den som skämde ut sig med en tröja "SD rasister" när alla andra var finklädda då riksdagen öppnade.

Det är praxis att vara finklädd, hövlig och att riksdagens tredje största parti får en vice talman som han skött utan anmärkning.
    Att kommunister inte klarar svensk demokrati har vi sett nog av.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?
  • Gert
    Kofot skrev 2014-12-18 19:30:21 följande:
    Din åsikt och som du säkert förstår så är jag inte av samma åsikt.
    Det är bra att människor börjar reagera på den bruna sörjan som sprids av bland annat BS
    Är det därför SD växer?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    Sensitiveguy skrev 2014-12-18 16:54:53 följande:
    Nope. Snarare tilläts inte kommunistiska åsikter i samma grad sedan 1990. Precis som främlingsfientliga åsikter blev bannlysta i Moderaterna efter Bo Lundgren.
    Vad i himlens namn var främlingsfientligt hos Moderaterna innan Bo Lundgren?

Lars Ohly kallade sig Kommunist ända till 30 Okt. 2005, han var således kommunist när han tillträdde som partiledare. Diktaturkramaren Ohly som grät när berlinermuren föll...
    ..."Vi får aldrig acceptera ett demokratibegrepp som står höjt över arbetarklassens intresse"...
    ..."Sovjetunionens övergrepp är en borgerlig myt"...

Jojo, inga kommunister efter 1990...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • SecretMe
    Gert skrev 2014-12-18 19:28:53 följande:
    Nej, det gjorde hon inte. Hon skämde ut sig i riksdagen - igen.
    Precis, hon kommer aldrig att lära sig hur man beter sig i sådana sammanhang.
    Hon beter sig som en unge i trotsåldern.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-18 19:28:53 följande:

Nej, det gjorde hon inte. Hon skämde ut sig i riksdagen - igen.

Inte lika mycket som när Mikal Damberg kom försent till en votering.
  • SecretMe
    Sensitiveguy skrev 2014-12-18 19:49:14 följande:
    Inte lika mycket som när Mikal Damberg kom försent till en votering.
    Mikal?
  • Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2014-12-18 19:37:22 följande:

Vad i himlens namn var främlingsfientligt hos Moderaterna innan Bo Lundgren?

Lars Ohly kallade sig Kommunist ända till 30 Okt. 2005, han var således kommunist när han tillträdde som partiledare. Diktaturkramaren Ohly som grät när berlinermuren föll...

..."Vi får aldrig acceptera ett demokratibegrepp som står höjt över arbetarklassens intresse"...

..."Sovjetunionens övergrepp är en borgerlig myt"...

Jojo, inga kommunister efter 1990...

Ingenting, men personer kunde yttra sig så ganska lättvindigt som jag ser det.

Just därför jag sade att en återgång skedde med honom som Schyman bl a förargade sig över. Så visst finns det kommunister i V, precis som det finns rasister i SD. Inte märkligt alls.
  • Sensitiveguy
    SecretMe skrev 2014-12-18 19:52:29 följande:

Mikal?

Mikael, var jävligt snabb där.
  • Mannens
    nihka skrev 2014-12-18 17:28:22 följande:
    Du får läsa i artikeln. Han godkände de citat som användes. Citaten var inte redigerade utan återgav ord för ord vad BS sagt. Exakt återgivet ord för ord - det är själva essensen av ett citat.

Jag tycker om förkortningen BS på Björn Söder. Jag ska använda den oftare.
    Han godkände citaten under förutsättning att de sattes in i hela sammanhanget smo intervjun utfördes i. Men det gjorde det inte. Utan intervjun redovisades utanför sitt sammanhang. Så kom inte och ljug Nihka.
  • nihka
    Mannens skrev 2014-12-18 19:59:32 följande:
    Han godkände citaten under förutsättning att de sattes in i hela sammanhanget smo intervjun utfördes i. Men det gjorde det inte. Utan intervjun redovisades utanför sitt sammanhang. Så kom inte och ljug Nihka.
    Jag ljuger givetvis inte. BS godkände citaten men får inte skriva artikeln själv.

BS ska enbart hålla käft om vem som är svensk och inte svensk. Att ens komma på tanken att kommentera det gällande någon annan än sig själv!

BS gillar ju som bekant inte EU-romer så jag har svårt att tro att han egentligen särskilt skulle omhulda våra inhemska romers kultur, men han är väl "tvungen" att följa svensk lagstiftning och "acceptera". Undrar just hur han skulle stå sig i en intervju om det.

SD belägger nog BS med munkavle fram till extra valet eller så blir det enbart kontrollerade skriftliga utlåtanden.
Svar på tråden Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?