• Olaw

Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?

www.svt.se/nyheter/sverige/du-ar-inte-min-talman

Ur en 1½ timme lång intervju har Bonniers Folkpartiorgan DN plockat ihop det som passar dem bäst och ser ganska rörigt ut.

Riksdagens talman från S, tycker att Söder får säga vad han vill, utom som vice talman, det får alla partier.

Chilenska kommunisten och en invandrare till, talar i egen sak och tycker annat, hon var den som skämde ut sig med en tröja "SD rasister" när alla andra var finklädda då riksdagen öppnade.

Det är praxis att vara finklädd, hövlig och att riksdagens tredje största parti får en vice talman som han skött utan anmärkning.
    Att kommunister inte klarar svensk demokrati har vi sett nog av.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?
  • nihka
    overdose skrev 2014-12-20 12:52:20 följande:
    Exakt - du vet att du är en folkmördare hoppas jag? Det var bra att vi fick det utrett.

Kan vi då förflytta oss till det praktiska, vilka folk vill du få bort förutom det svenska, och hur känns det att vilja göra slut på många miljoner?
    Ditt inlägg är anmält.
  • nihka
    overdose skrev 2014-12-20 12:59:00 följande:

Dags för mig att göra annat, men du nihka, som ett tips, utrotningsläger är ingen hit. Du får göra något åt dina tankar.

Ja, skrivstopp innebär ju att man får hitta på något annat.
  • nihka
    Gert skrev 2014-12-20 10:42:08 följande:
    Menar du att en människa kan vara 200%?
    Ja. Det är ett sätt att se på det hela som innebär att man inte ser sig själv eller andra som en fjärdedel,  hälften, trekvarts -  ofullständig på något sätt.
  • Gert
    nihka skrev 2014-12-20 13:14:54 följande:
    Ja. Det är ett sätt att se på det hela som innebär att man inte ser sig själv eller andra som en fjärdedel,  hälften, trekvarts -  ofullständig på något sätt.
    Jag förstår att du ser dig som mer än 100% - men du ska inte påstå att andra människor, särskilt invandrare, ser sig som mer än 100% av någonting. Vi är alla 100% människor - då kan man inte vara 100% svensk och 100% japan.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    overdose skrev 2014-12-20 13:15:27 följande:

Hm, jag lovade att jag skulle försvinna, och det ska jag, men jag vill bara explicit skriva det som en människa som nihka

Nihka

hon själv

nihka

hon
    hennes

Men nihka och

Du får släppa din fascination med min person. Det känns lite creepy faktiskt. Hade du något att säga om ämnet innan du "checkar ut"?

• nihka
    Gert skrev 2014-12-20 13:17:28 följande:
    Jag förstår att du ser dig som mer än 100% - men du ska inte påstå att andra människor, särskilt invandrare, ser sig som mer än 100% av någonting. Vi är alla 100% människor - då kan man inte vara 100% svensk och 100% japan.
    Ja, jag ser mig själv som 100% många saker.

DU kan säkert bara vara antingen det ena eller det andra - därav din oförmåga att förstå hur andra kan uppleva sig själva.
  • nihka
    Gert skrev 2014-12-20 13:36:20 följande:
    Ekar det här inne? 
    Ja, jag ser mig själv som 100% många saker.

DU kan säkert bara vara antingen det ena eller det andra - därav din oförmåga att förstå hur andra kan uppleva sig själva.

Kommentar på det?
  • Biffus
    Gert skrev 2014-12-20 13:17:28 följande:
    Är jag 20 % barn till mina föräldrar, 20 % syskon, 20 % vän, 20 % pianist och 20 % svensk? Då blir jag alltså mindre svensk om jag även skulle bli chef? 

Då börjar jag förstå varför SD-väljare har hög arbetslöshet. 
  • Gert
    Biffus skrev 2014-12-20 13:54:23 följande:
    Är jag 20 % barn till mina föräldrar, 20 % syskon, 20 % vän, 20 % pianist och 20 % svensk? Då blir jag alltså mindre svensk om jag även skulle bli chef? 

Då börjar jag förstå varför SD-väljare har hög arbetslöshet. 
    Du blandar ju ihop andra saker nu. Skilj mellan äpplen och päron.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Biffus
    Gert skrev 2014-12-20 13:58:21 följande:
    Du blandar ju ihop andra saker nu. Skilj mellan äpplen och päron.
    " Vi är alla 100% människor - då kan man inte vara 100% svensk och 100% japan."

Eftersom att jag är 100 % människa kan jag alltså inte vara 100 % svensk och 100 % barn till mina föräldrar samtidigt, för då blir jag mer än 100 % människa, vilket inte går. 
Svar på tråden Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?